L_Voll Skrivet 21 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 Wrong Turn 2. Har inte sett ettan, men konceptet liknar det i "The Hills Have Eyes", muterade människor som gillar vanliga människors kött. Den här filmen utspelar sig i en skog, i vilken ett gäng personer ska spela in en dokusåpa. Det blir inte så mycket utav det. Wrong Turn 2 kändes väldigt B i början, men det blev bättre efter hand. Lagom rolig film om man gillar splatter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 - Tales of the Past 3 - 5/5 Otroligt snyggt gjord film som man aldrig blir trött på någongång under filmens gång, trots den är gjort helt i World of Warcraft. Något alldeles speciellt! Ett måste för alla som någongång har haft en fot i Warcraft-världen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 - Tales of the Past 3 - 5/5 Otroligt snyggt gjord film som man aldrig blir trött på någongång under filmens gång, trots den är gjort helt i World of Warcraft. Något alldeles speciellt! Ett måste för alla som någongång har haft en fot i Warcraft-världen! HAHAHAHHA NÖÖÖÖÖÖRRRRRD åååh vad kul det är ändå att vara på ett sånt jäkla NÖÖÖÖRDFOOORUUUUM hahahahhah åååååh "WoW" hahahahahahahaha KOM IGEN NU! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 (redigerad) HAHAHAHHA NÖÖÖÖÖÖRRRRRD åååh vad kul det är ändå att vara på ett sånt jäkla NÖÖÖÖRDFOOORUUUUM hahahahhah åååååh "WoW" hahahahahahahaha KOM IGEN NU! Böhö... Edit: Btw, någon som vet vad låten heter vid 77.12 in i filmen? Edit igen: Trust Company - Downfall. Redigerad 22 december, 2007 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
päronpung Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 HAHAHAHHA NÖÖÖÖÖÖRRRRRD åååh vad kul det är ändå att vara på ett sånt jäkla NÖÖÖÖRDFOOORUUUUM hahahahhah åååååh "WoW" hahahahahahahaha KOM IGEN NU! Moget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 Moget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 The Taking of Pelham 123 Helt okej film faktiskt. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 I Am Legend. Den var inte så bra trots allt, hade större förhoppningar om den. 3/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 Stardust I den tröttsamma byn Wall befinner sig Tristan Thorne i ett evigt sökande efter den sanna kärleken. I ett svagt ögonblick lovar han att hämta en fallen stjärna åt byn vackraste flicka, Veronica. Uppdraget kräver dock att han måste ta sig över muren som genom århundraden har skyddat Wall från dess parallella universum - Stronghold. Jag hade aldrig hört talas om filmen förren P-C och Saleen lovordade den för några veckor sen. Fick Narnia-vibbar när jag läste om filmen. Den var mycket, mycket bättre än Narnia. En mysrolig äventyrsfilm, ett riktigt lyckopiller. Delar av filmen kändes klyschiga, men det bidrog bara till härligheten på något sätt. Det blev aldrig för mycket, liksom. Storslagen musik på sina ställen (På alldeles för få ställen, tbh). Första halvtimmen kunde vara lite småtråkig, men därifrån och framåt var den underbar. Skön stämning och miljöer genom hela filmen. Bikaraktärerna hade en viktig del också. Robert DeNiro som skeppkapten med ett dubbelliv var bara för go. Ricky Gervais från Office, spelade en handelsman med grodröst. Peter O'Toole som skrattande, döende kung i början av filmen var en trevlig syn. Och sist men inte minst; Ian McKellen, Gandalf, agerar berättare! En riktigt bra film, stängde av VLC med ett stort leende på mina läppar. Se! 4/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 Stardust I den tröttsamma byn Wall befinner sig Tristan Thorne i ett evigt sökande efter den sanna kärleken. I ett svagt ögonblick lovar han att hämta en fallen stjärna åt byn vackraste flicka, Veronica. Uppdraget kräver dock att han måste ta sig över muren som genom århundraden har skyddat Wall från dess parallella universum - Stronghold. Jag hade aldrig hört talas om filmen förren P-C och Saleen lovordade den för några veckor sen. Fick Narnia-vibbar när jag läste om filmen. Den var mycket, mycket bättre än Narnia. En mysrolig äventyrsfilm, ett riktigt lyckopiller. Delar av filmen kändes klyschiga, men det bidrog bara till härligheten på något sätt. Det blev aldrig för mycket, liksom. Storslagen musik på sina ställen (På alldeles för få ställen, tbh). Första halvtimmen kunde vara lite småtråkig, men därifrån och framåt var den underbar. Skön stämning och miljöer genom hela filmen. Bikaraktärerna hade en viktig del också. Robert DeNiro som skeppkapten med ett dubbelliv var bara för go. Ricky Gervais från Office, spelade en handelsman med grodröst . Peter O'Toole som skrattande, döende kung i början av filmen var en trevlig syn. Och sist men inte minst; Ian McKellen, Gandalf, agerar berättare! En riktigt bra film, stängde av VLC med ett stort leende på mina läppar. Se! 4/5. Ser man på. Jag som trodde att det var en skitfilm trots allt. Får ta och se den då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Senaste film jag såg nu är Saw IV fyfan vad den var grym Älskar operationen i början (tro inte att jag är ett monster nu men det var faktiskt grymt ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Moget. Men spamma mer, jävla bögjävlar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Men spamma mer, jävla bögjävlar. Du är så söt när du är arg, så länge du inte varnar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Du är så söt när du är arg, så länge du inte varnar. Visst skulle en ban bli en fin julklapp. Jag är verkligen inte inne i någon som helst julstämning, så att dela ut varningar kommer inte att minska bara för det är jul.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2007 This Is England Englands motsvarighet till Nattbuss 807 --- Nej, men ärligt. Det är en bra film, den saknar visserligen det där lilla extra, men ändå! Skådespeleriet är väl det som är absolut bäst. Av alla. Riktigt bra och en stor eloge ska killen (Sean/Shaun) ha. En roll som är svår att gestalta, men som han lyckats bra med. Var lite skeptisk till filmen först, men ja den var bra. Sedan måste man bara älska låten/balladen i slutet. Otroligt fin. Måste hitta den. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 24 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2007 (redigerad) I Am Legend Jag behöver väl inte beskriva handlingen? Bra, tack. Väldigt intressant story (dock inte något nytt). Kan inte sluta associera Will Smith med tv-serien Fresh Prince in Bel Air, så där krockar det lite. Annars gör han en bra insats. Jag gillade också Sam (hunden), den förgyllde verkligen stämningen. De sista ~15 minutrarna, då hans hus brinner och han slåss mot massa monster, var snyggt filmade. Det jag inte gillade var den där tjejen, Ana och hennes son (?) Ethan. Man fick inte veta någon slags bakgrundshistoria och de kändes bara... plastiga? Jag vet inte. Slutet kändes bara snabbt ihopkrafsat och alldeles för abrupt. Överlag en bra film - men inte så mycket mer än så. 3/5. *edit* Stav. Redigerad 24 december, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 24 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2007 Det femte elementet. Science-fiction film i topp klass! En av mina absoluta favoritfilmer, se den, allvarligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts