Saleen Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Pirates of the Caribbean: Dead mans Chest. Helt okej, gillar som många andra Jack Sparrow.. erhm jag menar, Captain Jack Sparrow! Imorgon ska jag se 3an! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Superbad/Supersugen Handling : Tre killar vill få till det med en tjej till varje pris. Dom blir bjudna till en fest och lovar att köpa ut sprit med deras lite "nördiga" kompis fake legg. Men det går ju inte riktigt som dom tänkt sig. Helskön film, skrattade väl inte så mycket men ett leende fanns där helt klart. Tyckte poliserna gjorde hela filmen dock, stört sköna karaktärer (: 3.5/5 - För att det var mest poliserna som var roliga o ja, killarna var inte så värst roliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Superbad/Supersugen Handling : Tre killar vill få till det med en tjej till varje pris. Dom blir bjudna till en fest och lovar att köpa ut sprit med deras lite "nördiga" kompis fake legg. Men det går ju inte riktigt som dom tänkt sig. Helskön film, skrattade väl inte så mycket men ett leende fanns där helt klart. Tyckte poliserna gjorde hela filmen dock, stört sköna karaktärer (: 3.5/5 - För att det var mest poliserna som var roliga o ja, killarna var inte så värst roliga. Utan poliserna skulle jag aldrig orkat se klart filmen. Huvudkaraktärerna var så jäkla tråkiga och stereotypiska så att man mådde illa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Utan poliserna skulle jag aldrig orkat se klart filmen. Huvudkaraktärerna var så jäkla tråkiga och stereotypiska så att man mådde illa. Seth är ju störtskön! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Seth är ju störtskön! Seth är bara idiotigenkänningshumor. Gillas inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Superbad/Supersugen 3.5/5 - För att det var mest poliserna som var roliga o ja, killarna var inte så värst roliga. Sammanfattar vad jag tyckte om filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 L.A Confidential Briljant, genialisk! Dock med lite brister, men ändå! 4.5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 L.A Confidential Briljant, genialisk! Dock med lite brister, men ändå! 4.5/5 Abo, jag såg också den idag, fast bara halva då rararkivet var korrupt på cd 2!! Hittills ger jag den samma rating som du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 Seth är bara idiotigenkänningshumor. Gillas inte! Jaså? Så du säger att jag är en idiot?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 Jaså? Så du säger att jag är en idiot?! Kom då! Kom då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 Kom då! Kom då! *Puttar*! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 Abo, jag såg också den idag, fast bara halva då rararkivet var korrupt på cd 2!! Hittills ger jag den samma rating som du. Haha, vilket sammanträffande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 Haha, vilket sammanträffande Ni var väl på samma 'biograf'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 Se7en Alltså, jag har sett väldigt många filmer i år, men frågan är om denna inte tar priset. Vill dock inte svara på detta, utan varje film har sin skönhet, men denna hade någonting alldeles speciellt må jag säga. Börjar från början. Som alla riktigt bra filmer var denna seg i början. Det var svårt att komma in i den och man förstog inte mycket. Den smått 'dystra' miljön hjälpte heller inte till, men den var menad att vara så. Det börjar med att de hittar en död kropp som "ätit" sig till döds vid första syn, men som man snart får syn på har torterats. Bakom ett kylskåp hittar man ordet "Frossa". Efter det, så är man som fast i filmen. Du vill inte gå någonstans och det blir bara mer spännande och spännande ju längre in i filmen man kommer. Om ni verkligen vill se filmen, så läs inte spoilerserna som kommer. Det som blir så sjukt spännande är när dom till slut hittar denne John. En fantastisk jakt som varar i minst 10 minuter, med en bra avslutning . Och regnet, det passar in så himla bra. Två väldigt bra skådespelarinsatser, speciellt av Brad Pitt. Efter det så sänks spänningen, men är fortfarande hög när dom letar efter honom. Well, on and on it goes. Och den minst 15-20 minuter långa avslutningen på det hela är absolut det mest spännande jag sett i år. När dom sitter i bilen farandes mot vadå...så sitter man helt spänd av förväntning och har massa tankar när han sitter och babblar i baksätet. Vad ska han göra? Ska dom dö? Ska han döda dom? Hur? Vad kommer hända? Varför? Vad väntar där? Och slutet... det oväntade händer och jag är så glad att dom inte valde det vanliga slutet där allt slutar korrekt och tydligt och bra . Och Brad Pitt i avslutningscenen, underbar, underbar och underbar. En skam att jag inte sett denna tidigare. Absolut Top 10 av alla filmer jag sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 American Beauty [luddigförklaring] En amerikansk förortsfamilj. Pappan; Lester, lever ett tråkigt liv och är någon slags säljare. Frun; Angela, jobbar som mäklare och försöker hålla skenet uppe. Deras enda dotter, Jane, är en 'vanlig' tonåring som skäms över sin pappa. En dag träffar Lester Jane's kompis Angela. Han blir kär vid första ögonkastet och börjar förändra sitt liv. [/luddigförklaring] Jag gillade verkligen filmen. Den beskrev Lester's personförändring på ett spännande sätt som aldrig blev långtråkigt. Alla karaktärer känns väldigt... genuina och intressanta. Filmen vann fem Oscars, bl.a. så fick Kevin Spacey en staty för sin roll som Lester. Jag förstår det, han spelar verkligen underbart. Look at me, jerking off in the shower - this will be the high point of my day. It's all downhill from here. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 28 Days Later Inte alls vad jag trodde. Men ganska bra ändå. 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 Requiem for a Dream Sara är änka och lever ett trist och innehållslöst liv tills hon plötsligt får möjligheten att vara med på TV. För att bli snygg och smal när hon får sina 15 minuter i rampljuset luras hon till en livsfarlig pillerdiet. Under tiden börjar sonen Harry och hans nya flickvän Marion sakta öppna sig för varandra. Ofta ligger de alldeles stilla på Marions golv medan de väver fantastiska drömmar kring sin ljusa framtid, som börjar med att de tillsammans med vännen Tyrone startar en karriär som knarkhandlare. Fast i sina missbruk försöker Sara, Harry, Marion och Tyrone övertyga sig själva om att de många bakslagen bara är en tillfällig svacka. Underbar, medryckande, skrämmande. Detta måste vara en av de bästa filmer som gjorts om droger. Och den är extremt tragisk dessutom. En intressant iakttagelse är att Marlon Wayans, ni vet han som är svart och spelar i filmer som Scary Movie och är en 'dålig' skådespelare gör en hur bra roll som helst här. Riktigt imponerad. Inte ens Traffic som bara handlade om droger eller Miami Vice slår denna pärla. Den är underbar på sitt eget sätt och man blir verkligen fast. Jag hade inte en enda tråkig sekund och man väntade på vad som skulle hända näst. Tror att bl.a P-C skulle gilla denna mycket. Överlag är Requiem For A Dream en av de mest tragiska berättelser jag har sett, och den är så extremt välgjord och genomtänkt att när man stänger av eftertexterna så ligger den kvar och gror i huvudet. 4.7/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 Göta Kanal 2 - Kanalkampen Jag visste redan innan att den skulle vara svinkass, så jag ställde in mig på att uppskatta de få bra scenerna istället. Och vafasen, det var trots allt en helt okej film. Man har ju sett ettan så många gånger så det var ju självklart att man skulle se den här med. Något betyg får den inte, bara ett "jahapp" från mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 Tror att bl.a P-C skulle gilla denna mycket. Hah, tänkte också det när jag läste beskrivningen, höhö. Där ser man. Denna ska kollas upp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 Såg The Holiday nyss. Såg den en gång för ganska exakt ett år sedan, och sedan dess har jag tjatat som bara fasen om hur snygga kläder Jude Law har. Men det är verkligen inte obefogat alltså, jag vill ha varenda klädesplagg han bär i hela filmen. Men det är inte bara Jude Law som gör filmen, även Jack Black är där och gör en riktigt stark insats. Han är gullig, rolig och känslosam. På något sätt blir jag lite småkär i både honom och Jude. Sedan har vi ju även de otroligt små gulliga barnen med, skitsöta är de. Men det är inte bara riktigt bra skådespelare som gör filmen, storyn i sig är perfekt utförd trots att den känns förbannat klyschig. Filmen handlar om Amanda (Cameron Diaz) och Iris (Kate Winslet), två kvinnor på olika sidor av jordklotet som båda har problem med kärleken. Amanda har precis dumpat sin otrogna pojkvän, och Iris har just fått sitt hjärta krossat av sin kollega. Genom Internet tar de kontakt med varandra och väljer att byta hus under julhelgen. Amanda lämnar sin flashiga villa i L.A. för Iris söta lilla stuga utanför London, och vice versa. De båda möts av en varsinig kulturkrock men när deras kärlekslösa och problem fria semester ska börja knackar kärleken på dörren, och diverse komplikationer tar olika sorters vändningar. Låt verkligen inte detta avskräcka er, filmen är rakt igenom helmysig och riktigt skön såhär i juletider. Man får bara någon slags skön känsla i hela kroppen som är riktigt svår att beskriva - det kan ju inte tyda på något annat än att det är en kanonfilm, eller hur?. Det här är faktiskt en av de tio bästa filmer jag sett. Kanske topp fem till och med. Även fast den rankas som något i stil med kärleksdramakomedi så är jag säker på att de flesta gillar den. Så snälla, kan ni inte bara ta och se den? Bjud in familjen framför tv:n och sätt igång den här - jag lovar att ni kommer få en trevlig stund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts