Tweak Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Hata mig inte, men jag kände att jag bara måste se Simpsons filmen med svenskt tal. Jag orkade kolla i cirka 20 minuter, sen var det pang bom stäng av. Så grymt dålig dubbning. Dåliga röster, dålig över sättning. Nej usch. -10/10. Inte ett så starkt måste att se då Du borde plågat dig igenom hela Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Inte ett så starkt måste att se då Du borde plågat dig igenom hela Får göra det någon kväll då jag absolut inte har något annat att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Ghost Rider - Bästa filmen som handlar om någon Marvelkaraktär. 8/10 American Pie Beta House - Denna var ungefär lika bra som alla de andra nya. Dvs. inte speciellt bra. Ta tillbaka original skådisarna vetja! 5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Death Note Filmen, precis vad som händer de 9 första avsnitten i animen med lite tillägg. Riktigt bra! gillade slutet skarpt, när L kommer med chipspåsen... 9 äpplen! Death Note: The Last Name Denna film följde däremot inte animen så mycket, man såg dock spår av den hela tiden. Inte lika bra som ettan... hatar fortfarande slutet!!! Gillade detta slut bättre än det i animen iaf... Light SKA överleva >_> 7 äpplen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 (redigerad) Captivity Låt oss dela in filmen i 4 slumpmässiga delar. 3/4 sög rakt igenom. 1/4 var bra. Visst, går hem en fredagskväll, men annars inte. Just ja, allt var så himla förutsägbart. Jag visste direkt att killen inte var "god" och att han kocken var inblandad. Det enda jag ger betyget för är för Elisha Cuthbert som gjorde en bra skådespelarinsats. Sen tål det diskuteras vad hon gör i en sådan dålig film som denna. 2/5 Redigerad 7 december, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Sen tål det diskuteras vad hon gör i en sådan dålig film som denna. Tjänar pengar. BUG Underlig. Inte direkt så skrämmande som den framgår av recensioner och av trailern. Men defenitivt lite spännande och så. Men den slutar konstigt. Hela filmen var egentligen rätt konstig rakt igenom. Men enligt mig helt klart sevärd. Ingenting speciellt om den dock. En sån här fredagnatt kanske den funkar. 6/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 American Pie: Beta House Hahopp, ännu en AP, roliga och alltid uppskattade på filmkvällar, men den här är ingen höjdare. Dåligt manus, och den ser ganska snabbgjord ut, det handlar om Erik's studiehem som tävlar mot Tönthuset i Grekiska Olympiaden, någon sorts sexolympiad kan man kalla det Fyfaaaan vad bäst jag är på sånt här, 5 ergo's till mig / Filmen får 2/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 (redigerad) American.Pie.Beta.House Riktigt jävla fjantig skit film.. Däremot Death proof samt planet terror, riktigt bra på sitt sätt Redigerad 7 december, 2007 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 Var och såg The Golden Compass på bio idag. Den får plus för rätt bra skådespel. Var lite imponerad av Dakota Blue Richards, hon som spelade Lyra, tyckte hon gjorde ett väldigt bra jobb med tanke på att hon är så ung och att det här var hennes första film. Även plus för att den följde boken väldigt bra (saknade bara några enstaka grejer). Minus för att den kunde ha varit längre, de flesta scener kändes avklippta på något sätt. Filmen var bara ca 2h lång och det kändes som att de inte ville ha filmen LotR-lång men ändå ha med allt från boken. Det var ofta de bara hoppade till en scen utan att det var några förklaringar om hur eller vad som skulle hända, kan tänka mig att det kan vara väldigt frustrerande för folk som inte har läst boken. Även tråkigt att de hade så många grejer datoranimerade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 En tonårings liv Ååååh, vilken plåga. Hade så himla tråkigt så jag satte mig och kolla på random kanal på tv. Den gick och går fortfarande på femman just nu. Har i hela mitt liv inte sett en löjligare film. Så himla fult och onödigt, alltihop. Finns inget mer ord än löjligt. Jag orkade till reklampausen, sen stängde jag tv:n. Aldrig se den igen. -1239/ 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 Shoot 'Em Up Helt jävla klockren film. Orealistisk, men ändå fruktansvärt snyggt och helt klockrent gjort. Och helsköna one-liners, humorn var på topp och morötterna var också helt klockrena. Inte en lugn stund i den här filmen! 5/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 Hade film kväll med Mandis (: Black Christmas Rätt okej film, lite läskig dock inte så som jag hade väntat mig. Visst jag hoppade till ett par gånger det gjort jag. Handlar om en kille som såg sin pappa bli mördad av sin mamma, han blir sen instäng för hans mamma vill inte veta av honom. Detta hände under julafton och huset det hände i blev ett studenthem så ett par tjejer ska fira jul där och dom vet vad som hänt i huset. Sen åter vänder "Billy" som han hette och ja antar att ni kan gissa resten. Helt okej film, dock inte så läskig som den kanske verkar men absolut sevärd. 7/10 White Noise 2: The Light Tycker man att ettan var bra så Kanske man tycker denna är bra. Själv gillade jag inte ettan jätte mycket och denna var inte mycket bättre. Kunde varit bättre skådespelare bara för att nämna ett minus. Handlar om en kille som upplever en nära döden upplevelse, och det gör att han kan se olika störningar (Spöken som försöker kontakta levanden) Han kan även se dom döda och han ser folk som kommer att dö inom en snar framtid. Det blir ett vitt sken runt dom och desto ljusare det skenet är, desto närmare är det tills dom ska dö. Han kommer på att han kan rädda dom med skenet och han räddar 4 st när han får reda på att det skulle han aldrig gjort. Har man sett ettan så tycker jag man kan se denna, dom har väl inte direkt något sammanhang så att man Måste se den. 3/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 Catch Me If You Can Handlar om en kille som bara var tonåring och lurade hela USA och hela 26 länder på pengar genom sina falska checkar. SVårt att beskriva, men han satt bland annat i svenskt fängelse i 5 månader. Alltså, baserad på en riktig händelse. Han lever fortfarande och det är rätt intressant att leta upp fakta om killen och så efter filmen Hur som helst. Filmen var bra. Mycket trög i början, som de flesta filmer brukar vara, men så fort man kom in i den kunde man inte komma ut. Han var verkligen riktigt smart och det lär man sig. En mycket bra film. Me like. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 Alla heta, nakna kvinnor lyckades hålla mig vaken genom hela American Pie: Beta House. Det måste vara den sämsta film jag sett på år och dar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Var och såg The Golden Compass på bio idag. Den får plus för rätt bra skådespel. Var lite imponerad av Dakota Blue Richards, hon som spelade Lyra, tyckte hon gjorde ett väldigt bra jobb med tanke på att hon är så ung och att det här var hennes första film. Även plus för att den följde boken väldigt bra (saknade bara några enstaka grejer). Minus för att den kunde ha varit längre, de flesta scener kändes avklippta på något sätt. Filmen var bara ca 2h lång och det kändes som att de inte ville ha filmen LotR-lång men ändå ha med allt från boken. Det var ofta de bara hoppade till en scen utan att det var några förklaringar om hur eller vad som skulle hända, kan tänka mig att det kan vara väldigt frustrerande för folk som inte har läst boken. Även tråkigt att de hade så många grejer datoranimerade. Åh, måste se den! Älskar böckerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) American Pie - Beta House Haha, älskar American Pie! 9/10 Redigerad 9 december, 2007 av Lajnux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 American Pie - Beta House Haha, älskar American Pie! 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Han var förmodligen bara trött. Han visste inte vad han sa. Vi förlåter dig Lajnux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Han var förmodligen bara trött. Han visste inte vad han sa. Vi förlåter dig Lajnux. Det gör vi Klockan var ju ändå tre på natten/morgonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 American Pie: Band Camp Haha, älskar American Pie! 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts