Umberto Skrivet 2 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2007 (redigerad) Fargo Utspelar sig i nordöstra USA och handlar om 2 män som kidnappar en kvinna och kräver kvinnans man på pengar. Samtidigt är en gravid och ganska inkompetent snut dem på spåren. Det var en bra film, bra skådespel och stämningen i filmen var riktigt skön, ganska melankolisk, kall och vemodig.. Detta kryddat med en hel del svart humor gör att jag ger den: 4/5 edit: Nordöstra USA, inte nordvästra Redigerad 5 december, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2007 Fargo Utspelar sig i nordvästra USA och handlar om 2 män som kidnappar en kvinna och kräver kvinnans man på pengar. Samtidigt är en gravid och ganska inkompetent snut dem på spåren. Det var en bra film, bra skådespel och stämningen i filmen var riktigt skön, ganska melankolisk, kall och vemodig.. Detta kryddat med en hel del svart humor gör att jag ger den: 4/5 Peter Stormare är hur bra som helst i den filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2007 (redigerad) Såg också Stardust igår också. I en liten by i England finns det en mur som håller vår värld och en magisk sagovärld separerad. En ung bypojke korsar muren för att hämta en fallen stjärna som förlovningsgåva till sin stora kärlek. Ganska bra faktiskt, storslaget äventyr med elaka häxor, fagra prinsessor och ståtliga hjältar. Och när Robert DeNiro gör entré som den otroligt metrosexuella sjörövaren känns upplevelsen ganska komplett. Mysig film, verkligen. Drama, action och komedi i en bra mix och lagom av allt. Jag gillar't. 8/10 trailer: http://youtube.com/watch?v=Y6_gBg4XjWk Redigerad 3 december, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 3 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2007 (redigerad) Mysig film, verkligen. 8/10 trailer: http://youtube.com/watch?v=Y6_gBg4XjWk *Lindar in mig i en filt och trycker på play-knappen* Återkommer lite senare med några egna ord om filmen. Edit: Den var ungefär som PC sa, lite mysig och rolig vid sina ställen. Robert De Niros karaktär var hur skön som helst. 4/5 från mig. Redigerad 3 december, 2007 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 3 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2007 (redigerad) Vad detta har med spelet att göra förblir ett mysterium. En film baserat på ett spel behöver egentligen inte ha något med spelen att göra, alltså jag menar i story.. bara den ger en samma kännsla man får av att spela spelen, har inte sett den så jag kan inte säga såmycket egentligen, den lär ju vara keff som alla "spelfilmer". Redigerad 3 december, 2007 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2007 En film baserat på ett spel behöver egentligen inte ha något med spelen att göra, alltså jag menar i story.. bara den ger en samma kännsla man får av att spela spelen, har inte sett den så jag kan inte säga såmycket egentligen, den lär ju vara keff som alla "spelfilmer". Det enda filmen har att göra med spelet är att han skallig och lönnmördare. That's it typ. Och i filmen blir han kär och har känslor och sånt tjafs, fett beigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 3 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2007 Och i filmen blir han kär och har känslor och sånt tjafs, fett beigt. Alltså, hur tänkte dom? Det man är ute efter är snygg, blodig och hjärndöd action, med lite snygga avrättningsscener. Inte någon jäkla story... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Alltså, hur tänkte dom? Det man är ute efter är snygg, blodig och hjärndöd action, med lite snygga avrättningsscener. Inte någon jäkla story... Se isf Planet Terror... dock sååå kass.. (stämmer lite in på vad du vill ha i en film (: ) Såg den precis och ja den var inte direkt värd och se, jo om man gillar något som ska likna zombies och lite matrix stuk. Planet Terror Handlar om ett virus som sprider sig, lite vanligt zombie stuk har den ju, dock lite överdriven för min egen smak. Rolig bladning skådisar har den också: Rose Mcgowan, Fergie, Freddy Rodriguez, bruce willis (antar att dom inte hade något bättre att göra ) Ja den får bara 1/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 American Gangster Frank Lucas, småtjuven från Harlem som under 70-talets New York bygger upp sitt heroinmonopol, med brutala sätt så ser han till att få det han vill. Polisen och paragrafryttaren Richie Roberts bestämmer sig för att ge sig in i jakten för att stoppa Frank och få honom fälld. Tyckte filmen var riktigt bra, kanske årets thriller, episkt bra och väldigt snyggt gjord, visst den var kanske lite för lång och dom kunde skippat en del scener som inte alls gav historien något. Men bra skådespelarinsatser av Denzel Washington som Frank Lucas och Russell Crowe som Richie Roberts och bra handling ger American Gangster :D X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Det enda filmen har att göra med spelet är att han skallig och lönnmördare. That's it typ. Och i filmen blir han kär och har känslor och sånt tjafs, fett beigt. Om jag har förstått det rätt så är han väl inte ens en klon i filmen? ----- Jag fortsätter min strävan att se lite gamla godingar, The Dead Zone (1983) Filmen bygger på Stephen Kings roman med samma namn och handlar om en man (Christopher Walken) som råkar ut för en olycka och faller i koma. När han vaknar upp efter fem år har han fått övernaturliga förmågor som gör att han kan se katastrofer som kommer att inträffa i framtiden. Det är en riktigt intressant film imo och Walken spelar bra så den får 8 kampanjpins av 10! http://img.searchles.com/avatars/rails/groups/Election_2008/Election_2008_medium.jpg http://img.searchles.com/avatars/rails/groups/Election_2008/Election_2008_medium.jpg http://img.searchles.com/avatars/rails/groups/Election_2008/Election_2008_medium.jpg http://img.searchles.com/avatars/rails/groups/Election_2008/Election_2008_medium.jpg http://img.searchles.com/avatars/rails/groups/Election_2008/Election_2008_medium.jpg http://img.searchles.com/avatars/rails/groups/Election_2008/Election_2008_medium.jpg http://img.searchles.com/avatars/rails/groups/Election_2008/Election_2008_medium.jpg http://img.searchles.com/avatars/rails/groups/Election_2008/Election_2008_medium.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Om jag har förstått det rätt så är han väl inte ens en klon i filmen? Inget som indikerar det. Det finns andra flintskalliga lönnmördare men de är svarta eller gamla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Populärmusik från Vittula Nja, filmen dög väl i krig. 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 Garden State 26-åriga Andrew Largeman lever ett mediokert och smått apatiskt liv som skådespelare i Los Angeles. När han en dag får ett tragiskt telefonsamtal utav sin far återvänder han hem till sin familj och staden han föddes i. Väl där träffar han vänner och bekanta som han inte har träffat på 10 år - och väl där lyckas han även konfrontera sitt förflutna och kan börja nysta upp dom problem han gått och hållt inne i över 10 år... Skamligt nog så hade jag inte sett den här filmen förut. Tyckte den var väldigt bra - Zach Braff är utomordentlig i sin roll, och soundtracket är i en klass för sig. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 Garden State Typ, världens andra bästa film. Efter Rushmore, då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 American Pie Presents Beta House Filminfo: Erik, Ryan och Cooze ska börja i college och hamnar i brödraskapet Beta House. Men ett gäng med nördar hotar att stoppa deras partyn. Åsikter: Filmen är väl sådär. Jag föredrar hellre 1, 2 och 3:an. De senaste American Pie filmerna har bara varit för porriga. Hur som helst, minns ni Naked Mile?. Det är i princip samma Cast i Beta House och den här gången är det mer nakenhet!. I filmen får du se tiotals bröst var 5:e sekund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 Shoot 'Em Up Haha, vilken jävla film säger jag bara. Så extremt orealistisk (som är självklart poängen med filmen) som det bara går, och det gillar jag. Lätt en av årets bästa filmer! Betyg: av 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 Shoot 'Em Up Haha, vilken jävla film säger jag bara. Så extremt orealistisk (som är självklart poängen med filmen) som det bara går, och det gillar jag. Lätt en av årets bästa filmer! Betyg: av 5 Du skojar? Jag stängde av efter ungefär en halvtimma, allting var skit imo. Hans jävla morötter, dem passar inte in alls, och även om det är poängen med filmen att den ska vara orealistisk så förstår jag inte hur man kan sätta en 5:a. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 Se isf Planet Terror... dock sååå kass.. (stämmer lite in på vad du vill ha i en film (: ) Såg den precis och ja den var inte direkt värd och se, jo om man gillar något som ska likna zombies och lite matrix stuk. Planet Terror Handlar om ett virus som sprider sig, lite vanligt zombie stuk har den ju, dock lite överdriven för min egen smak. Rolig bladning skådisar har den också: Rose Mcgowan, Fergie, Freddy Rodriguez, bruce willis (antar att dom inte hade något bättre att göra ) Ja den får bara 1/5 Nu sa jag i och för sig inte att det är sådana filmer jag är ute efter, utan menade att när man ser Hitman så är det sånt man vill se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 Nu sa jag i och för sig inte att det är sådana filmer jag är ute efter, utan menade att när man ser Hitman så är det sånt man vill se. Okej okej, men det stämde lite in på vad du ville ha i en film så jag tänkte att dom som gillar sånt kan ju se den filmen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 (redigerad) Hata mig inte, men jag kände att jag bara måste se Simpsons filmen med svenskt tal. Jag orkade kolla i cirka 20 minuter, sen var det pang bom stäng av. Så grymt dålig dubbning. Dåliga röster, dålig översättning. Nej usch. -10/10. Edit: Särskrivning is the shit. Redigerad 7 december, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts