Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Wind Chill

Vääääldigt bra film. Lite läskig och så på en mörk vinter kväll (:

Wind Chill

Handlar om en tjej som ska hem till sina föräldrar över julhelgen. Hon samåker med en kille som ska på samma håll. Men konstigt nog så vet han mer om henne än vad han borde göra. Han kör in på en genväg och det är fullt med snö och dom får veja för en bil och kör rätt in i en snö driva och blir stående där. Den andra bilen försvinner spårlöst. Och i kylan så händer mystiska saker som ingen av dom var beredda på.

Betyg: 10 / 10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill någon snabbt tipsa mig om någon djup och rörande film. Gärna sorglig?

Liknande Gröna milen, Crash, Nyckeln till frihet och sådana filmer.

Tack :whistling:

Jag såg filmen Goodbye Bafana nyss, och tycker den var riktigt bra.

Filmen handlar om James Gregory (Joseph Fiennes) som får ett jobb på det fängelset som Nelson Mandela sitter på. Efter ett tag så kommer underfund med sig själv att det Nelson Mandela säger, är rätt och förstår hur orättvist allting är i Sydafrika.

Filmen är baserad på en bok (Kommer tyvärr inte ihåg titel eller författare) men den påminner mig om den gröna milen litegrann, nu när du nämner den. :confused:

För mig så får filmen 4/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Green Street Hooligans

Har hört massor om denna film, men hade ändå inte så stora föväntningar. Lät faktiskt som en b-rulle.

Men ack så fel jag hade. Riktigt bra!. Den handlar inte bara om fotbollshuliganer utan vänskap, kärlek och slagsmål!

Massor av budskap levererades och filmen var bra rakt igenom. Inte en enda tråkig sekund. Fantastisk! Absolut värd en femma!

5/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill någon snabbt tipsa mig om någon djup och rörande film. Gärna sorglig?

Liknande Gröna milen, Crash, Nyckeln till frihet och sådana filmer.

Tack :rolleyes:

Tipsar även jag isåfall om en rörande film med Ralph Fiennes som utspelar sig i Afrika - The Constant Gardener; handlar om de stora läkemedelföretagens sätt att tjäna pengar på befolkningens bekostnad. Sorglig, och oerhört tänkvärd. Rachel Weisz är med, och bara det är ett skäl att se den, vackrare kvinna får man leta efter!

Edit: Ralph Fiennes heter han givetvis! Inte Joseph.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Now Pronounce You Chuck and Larry

Dom jobbar som brandmän och är bästa vänner utanför jobbet, Larry är änkling och hans barn är hans allt i livet, Chuck partar på varje dag och får en massa tjejer hela tiden.

När Larry vill göra sina barn till förmånstagare för sin livsförsäkring så får han inte det eftersom han har ett farligt yrke och är änkling, det är då Chuck kommer in i bilden, Chuck är skyldig Larry en tjänst efter han räddat livet på honom, han frågar honom om han vill skriva in sig som officiell partner, men när staten misstänker att dom fuskar för att få pengar så blir dom tvingade att gifta sig för att få behålla pengarna.

Tyckte filmen var rätt så rolig, dom tog inte gayskämten till så överdriven nivå som jag trodde först, höll en jämn nivå och det låg ett dolt budskap i filmen, att vara homosexuell i USA är "ok" idag, vet inte om det var det dom ville förmedla men det kändes lite som det ibland.

Var en bra rollista också, bla Adam Sandler, Kevin James, Jessica Biel, Dan Aykroyd, Ving Rhames och Steve Buscemi och även biroller av Rob Schneider och en annan känd komiker som jag inte kommer på vad hand heter just nu (ser ni filmen så vet ni vem jag menar, han spelar bög iaf).

Och sen så vad vore inte en "bög"komedi utan lite skön musik? bla Queen, Pet Shop Boys, Abba och Ace of Base :)

:rolleyes::(:o X X

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edward Scissorhands

En vetenskapsman skapar en uppfinning som fungerar som en männsika. Dock så blev aldrig uppfinningen klar, därför att vetenskapsmannen dog. Uppfinningen, som hette Edward, fick därför behålla sina saxar som händer istället för att få ett par mänskliga. En kvinna hittar honom sedan efter några år och tar med honom till sitt hem.

Väldigt fin film. Har sett delar av den tidigare, och nu såg jag filmen i sin helhet för första gången. Den känns klyschig, fast inte på ett negativt sätt. Gillar verkligen hur det idylliska samhället förändras under filmen, sen Edward anlänt. Tyckte den var lite seg i början, men det underbara slutet väger upp det hela. Danny Elfman's fina musik gör inte saken sämre. Och Winona Ryder är så sockersöt.

Kort och gott - en mycket mysig film av Tim Burton. Dock så tycker jag att hans Big Fish är några strån vassare.

4/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tipsar även jag isåfall om en rörande film med Ralph Fiennes som utspelar sig i Afrika - The Constant Gardener; handlar om de stora läkemedelföretagens sätt att tjäna pengar på befolkningens bekostnad. Sorglig, och oerhört tänkvärd. Rachel Weisz är med, och bara det är ett skäl att se den, vackrare kvinna får man leta efter!

Edit: Ralph Fiennes heter han givetvis! Inte Joseph.

Den ska absolut ses! Tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vinterkräksjuka is the shit. I alla fall om ni vill hinna kolla igenom massor av gamla godingar till filmer.

Själv har jag kollat igenom tre riktiga klassiker.

Pulp fiction Trots all god kritik som denna film från 1994 så hade jag inte sett den tidigare. Det var en helt ok film men den levde kanske inte riktigt upp till de skyhöga förväntningarna som jag hade. 4/5

Scarface Ännu en riktig klassiker som jag tidigare inte sett. Filmen som är från 1983 förvånade mig stort, den var helt underbar. Tror att det är en av de bästa filmerna som jag sett någon gång. Skådespelarinsatserna från framför allt Al Pacino är helt undrbara. Måste bara ses om ni inte tidigare gjort det. Ett pluss också för den härliga kännslan av VC, ja jag vet att VC är inspererat av Scarface men endå. 5/5

Aladin Denna Disney klassiker från 1992 var helt klart min favorit när jag växte upp. Och jag måste säga att den är minst lika bra idag. Kanske att vissa av skämten är en gnutta överdrivna och barnsliga, men hallå det är en barnfilm. Men det som förvånade mig var de sakerna som man inte la märket till när man var mindre. Filmen har ett utmärkt budskap som man inte tänkte på då, men som säkert påverkade en själv fasten man inte var medveten om att det fanns där. 4,5/5

Redigerad av gta_player
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scarface Ännu en riktig klassiker som jag tidigare inte sett. Filmen som är från 1983 förvånade mig stort, den var helt underbar. Tror att det är en av de bästa filmerna som jag sett någon gång. Skådespelarinsatserna från framför allt Al Pacino är helt undrbara. Måste bara ses om ni inte tidigare gjort det. Ett pluss också för den härliga kännslan av VC, ja jag vet att VC är inspererat av Scarface men endå. 5/5

Nästan copypaste på min recension där :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FYYYFAN.

Hitman

En lönnmördare mördar en person, men sen lever den personen och då tycker lönnmördaren att någon har 'set him up' så då kidnappar han en tjej av någon anledning och så blir han kär i henne och sen har han ninjasvärdsfajt med fem andra lönnmördare på ett tåg och varför dom har ninjasvärd vet ingen, inte heller varför de inte bara sköt varandra. Vad detta har med spelet att göra förblir ett mysterium.

Jävla skitfilm orkade inte ens se klart.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FYYYFAN.

Hitman

En lönnmördare mördar en person, men sen lever den personen och då tycker lönnmördaren att någon har 'set him up' så då kidnappar han en tjej av någon anledning och så blir han kär i henne och sen har han ninjasvärdsfajt med fem andra lönnmördare på ett tåg och varför dom har ninjasvärd vet ingen, inte heller varför de inte bara sköt varandra. Vad detta har med spelet att göra förblir ett mysterium.

Jävla skitfilm orkade inte ens se klart.

Oj. Över mina förväntingar verkar den ju vara iallafall! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Lookout

Filmen handlar om en kille som en gång var en riktigt talang inom ishockeyn och ett stort framtidslöfte.

Dock händer en olycka och han får men för livet. Hela han är ett misslyckande och han kan längre inte minnas någonting utan måste skriva upp allt. Han bor tillsammans med en vän som är blind. Men en dag träffar han på en kille i baren, som han kommer lära känna bra. De blir vänner, vad han tror i alla fall. Allt slutar med att alla utan honom dör. På vägen dit då? Det får ni se själva.

För att börjar är den trög i början, men hela tiden mörk och djup. Även sorglig. Den berättar hela hans tid och hur han har det och hur han gör. Ni som sett American Gangster kanske känner igen er i början då den inte ger någonting allt för mycket. Men slutet gör att det är värt det. Med en halvtimme kvar blir allt fullkomligt spännande och nervöst. Lite action bjuds vi också på. Men det riktiga slutet, ååh, det är hjärtskärande. Ärligt så skär det i själen nästan. Så sorgligt, blev nästan tårögd.

4/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor