kicken Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 (redigerad) Scarface Ja, det är nästan en skam att jag aldrig sett denna innan. Jag går direkt på och säger att det bästa i filmen, det är miljöerna. Ett Miami på 80-talet. Man fick nästan rysningar när man såg solen och stranden och husen och klubbarna. Det var så in i norden Vice City. Vissa stunder var det så likt så man nästan såg Vice City istället för Miami. Al Pacino gör en underbar skådespelarinsats. Den bästa jag någonsin sett av någon faktiskt. Handlingen är skrämmande ´bra och dialogerna är nästintill de bästa jag sett. Kan inte sluta hylla denna film. Riktigt bra. 5/5 Redigerad 28 november, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Torvalla_Gangsta22 Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Bög, homo, gay.. Usch, bort, försvinn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 (redigerad) Lägg ner för fan, du förpestar forumet. Redigerad 28 november, 2007 av Lajnux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Stomp The Yard Såg Stomp The Yard häromkvällen. Tyckte inte den var så bra som jag hade förväntat mig. Dock är den klart sevärd om man gillar dans filmer av lite mer street style. Bl.a sångaren Ne-Yo är med i filmen. Den fantastiska underground-streetdansaren DJ (Columbus Short) blir hänförd av den vackra April (Meagan Good - You Got Served) redan första dagen på college. DJ, som arbetar som trädgårdsmästare vid sidan av studierna, passar inte riktigt in med de rikare studenterna på college. Men det finns en sak som fångar hans uppmärksamhet – danstävlingarna mellan de rivaliserande studentföreningarna somkallas ”stepping”. Med Aprils hjälp lär sig DJ om studentföreningarnas arv och traditioner och bestämmer sig för att gå med. När han nu är med i en officiell steppinggrupp måste DJ hinna med repetitionerna,arbetet och studierna, samtidigt som han försöker vinna drömtjejens hjärta. Då det nationella steppingmästerskapet närmar sig måste DJ sluta att dansa som den ensamvarg han är och börja dansa som en del av ett team. Stomp The Yard Sevärd 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Transformers. Jag var lite skeptisk till filmen först, men nu när jag skaffat ny skärm så jag kan se på HD 720p så var jag tvungen att ladda ner något och testa. Jag tänkte att gigantiska robotar som slåss borde se bra ut i HD. Filmen var riktigt bra faktiskt! Mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag tycker det var bra skådespelare med, Shia LeBouf och Megan Fox passar in perfekt. En favoritscen är ju när Sam Witwicky (Shia LeBouf) och hans pappa, Ron Witwicky (Kevin Dunn), står och försöker förklara för mamma Judy att "Sams Playtime" är ingenting hon har och göra med och det är en far och son sak. 4.5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Så. Jag har varit hemma efter operation hela veckan, kom hem i tisdags efter att ha opererats i måndags och har sett lite film Jag har sett Lock, Stock And Two Smoking Barrels, Snatch, Goodfellas och Donnie Darko. Alla har varit bra. Goodfellas och Donnie Darko sjukt bra. Donnie Darko bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Så. Jag har varit hemma efter operation hela veckan, kom hem i tisdags efter att ha opererats i måndags och har sett lite film Jag har sett Lock, Stock And Two Smoking Barrels, Snatch, Goodfellas och Donnie Darko. Alla har varit bra. Goodfellas och Donnie Darko sjukt bra. Donnie Darko bäst. Vilken operation? Gick det bra? ---- Escape from New York http://www.imdb.com/title/tt0082340/ Skön kultrulle med Kurt Russel. 1997 är brottsligheten så hög i NY att hela Manhattan har gjorts om till ett gigantiskt fängelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Vilken operation? Gick det bra? Jag har tagit bort halsmandlarna bara, så det är inget farligt. Det gick bra men jag har förjävla ont nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Sågg nyss Transformers, rätt bra fast ändå rätt kass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Såg Death Proof nyss, farsan och hans polare tyckten den var kass men jag diggade den som fan, de kvinnliga skådespelarinsatserna var pinsamt dåliga och överdrivna men Kurt Russel var ju asbra, filmen var grym förövrigt, lite mer story hade inte skadat men den är ändå en skön film 4.5 / 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Såg Oceans Thirteen för nån dag sen. Riktigt bra . Älskar Oceans serien Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 -Blade I Riktigt bra film, helt i min smak. 8/10 -Blade II Uppföljaren som ville så mycket, men inte nådde fram. 6/10 -Blade (III) Trinity Mindre skräck-action, mer "Hollywood"-stuk. 7/10 Vad hände med tjejen som Blade räddade i Blade I? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Nightmare Before Christmas Sorgligt nog är det här första gången jag ser på denna magnifika film. Hela filmen är genial och den bara skriker ut "Burton". Det finns knappt ord hur bra jag tyckte den här filmen var. Helt klart på min orubbliga "Fight Club" position. Nästan, ett steg under det. 15/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 The Hard Easy 7/10 Över mina förväntningar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Så nära får ingen gå (ett år med Kent) 5/5 En dokumentär som handlar om det svenska bandet, Kent. Den känns ganska dyster emellanåt men det är det som gör den så perfekt, man förstår verkligen vad man menas med Murphys lag när man tänker efter vad som händer i dokumentären, deras USA-debut gick åt helvete och när dem ska spela på roskilde så blev det en tragedi. osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Ambres - en död ande talar Play -> Dokumentärer -> Ambres - en döda ande talar Stellan, du lär gilla denna. Lite som The Man from Eearth bara att det är 'på riktigt'. Vi snackar Anders Grönros dokumentär om Sture Johansson. Sture är en vanlig norrländsk snickare, troligtvis med en multipel personlighet, som vars kropp då och då tas över av en 3000 år gammal egyptier vid namn Ambres. Även om man, som jag, är är skeptiker kan man nästan inte finna det här något annat än fett vackert. Dokumentären är ungefär 60 min lång så kolla in den när ni har gott om tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Så nära får ingen gå (ett år med Kent) 5/5 En dokumentär som handlar om det svenska bandet, Kent. Den känns ganska dyster emellanåt men det är det som gör den så perfekt, man förstår verkligen vad man menas med Murphys lag när man tänker efter vad som händer i dokumentären, deras USA-debut gick åt helvete och när dem ska spela på roskilde så blev det en tragedi. osv. Åh, att jag inte sett den. Blir att leka pirat direkt när jag kommer hem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Escape from New York Skön kultrulle med Kurt Russel. 1997 är brottsligheten så hög i NY att hela Manhattan har gjorts om till ett gigantiskt fängelse. Grym film! Såg aldrig b ut. Gillade hur vakterna såg ut och allt. Slutet. "You gonna kill me now?" -I'm too tired... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 (redigerad) Så nära får ingen gå (ett år med Kent) 5/5 En dokumentär som handlar om det svenska bandet, Kent. Den känns ganska dyster emellanåt men det är det som gör den så perfekt, man förstår verkligen vad man menas med Murphys lag när man tänker efter vad som händer i dokumentären, deras USA-debut gick åt helvete och när dem ska spela på roskilde så blev det en tragedi. osv. Så nära får ingen gå (ett år med Kent) Åh, fantastisk! Man levde sig verkligen in i hur svårt dom egentligen har/hade. Precis som du beskrev det och allt. Riktigt bra dokumentär som alla som gillar Kent borde se! Kände även igen Eskilstuna och allt, fristadstorget på slutet och så Nu ska jag nörda Kent i tre dagar! Redigerad 30 november, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 1 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2007 (redigerad) -Blade II Uppföljaren som ville så mycket, men inte nådde fram. 6/10 Tack. Äntligen någon annan som också tycker det. Fast jag gav den ett mycket lägre betyg. John Woo's Hard-Boiled Hong Kong action när den är som bäst. Troligen en av de absolut bästa Hong Kong Action filmerna någonsin. Handlar om 2 karaktärer. En tuff polis tappar livs gnistan och börjar ta onödiga risker när hans bästa vän blir skjuten och han av misstag skjuter en annan polis. En till synes kallblodig Gangster som lever ett tufft liv, är oförsiktig och mer än gärna offrar sitt liv för att avklara uppdrag. När de sedan kommer samman så blir det verkligen världens action. Nycket action, tragedi och blodiga uppgörelser. Nästan 300 personer dör i filmen och hälften av dem är oskyldiga människor. Speciellt den nagelbitande slutstriden på sjukhuset är tufft och där speciellt när Tequila har ett spädbarn i famnen medans han sljuter fiender. Vissa karaktärer har oväntat djup som en kallblodig mördare som vänder sig mot sin chef när han börjar döda oskyldiga. Med Yun-Fat Chow som Inspector Tequila. Filmen fick en mycket värdig uppföljare i år i TV-spelet Stranglehold, regiserat av John Woo och åter igen med Yun-Fat Chow som Inspector Tequila. 8,5/10 Redigerad 1 december, 2007 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts