Umberto Skrivet 23 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2007 (redigerad) StellHells filmklubb: The man from Earth Enligt mig var den här filmen mer intressant än bra. Den är hursomhelst inte en dålig film och jag kan förstå varför man gillar den men personligen fick jag dock en känsla av att den inte går "all the way". Gruppen ställde t.ex. "fel" frågor till John imo. 69/100 F.ö. är det här en liten film som fått spridning och publicitet tack vare(!) fildelning och internet, något som upphovsmannen har tackat och bockat för på många sidor. T.ex. på IMBD: I just want to thank everyone who has posted over the past few weeks. Due to the overwhelming response of visitors to IMDB.com, our page has had over a half-million hits, and we landed in the #6 spot on the MovieMeter the week our DVD debuted. This has been very helpful in drawing attention to our little movie. Thanks to the overwhelmingly positive response to the movie itself, our first day DVD sales were strong... especially for a low-budget movie with virtually no marketing budget. I want to extend a special thank-you to everyone who went out on Day One and bought the DVD. Because of digital downloading, many people inside and outside of the United States had already acquired the film, but many of those people have written to say that they want to support independent filmmaking -- and this movie in particular -- and so they are buying the DVD anyway. I would also like to thank them, very much, for this action. Another option for people outside the US is explained in a posting at our MySpace page. And so, for the umpteenth time, Thank You! And if all this Internet chatter has made you interested in the film, please go pick it up this week (first week sales are very important). It can be found steeply discounted at Amazon.com, in Wal-Mart stores, and at other online and brick-and-mortar retailers. all my best, Richard Schenkman Redigerad 23 november, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2007 StellHells filmklubb: The man from Earth Enligt mig var den här filmen mer intressant än bra. Den är hursomhelst inte en dålig film och jag kan förstå varför man gillar den men personligen fick jag dock en känsla av att den inte går "all the way". Gruppen ställde t.ex. "fel" frågor till John imo. 69/100 F.ö. är det här en liten film som fått spridning och publicitet tack vare(!) fildelning och internet, något som upphovsmannen har tackat och bockat för på många sidor. T.ex. på IMBD: Absolut. Jag blev nästan lite irriterad på att dom inte ställde bättre frågor till honom.. När han sedan blåser bort det för att dom helt enkelt inte klarade mer fick mig att vilja ha mer! Finns så många kända han kan ha träffat, så lite tråkigt är det att dom hoppar ibland flera hundra år mellan personerna. Ska baske mig kolla på den nu igen. Harry Potter får vänta tills imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 23 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2007 Bäst var ju liescenen. Ser man såna här hemska filmer är väl blod det man är ute efter och det fick man ju, med råge. Ljudet när den skrapar mot huden, huu! En smula erotiskt. Riktigt b att dom hade closeups på ljusen som släcks av blodet, dock. Resten av filmen var värdelös, så ditt betyg är befogat. Ja, den glömde jag totalt. Absolut var även den scenen bra. Speciellt när hon gjorde snittet i halsen . Sedan så var även katten i början som slickade på halskotan (?) lite smått rolig och lustig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 Donnie Darko På ytan förefaller Donnie vara en ganska vanlig amerikansk tonåring. Under ytan lurar tvångstankarna, och bakom en intelligent fasad lever han i en egen mörkervärld. Han ingår en pakt med sin osynlige vän, Frank, som lovar Donnie i gengäld måste avslöja vuxenvärldens hyckleri och genomföra de mest otroliga saker. För att citera KvaddadPadda: Märklig filmupplevelse Det var egentligen ett misstag då jag skulle ta hem Donnie Brasco, men fick fel film. Men jag kollade på denna ändå och ja, vad ska man säga nu efteråt. Skumt som bara den. Det är sådana här filmer som Pico och P-C absolut gillar, så om ni inte sett denna måste ni se den. Frank var ju .... han var... man kan inte beskriva honom. Hela filmen var skum igenom och allt slutade med "Everything was a dream" -slutet. Hur sjukt som helst, eller var det verkligen så? Hur som helst. Inget betyg, utan den som gillar skumma och bra filmer får se denna. Förresten, riktigt bra skådespelarinsatser, speciellt Jake Gyllenhaal! Spoiler-bild 1 Spoiler-bild 2 Spoiler-bild 3 Spoiler-bild 4 Donnie Brasco Detta är den sanna historien om Donnie Brasco, FBI-agenten som infiltrerade maffian på 70-talet. Men en sak hade varken Donnie själv eller hans överordnade räknat med: hans vänskap med den man han skulle krossa... Riktigt bra får jag börja med! Johny Depp är fantastisk och Michael Madsen likaså. Hela filmen är en lång story som aldrig vill ta slut, men man vill heller inte att den ska ta slut. Det är som om man följer denne Donnies liv snabbt. Absolut inte iklass med Gudfadern, men absolut nära. En ypperligt okänd film som jag rekommenderar varmt till alla. Fantastisk! 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 (redigerad) Ett Öga Rött. I överlag en bra film. Det kändes dock som att det fattades något i den. Vet inte riktigt, mera fart kanske? Sevärd var den i alla fall. Kunde han inte skjutit Persbrandt i alla fall ? 3/5. Redigerad 25 november, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 Ett Öga Rött. I överlag en bra film. Det kändes dock som att det fattades något i den. Vet inte riktigt, mera fart kanske? Sevärd var den i alla fall. Kunde han inte skjutit Persbrandt i alla fall ? 3/5. Åh. Boken äger. Filmen ska vara helt annorlunda tydligen? Borde se den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 Åh. Boken äger. Filmen ska vara helt annorlunda tydligen? Borde se den. Ahh, kanske borde läsa boken också. Brukar ju bli sämre då en bok görs till film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 En ypperligt okänd film som jag rekommenderar varmt till alla. Fantastisk! Okänd är den väl knappast? Bara lite äldre möjligen.. Har sett Riddick filmerna, inklusive en animerad som är emellan filmerna. Första filmen är rätt bra, den animerade är okej, och den andra är b. Men det är Riddick som är cool. Men lysande blå ögon som gör att han kan se i mörkret. Farligaste snubben i hela universum! ^^ Han repliker är inte fel heller. Home of the brave. Handlar om soldater efter kriget, samuel, Jackson är med. Filmen är drama antar jag.. Är väl bra film men inte min typ av film Också sett Swordfish. Erm.. Fina färger i filmen i sina stunder, par bra actionscener. Bra slut också. Inget att klaga på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 Spoiler-bild 1 Spoiler-bild 2 Spoiler-bild 3 Spoiler-bild 4 Inte på Beffo! *Håller för ögonen* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 Okänd är den väl knappast? Bara lite äldre möjligen.. Har sett Riddick filmerna, inklusive en animerad som är emellan filmerna. Första filmen är rätt bra, den animerade är okej, och den andra är b. Men det är Riddick som är cool. Men lysande blå ögon som gör att han kan se i mörkret. Farligaste snubben i hela universum! ^^ Han repliker är inte fel heller. Home of the brave. Handlar om soldater efter kriget, samuel, Jackson är med. Filmen är drama antar jag.. Är väl bra film men inte min typ av film Också sett Swordfish. Erm.. Fina färger i filmen i sina stunder, par bra actionscener. Bra slut också. Inget att klaga på Nja, hade inte hört talas om den jag och aldrig hört att någon sett den, men jag hade väl fel. Inte på Beffo! *Håller för ögonen* Haha, det är väl bara om du ska kolla på filmen ----- American Gangster Ingen brukade lägga märke till Frank Lucas, den tyste chauffören till en av innerstadens ledande, svarta bossar. Men när chefen plötsligt dör utnyttjar Frank öppningen i maktstrukturen för att skapa sin egen version av "The American Dream". Genom uppfinningsrikedom och en strikt affärsmoral hamnar han som ledare för drogtrafiken i innerstaden och svämmar över gatorna med en renare produkt till ett bättre pris... American Gangster ja. Trailern var inte så lockande får jag börja med, men väl inne i filmen så tänkte man inte på det. Även texten (qouten) låter heller inte så lockande, men väl inne i filmen så tänkte man inte på det heller. Inledningen börjar med Frank bredvid sin boss döendes. En fin inledning. Sedan så beskrivs allting och första tredejedelen av filmen känns som en lång introduktion, men sen sätter det igång. Det är inte mycket action, utan mer "strategi" om man så kan kalla det. Visst dyker action upp, men inte så mycket. Den liknar Gudfadern stundtals, även den var ju utan så mycket action. Både Denzel och Russel gör väldigt bra insatser i sina roller och man börjar förstå meningen i det hela. Det är rätt svårt att recensera en sådan film, utan man får själv se den. Slutet är bra och nästan rörande när Richie står där utanför kyrkan helt ensam med två polisavspärrningar och en massa poliser och en chockad Frank. Och Turpo (hette han så?). Han ogillade man hela filmen igenom och det var nästan skönt att se honom skjuta sig själv. Well, för att summera är American Gangster en riktigt bra film. Inte en som kan jämföras som lika bra som Gudfadern och Scarface m.m men i detta 2000-tal är det en av de bästa gangster/mafia-filmerna. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 American Gangster Såg 54 minuter på pricken sen orkade jag inte mer. Sjukt seg film. Nåväl, får väl ta och försöka imorgon igen. Editerar in då. 2/5 hittils. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 American Gangster Såg 54 minuter på pricken sen orkade jag inte mer. Sjukt seg film. Nåväl, får väl ta och försöka imorgon igen. Editerar in då. 2/5 hittils. Haha, precis. Den känns otroligt seg i början och man förstår ingenting. Men ge den en chans. Tror visserligen du inte kommer gilla helheten utan någon/några scener bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Såg Hot rod precis. För vara komedi så är den helt klart värd att se på. Första halvan av filmen skrattade jag hela tiden, andra halvan var bara dum humor. Fast det finns en söt brud så det är inget att oroa sig över Ska se Superbad nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 American Gangster Kollade ca en timme sen så kände jag att jag bara inte kunde fortsätta. Usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Såg Superbad nu! Eeh... Det var en komedi.. Eller det jag trodde eller, tror det var det ^^ Men filmen sög ibörjan, och det enda som gjorde filmen rolig var poliserna. Tyckte dom var klockrena Om man vill skratta däremot så ska man nog inte se denna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Såg Superbad nu! Eeh... Det var en komedi.. Eller det jag trodde eller, tror det var det ^^ Men filmen sög ibörjan, och det enda som gjorde filmen rolig var poliserna. Tyckte dom var klockrena Om man vill skratta däremot så ska man nog inte se denna... Då har vi väldigt olika uppfattningar av den filmen. Det var den roligaste jag sett på länge och jag garvade mig igenom nästan hela filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Då har vi väldigt olika uppfattningar av den filmen. Det var den roligaste jag sett på länge och jag garvade mig igenom nästan hela filmen. Blir väl hur man ser på det. Det är inga skämt, utan en handling om 3 töntar som håller ihop. Det kan man skratta åt. Men det är inga skämt, om man räknar bort poliserna. Fast dom var skitbra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Blir väl hur man ser på det. Det är inga skämt, utan en handling om 3 töntar som håller ihop. Det kan man skratta åt. Men det är inga skämt, om man räknar bort poliserna. Fast dom var skitbra Finns en hel del saker dom pratar om som jag garvar riktigt hårt åt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Blir väl hur man ser på det. Det är inga skämt, utan en handling om 3 töntar som håller ihop. Det kan man skratta åt. Men det är inga skämt, om man räknar bort poliserna. Fast dom var skitbra Ja, poliserna var det enda roliga i filmen. Dom borde få sin egna film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 (redigerad) Ja, poliserna var det enda roliga i filmen. Dom borde få sin egna film. Dom har en egen film! The "good" Cops Redigerad 27 november, 2007 av den0m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts