Hew Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Fan det har jag inte äns tänkt på att obduktionen var efter själva filmen. Bra poäng där, men fortfarande så ges ju ingen förklaring. Men men tack för svaret. Förmodligen kommer svar i en eventuell femma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Såg Superbad alldeles nyss. Helt jävla underbar film, får inte missas. Detta är en film som är rolig rakt igenom, till skillnad från dom flesta highschoolkomedier. En av dom bästa komedierna jag sett på mycket länge. Visst, humorn är inte så mogen, men så fruktansvärt rolig! 9/10 Hahaha! Får 9/10 av mig också, så jävla klockren Skrattade mig igenom hela filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 (redigerad) h Redigerad 19 november, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 h Visst, men de kunde ju varit lite mer realistiska. Att han skulle haft en sån jävla stort inflytande på historen hur gammal han är är ju nästan löjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 (redigerad) Well, StellHell borde vinna årets locka-till-sig-människor-till-en-film-priset. Hur som helst, den var bra, men inte det jag förväntade mig. Var seg stundtals, trots att storyn var riktigt bra, men jag tyckte det spårade ur när han sa att han var Jesus . Där gick gränsen, men den var trots det bra och slutet var bra som gör att filmen blir bättre. Citatet som P-C postade var absolut bäst. Klockrent. Den får inte ett betyg utan bara en rekommendering. <------- Det sa Kicken. Spoiler! Jag fattade vad som stod Såg också The Man from Earth nyss. Bra story, starka karaktärer och visst var det nära att man snyftade där i slutet när Gruber brister i gråt och kolar vippen. Det blir nästan inte bättre. 9/10 - Where were you 1292? - Where were you a year ago on this day? Jag tycker inte det var krystat. Halva filmen byggde ju kring det, det var inte precis som dom slängde in det på ett hörn typ "aa och sen var jag [det som kicken sa] också ]Sett klart The Man From Earth nu Rysningar hela sista scenen, riktigt bra idé och fan.. man blir avundsjuk. Tänk att vi aldrig komma få veta hur världen kommer se ut om 1000 år, vad svaren på dagens stora frågor är och... allt. Vill leva 1000 år till, minst Bästa filmen jag sett i år. Tack för tipset Stell. 9/10. Redigerad 19 november, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Burr, känner en viss form av obehag när jag läser Tweaks inlägg på den här sidan. Vilket virrvarr av dubbelposter och trasiga taggar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Burr, känner en viss form av obehag när jag läser Tweaks inlägg på den här sidan. Vilket virrvarr av dubbelposter och trasiga taggar. Ja, ser nu att jag inte lyckades få in den 'stora posten' i posten där jag har skrivit h. Allt gick åt helvete. Ursäkta. Klagomannen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Superbad Mjää. Inget speciellt, det enda jag tyckte var roligt var la snutarna. 5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Såg nyss Superbad och jag älskar den. Älskar den sortens filmer. Riktigt riktigt bra, skrattade mig igenom hela filmen. Filmen är sjuk, det är den. Sjukt humor, ja. Självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 (redigerad) Futurama: Bender's Big Score! IMDB Hade helt glömt bort att det skulle komma ett gäng med Futuramafilmer. Som gammalt Futurama-fan, blev jag lite smått hysterisk i gårkväll när jag upptäckte att denna film hade kommit ut. Efter att ha cyklat runt och letat efter öppna bensinstationer, för att kunna inhandla FantaET och lite snacks, kunde jag tillslut se filmen framåt 23-snåret. Futurama: Bender's Big Score! var som ett väldigt utdraget avsnitt, var nära på att somna emellanåt. Fast jag får väl kolla igen när jag inte är lika trött. Har sett bättre Futurama, men det var ändå väldigt roligt att få se de gamla karaktärerna igen. Futurama is brought to you by: http://www.futuramafan.net/bilder/ftg/ls12.jpg Redigerad 21 november, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Futurama: Bender's Big Score! IMDB Hade helt glömt bort att det skulle komma ett gäng med Futuramafilmer. Stoppa pressarna, håll telefonen, valla in korna - Va?! När... Hur? Var? Hur många? Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Stoppa pressarna, håll telefonen, valla in korna - Va?! När... Hur? Var? Hur många? Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 (redigerad) Stoppa pressarna, håll telefonen, valla in korna - Va?! När... Hur? Var? Hur många? Tack! 4 Stycken! Futurama: Bender's Big Score! (2007) Futurama: The Beast with a Billion Backs (2008) Futurama: Bender's Game (2008) Futurama: Into the Wild Green Yonder (2008) Enligt IMDB. Redigerad 21 november, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Die Hard 4.0 En grupp terrorister utför en attack mot USA:s datornätverk som i sin tur hotar slå ut hela infrastrukturen på nationaldagen (såklart). Innan dom vet hur stor skadan är så får polisen John McClane i uppdrag att hämta in en av landets största hackers Matthew på förhör, men även terroristerna vill åt honom och det blir Johns uppdrag att ta honom till FBI i Washington, men Matthew är ju som sagt en hacker och vet ett sätt att uppehålla terroristerna via datorn, han får bli McClanes svans medans McClane ska rädda USA från kollaps. Har alltid gillat Die Hard-filmerna, hjärndöd action på äckligt hög nivå och punchlines efter punchlines, tycker dom inte misslyckats med en enda film i serien, visst 2:an var inte den bästa och detta var inte heller den bästa, men dom leverar hela tiden bra och välgjorda actionfilmer. Tyckte kanske dom skulle gått på en annan linje än att använda sig av terrorister, dels för att dom andra filmerna i serien handlar om terrorister och dels för att det känns så typiskt "Amerikansk-action a la 2000-talet". Men det är ju som sagt Die Hard....det ska vara typisk Amerikansk action. X X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 Orkar inte spoila, för mycket pill och jag är trött. Hela denna post har spoilers om filmen The Man From Earth, läs inte om du inte sett filmen. The Man From Earth Well, StellHell borde vinna årets locka-till-sig-människor-till-en-film-priset. Hur som helst, den var bra, men inte det jag förväntade mig. Var seg stundtals, trots att storyn var riktigt bra, men jag tyckte det spårade ur när han sa att han var Jesus . Där gick gränsen, men den var trots det bra och slutet var bra som gör att filmen blir bättre. Citatet som P-C postade var absolut bäst. Klockrent. Den får inte ett betyg utan bara en rekommendering. Tack, tack. Det finns två sorts människor, dom som gillar filmen och dom som inte gör det. Antingen gillar man allt i den, eller så är det något man inte riktigt kan peka ut, men filmen ger en obehag. Man ser klart den, för att förhoppningsvis ska den vända till det bättre. Synd att den inte var vad du hade förväntat dig. Woooooord. Tyckte också det kändes krystat och tillgjort, det var liksom inte trovärdigt. Också att han seglade med Columbus och studerade med Buddha var inte heller så trovärdigt. Så jag minns det så hade han inte seglat med Columbus. Columbus sökte faktist inför sin första resa en "crew", men John var inte äventyrskillen så han gick aldrig med. Han träffade aldrig Columbus, han hade dock en chans att få åka med om han hade velat. Buddha levde 500-400 f.kr. Just att han studerade med Buddha skulle i praktiken inte vara så svårt. På den tiden var det inte lika står "Hype" för Buddha, då det var just han som "uppfann" Buddismen, så sökte han såklart lärjungar. Visst, Jesus biten är en hård bit att tackla, men igen så är det två typer av människor. Dom som tror att Jesus var Guds son och dom som inte tror det. Jag är ateist och tror såklart inte att Jesus var Guds son, men det är mer eller mindre bevisat att någon vid den tiden kan ha varit Jesus, dock en helt vanlig människa. Sättet han beskriver det hela också stämmer så bra in på det. John kan lätt bli namnet Jesus, han blev antagligen inte uppspikad på korset utan bunden (spikningen är för att förgylla hur Jesus offrade sig för människans synder.. för dom krista då vill säga). Hur han också beskriv hur man kan sätta kroppen i mer eller mindre "döden" är också fullt möjligt, och kan tränas upp för i princip vem som hellst. Nu är ju detta såklart en film, men _OM_ en man skulle ha levt i 14.000 år så är det inte alls under några omständigheter konstigt att han kan ha träffat många i dag kända personer. Buddha grundade Buddismen. När han levde hade han det nog svårt att få anhängare, då Buddismen krockade med Hinduismen. Efter att ha studerat under Buddhas vingar så blev han ju en lärjunge och skulle på så sätt lära ut sin lära. Buddismen krockar med Kristendomen, och han blir korsfäst för häderi. Bibeln är som sagt en jävla kokbok med ljug och båg. Columbus var inte den vi tänker på idag. Innan sin första segling var han som vilken annan skeppare på den tiden. Det var efter han upptäckte Amerika som han blev känd för den han är idag. Att John kan ha träffat, eller fått en förfrågan att följa med på expedition är inte alls så lustigt som det låter. Du får tänka på att John måste insett redan långt innan Buddhas tid att han inte är som alla andra, och därför har haft lång tid att planera vart han har velat resa. Jag tycker inte det var krystat. Halva filmen byggde ju kring det, det var inte precis som dom slängde in det på ett hörn typ "aa och sen var jag [det som kicken sa]" också Sett klart The Man From Earth nu Rysningar hela sista scenen, riktigt bra idé och fan.. man blir avundsjuk. Tänk att vi aldrig komma få veta hur världen kommer se ut om 1000 år, vad svaren på dagens stora frågor är och... allt. Vill leva 1000 år till, minst Bästa filmen jag sett i år. Tack för tipset Stell. 9/10. Glad att jag fått en till att kolla på den. Alla borde.. Även om dom inte kommer tycka om den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 (redigerad) Futurama: Bender's Big Score! Tyckte den var skitkul i vissa ställen. Fast kul att se det igen, såg bättre ut också. Ska se Beowulf nu också Såg den inte riktigt... Var vääääldigt b enligt mig. Redigerad 22 november, 2007 av Colan K Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 Såg Futurama: Bender's Big Score nyss. Kul film men kändes lite väääääl lång! Dock scenen när Hermes dirigerar alla skeppen var awesome! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 Sett två filmer ikväll! Transporter Den före detta yrkesmilitären Frank Martin lever ett till synes lugnt liv vid den Franska Rivieran. Han arbetar som "transportör" - även av mänskliga gods - och han ställer aldrig några frågor... När han utför sina mystiska och stundtals farliga uppdrag med hjälp av sin välutrustade BMW lever Frank efter ett antal strikta regler, regler som aldrig får brytas. Regel ett: Bryt aldrig ett avtal. Regel två: Inga namn - Frank vill inte veta vem han arbetar för eller vad han transporterar. Regel tre: Öppna aldrig paketet. Franks senaste transport verkar inte skilja sig nämnvärt från dem som han har utfört tidigare. Men när Frank gör ett stopp på vägen märker han att paketet rör på sig. Han bryter mot regel tre och tittar ner i säcken, som visar sig innehålla en vacker kvinna i munkavle. Efter att ha brutit mot en regel upptäcker han snart att regler är till för att brytas... --- Ja, liknar Crank väldigt mycket, dessutom samma skådespelare. Gud vad jag älskar honom. Hur som helst, nästan full fart hela filmen igenom. Bjuder på en riktigt bra biljakt i början och jag skulle säga att första halvan av filmen är bra, andra inte. Det går över gränsen när han blir superman. Men hur som helst en sevärd film! 3 x Kicken / 5 x Kicken Hostel Part II Tre amerikanska tjejer reser runt i Rom och tillsammans med en kvinnlig bekant gör de en avstickare för en weekend på ett exotiskt spa i Slovakien där de utlovas avkoppling och att lära känna henne bättre. Men kommer de att hitta den oas de letar efter, eller kommer de att bli offer för människohandel och sexturism och därmed bli redskap för att uppfylla sjuka fantasier som människorna på spat är på jakt efter att tillfredställa? --- Ettan var inte särskilt bra. Om det inte skulle varit för slutet skulle det vara en dålig rulle, men nu var slutet bra. Uppföljar suger hårt oftast (Undantag Gudfadern II och någon till) så visst var inte denna bättre. Mest bara ett trams och kändes att det aldrig kom någon vart. De bästa delarna var väl när han blev uppäten av hundarna, den avklippta penisen och kannibalen. 1.5 x Kicken / 5 x Kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 De bästa delarna var väl när han blev uppäten av hundarna, den avklippta penisen och kannibalen. 1.5 x Kicken / 5 x Kicken Bäst var ju liescenen. Ser man såna här hemska filmer är väl blod det man är ute efter och det fick man ju, med råge. Ljudet när den skrapar mot huden, huu! En smula erotiskt. Riktigt b att dom hade closeups på ljusen som släcks av blodet, dock. Resten av filmen var värdelös, så ditt betyg är befogat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2007 Dags för en ny kula! Flood IMDB Efter en orkan har orsakat jättevågor i Skottland så är nu London hotat. Tyvärr inser dom det för sent, och vad ska dom göra då?! Usch.. Klyshig skitfilm. Finns inte mycket mer att säga. För mycket dravvel imellan, går väldigt segt att kolla igenom den. 2/10 American Gangster IMDB Frank Lucas tog i slutet av 60-talet över Harlems drogmonopol efter hans vän Bumby dog av en hjärtattack. Han ville så gärna bli en lika stor man som sin förebild, och var trött på alla som såldre droger på gatan. Han fick med tur tag i en leverantör i Vietman, och mutade militären för att få hem heroinet till New York. Han köpte heroinet i kistorna som de döda kom i. Han blev arresterad till slut och skulle avtjäna 70 år. Han hjälpte dock till att sätta dig 3/4 av alla New Yorks drogpoliser, och hans straff kortades ner till 15 år. 1991 kom han ut. Väldigt bra film! Det är även baserat på en verklig händelse vilket jag iaf tycker gör filmer bättre, då dom återberättar något som hänt förr istället för något påhittat. Rekomenderas varmt! 9/10 Skinwalkers IMDB Varulvar lever på jorden. En pojke har gener från både varulv och människa, och om han får överleva sin 13:e födelsedag så kommer månen lysa rött och hans blod kan transformera tillbaka varulvarna till människor. Det finns dock vissa varulvar som inte vill bli människor (Dom varulvar som har ätit människor). Dom varulvar som inte ätit har skyddat pojken fram tills hans födelsedag. Mjaa.. Halvkass B-film i min mening. Dåligt skådespeleri och dåliga special effekter. Man visste från första början hur filmen skulle sluta, och självklart som alla filmer så dör i princip alla. 3/10 Mr. Brooks IMDB Mr. Brooks även kallad fingeravtrycksmördaren är en man med grova personlighetsstörningar. Han får en rush av att mörda folk, för att sedan lägga dom i olika ställningar och sedan fota dom. Denna gången dock så blir han sedd av Mr. Smith, men istället för att gå till polisen går Mr. Smith till Mr. Brooks och kräver att han ska mörda igen och ha med honom då han också fick en kick utav att se folk bli mördade. Mr. Brooks har dock en plan på att få det att se ut som att Mr. Smith är fingeravtrycksmördaren. Bra film! Kevin Costner gör en bra insatts med att spela en grovt störd person som älskar att mörda. Detta kalla som man inte finner hos många har han fångat perfekt. Även en bra twist på det hela. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts