Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Death Proof, Tarantinos del av 'Grindhouse'.

En bra film, fast utan någon egentlig mening men ändå sådär härligt skön som jag brukar tycka att Tarantinos filmer är.

Sen var slutet en stor besvikelse då jag hejade på Kurt Russel genom hela filmen och hoppades han skulle ha ihjäl de där brudarna sen

:/

En halvstark 7:a. Ska nog se Planet Terror ikväll eller imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blue Streak

Klassisk småfjantigt rolig polisnegerfilm. Jag gillade den skarpt! -_-

"Klassisk småfjantigt rolig polisnegerfilm" påminner mig om filmen National Security, väldigt rolig film där också Martin Lawrence har huvudroll.

Du kommer skratta en hel del kan jag lova om du någongång bestämmer dig för att se den. :)

-------

Den senaste filmen jag såg var The Man From Earth som jag tycker passar in väldigt bra på Stellhells beskrivning, jag kommer säkerligen se den minst en gång till. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg också The Man from Earth nyss. Bra story, starka karaktärer och visst var det nära att man snyftade där i slutet när

Gruber brister i gråt och kolar vippen.

Det blir nästan inte bättre. 9/10

- Where were you 1292?

- Where were you a year ago on this day?

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg också The Man from Earth nyss. Bra story, starka karaktärer och visst var det nära att man snyftade där i slutet när

Gruber brister i gråt och kolar vippen.

Det blir nästan inte bättre. 9/10

- Where were you 1292?

- Where were you a year ago on this day?

Fan riktigt sugen på att se den där.

------------------

Reign Over Me

Riktigt bra film faktiskt, handlar om en kille som träffar sin gamla collegepolare som blivit av med sina föräldrar i en flygplansolycka, låter kanske inte alls så intressant som den låter men den har helt klart sin charm den här filmen.

EDIT: Hade inte sett hela när jag skrev den men flygplansolyckan är 11 september, inte direkt en spoiler. Riktigt gripande film som man bör ha sett.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt att jag fått folk att se The Man From Earth.

Jag var faktist lite "njaaa.." över filmen när jag först läste om den.. "A man have walked the earth for 14.000 years", men jag tog chansen och håller mitt ord på att det är den bästa filmen i år.

------------------------------------

P2

IMDB

Julafton. Angela sitter på sitt kontor och gör klart det sista av sitt arbete innan hon ska åka till tjocka släkten och fira jul. I parkeringsvåningen P2 står hennes bil, men den startar inte.. Och ut kommer hon inte heller.. ^_^

Bra, halvläskig på sina ställen, men annars ganska förutspålig.

6/10

Driftwood

IMDB

Davids bror dog för ett tag sedan, och efter det har David varit nere. Hans föräldrar skickar honom på ett ungdoms "läger" för dom inte vill att han ska skada sig själv. Det visar sig vara en riktig tabbe från deras sida, då detta "läger" är långt ifrån något som hjälper David. David börjar dock se figurer på lägret, som visar sig sitta på en riktigt mörk hemlighet.

Okej, måste erkänna att jag somnade ifrån vid vissa tillfällen. Inte för att den var så dålig, men för att jag var trött. Känndes dock inte som jag missade något på de ställena jag hade sovigt, ganska segdragen ibland.. Sevärd, men inte mycket mer än så.

5/10

Straightheads

IMDB

Adam har en larmfirma, och fixar larm hemma hos Alice. Alice betuttar sig i Adam och bjuder med honom på firmafest. Påväg hem krockar dom med en ren(?) och blir tvunga att stanna. En bil uppenbarar sig och ut kommer 3 personer som våldtar Alice och misshandlar Adam. Efter incidenten smider dom planer för att hämnas.

Seeeg, som fan. 20 sista minutrarna typ därimot exploderar. Alice har vart hjärnan för allt, men det slutar med att det är Adam som slutför. Mja, funkar i kris ungefär.

5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Death Proof, Tarantinos del av 'Grindhouse'.

En bra film, fast utan någon egentlig mening men ändå sådär härligt skön som jag brukar tycka att Tarantinos filmer är.

Sen var slutet en stor besvikelse då jag hejade på Kurt Russel genom hela filmen och hoppades han skulle ha ihjäl de där brudarna sen

:/

En halvstark 7:a. Ska nog se Planet Terror ikväll eller imorgon.

Ah, nej jag håller inte med dig! Töserna var ju hur coola som helst. Haha och när han bölade som en lite skolflicka, underbart...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reservoar hundarna av Quentin tarantino.

Handlar om ett gäng ett gäng gubbar som har rånat en diamantgrossist, men rånet gick fel och de försöker nu ta reda på vem förädaren är/var.

Bra film, hade sina stunder då den var riktigt rolig: -"Why most i be Mr Pink?

-because you are fag >_<

Sen attSteve buscemi var med gjorde inte filmen sämre...

Dock tyckte jag att filmen var lite förcentrerad till enbart en plats. Skulle vilja ha mer miljöer, så som i Pulp ficton.

Men över lag, riktigt bra film.

8 av 10

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Man From Earth

Well, StellHell borde vinna årets locka-till-sig-människor-till-en-film-priset.

Hur som helst, den var bra, men inte det jag förväntade mig. Var seg stundtals, trots att storyn var riktigt bra, men jag tyckte det spårade ur när han sa att han var

Jesus

. Där gick gränsen, men den var trots det bra och slutet var bra som gör att filmen blir bättre. Citatet som P-C postade var absolut bäst. Klockrent. Den får inte ett betyg utan bara en rekommendering.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var seg stundtals, trots att storyn var riktigt bra, men jag tyckte det spårade ur när han sa att han var

Jesus

. Där gick gränsen

Woooooord. Tyckte också det kändes krystat och tillgjort, det var liksom inte trovärdigt. Också att han

seglade med Columbus och studerade med Buddha

var inte heller så trovärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Saw IV idag och jag är ganska så besviken, eller besviken är kanske fel ord eftersom mina förväntningar inte var speciellt höga.

Jag tycker att filmerna har blivit sämre och sämre för varje ny, från ettan som var grym med en bra story till trean som egentligen bara innehöll massor av blod och onödigt våld.

Men den senare punkten slår nog fyran trean, eller våldet och blodscenerna i fyran är inte lika brutala som i fyran men de är minst lika många.

Men det som får mig att sänka betyget på fyran är att manusförfattarna denna gången misslyckas med att binda ihop storyn på slutet som de enligt mig gjorde på ett imponerande sätt i framförallt ettan.

Så mitt betyg för Saw IV blir 5/10 det är inget mästerverk till skräckfilm och storyn är minst sagt konstig och jag har inte fått ihop alla bitar än. Men om det är blod som efterfrågas så kommer ni inte att bli besvikna, för blod är något som man får för pengarna.

Tillsut skulle jag vara tacksam om någon som sett filmen skulle kunna förklara några saker för mig.

Varför är det polisen som är jigsaws medhjälpare, jag ser ingen som helst anledning till varför det är han. Förklaringen till att han tog möjligheten när han hittade bandet i magen på jigsaw köper jag inte, eftersom han hjälpte till redan i trean. Det måste finnas någon "pusselbit" som jag missar. Varför vill han hämnas på sina kollegor?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Saw IV idag och jag är ganska så besviken, eller besviken är kanske fel ord eftersom mina förväntningar inte var speciellt höga.

Jag tycker att filmerna har blivit sämre och sämre för varje ny, från ettan som var grym med en bra story till trean som egentligen bara innehöll massor av blod och onödigt våld.

Men den senare punkten slår nog fyran trean, eller våldet och blodscenerna i fyran är inte lika brutala som i fyran men de är minst lika många.

Men det som får mig att sänka betyget på fyran är att manusförfattarna denna gången misslyckas med att binda ihop storyn på slutet som de enligt mig gjorde på ett imponerande sätt i framförallt ettan.

Så mitt betyg för Saw IV blir 5/10 det är inget mästerverk till skräckfilm och storyn är minst sagt konstig och jag har inte fått ihop alla bitar än. Men om det är blod som efterfrågas så kommer ni inte att bli besvikna, för blod är något som man får för pengarna.

Tillsut skulle jag vara tacksam om någon som sett filmen skulle kunna förklara några saker för mig.

Varför är det polisen som är jigsaws medhjälpare, jag ser ingen som helst anledning till varför det är han. Förklaringen till att han tog möjligheten när han hittade bandet i magen på jigsaw köper jag inte, eftersom han hjälpte till redan i trean. Det måste finnas någon "pusselbit" som jag missar. Varför vill han hämnas på sina kollegor?

Ges ingen direkt förklaring till varför han var "ond", vilket jag tycker var rätt dåligt. Sen verkar det som att du inte riktigt fattade slutet, obduktionen i början är egentligen efter allt som hände i filmen utspelade sig. Man ser ju när han drar ut från rummet och säger game over i slutet så drar han ju och stänger rummet där de var i trean, alltså utspelade sig både trean och fyran samtidigt.

Men som sagt, att han var Jigsaws medhjälpare får man ingen förklaring till och jag håller med dig om att det verkligen var rätt dåligt, men imo var fyran bättre än trean.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ges ingen direkt förklaring till varför han var "ond", vilket jag tycker var rätt dåligt. Sen verkar det som att du inte riktigt fattade slutet, obduktionen i början är egentligen efter allt som hände i filmen utspelade sig. Man ser ju när han drar ut från rummet och säger game over i slutet så drar han ju och stänger rummet där de var i trean, alltså utspelade sig både trean och fyran samtidigt.

Men som sagt, att han var Jigsaws medhjälpare får man ingen förklaring till och jag håller med dig om att det verkligen var rätt dåligt, men imo var fyran bättre än trean.

Fan det har jag inte äns tänkt på att obduktionen var efter själva filmen. Bra poäng där, men fortfarande så ges ju ingen förklaring. Men men tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Superbad alldeles nyss. Helt jävla underbar film, får inte missas. Detta är en film som är rolig rakt igenom, till skillnad från dom flesta highschoolkomedier.

En av dom bästa komedierna jag sett på mycket länge. Visst, humorn är inte så mogen, men så fruktansvärt rolig!

9/10

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor