Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Rescue Dawn Var lite skeptisk innan filmen, var inte så sugen på en krigsfilm. Filmen utspelar sig visserligen i Vietnamn under kriget, men Rescue Dawn är ingen krigsfilm. Istället för kriget, skildrar filmen en enda persons kamp för att överleva. Stilen är som en dokumentär emellanåt, och därför känns filmen väldigt trovärdig. Inget överdrivet typiskt hollywood-action heller. Skitbra. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rescue Dawn Var lite skeptisk innan filmen, var inte så sugen på en krigsfilm. Filmen utspelar sig visserligen i Vietnamn under kriget, men Rescue Dawn är ingen krigsfilm. Istället för kriget, skildrar filmen en enda persons kamp för att överleva. Stilen är som en dokumentär emellanåt, och därför känns filmen väldigt trovärdig. Inget överdrivet typiskt hollywood-action heller. Skitbra. (w00t)

Jag hoppas den är så bra som du säger, ska se den ikväll. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ikväll har jag tittat på Fear and lothing in Las Vegas, jag vill minnas att den hette så i vilket fall. Mycket skum film måste jag säga! Jag fattade inte speciellt mycket av den.. Samtidigt som jag inte fattade någonting blev jag faktiskt lite impad av den, så jag ger den tre Felshoes.

Felshoe.

Felshoe.

Felshoe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Super 8

Privatdetektiven Tom Welles (Nicolas Cage), anlitas av en förmögen nybliven änka. Efter sin inflytelserika mans död hittade hon en filmrulle i ett värdefack. Filmen verkar vara en snuff-film där en ung kvinna mördas helt kallblodigt. Welles åtar sig uppdraget att undersöka fallet, vilket leder honom till Hollywood och vidare till hårdporrproduktionsvärlden. Han blir mer och mer angelägen om att lösa fallet men det visar sig utsätta både honom och hans familj för extrem livsfara.

Sjuk som fan.

Sjuk.

Sjuk.

5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Super 8

Privatdetektiven Tom Welles (Nicolas Cage), anlitas av en förmögen nybliven änka. Efter sin inflytelserika mans död hittade hon en filmrulle i ett värdefack. Filmen verkar vara en snuff-film där en ung kvinna mördas helt kallblodigt. Welles åtar sig uppdraget att undersöka fallet, vilket leder honom till Hollywood och vidare till hårdporrproduktionsvärlden. Han blir mer och mer angelägen om att lösa fallet men det visar sig utsätta både honom och hans familj för extrem livsfara.

Sjuk som fan.

Sjuk.

Sjuk.

5/10

Du menar väl ändå 8MM?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blev jag nyfiken, kan du ge några exempel på sjuka saker som händer i filmen? Den lät nämligen inte speciellt sjuk i din lilla sammanfattning.

Tja, man får se många glimtar av amatör-bondage-s/m-våldtäkt-mord-spank-anal-fisting-grejer. Finns en scen där man får se en latexsköterska smörja in rövhålet på en kille i gimpsuit för att sen köra upp diverse spetsiga föremål i den insmorda röven. Ew. Dessutom är alla karaktärerna i porrindustrin helt bisarra. Inte minst Peter Stormare som spelar den sjukaste av dom, jävligt bra skådespelarinstats.

Matteus: På tv.nu stog det att den hette Super 8.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Man From Earth

IMDB

Lek med tanken.. En helt vanlig man har levt 14.000 år på jorden. Går det bevisa, går det motbevisa?

Filmen är verkligen hur bra som hellst. Den är filmad till 90% i samma rum, men den får mig aldrig att tappa intresset.

Jag satt som klistrad, ju djupare dom gick in på hur det kan vara möjligt, och frågorna han ställer i filmen kommer man, utan att veta om det ställa sig själv i huvudet i samma stund, för att sedan inse att det han säger är så rätt.

Bästa filmen jag sett i år, utan tvekan.

10/10

28 Weeks Later

IMDB

Uppföljaren till 28 Days Later. Viruset tros ha "dödat sig själv", och London börjar att etablera sig som en stad igen, dock inom ständig bevakning. Tammy och Andy tros ha mist sin mamma, så dom rymmer ut i det oskyddade London för att få tag på en bild av sin mor i deras f.d. hem. Väl där upptäcker dom att hon inte är död. Hon har något i son kropp som gör henne imun mot viruset. Hon tas in för undersäkning, vilket blir slutet än en gång.

Jag gillade 28 Days Later, och denna var i samma klass.

8/10

Ratatouille

IMDB

Remy är en råtta som har en näsa för matlagning. De andra råttorna förstår inte varför, då dom gillar att äta gammalt skräp. Efter stora rapalder ute på en gård, blir alla råttorna tvunga att fly från gården dom bodde på, och Remy kommer ifrån sin familj. Väl i Paris träffar han en son till en världsberömd kock, och de två skapar ett vänskapsband för livet.

Underbar! Pixar does it again kan man säga. Bästa datoranimerade i år.

9/10

Resident Evil: Extinction

IMDB

Överlevarna från Racoon City letar efter en plats där de odöda inte finns till. Alice och karavanen träffar varandra i Nevada öknen, där de tar sällskap upp mot Alaska. Umbrella har dock fått nys om Alice, och ger sig efter henne för att ta med henne till Umbrella's underjordiska center.

Mja.. Jag gillade RE1 när den kom. Tvåan kändes lite krystad, och detta var bara ett ihopplock av specialeffekter rakt igenom. Storyn kom i skymmundan.

6/10

The Hounting Hour: Don't Think About It

IMDB

cassie och hennes familj har flyttat till en ny stad, ny skola, och allt är jobbigt. Hon blir kär i skolans "snyggo", och mobbad av skolans "bitch". Efter ha blivigt utskrattad i matsalen, hämnas hon på skolans bitch. Väl påväg hem får hon se en underlig affär, där hon köper en förtrollad bok. När man läser högt i boken så blir historierna sanna och börjar leva.

En film jag drog hem till syskonbarnen, men det stog att den kunda vara läskig, så jag kollade igenom den för att vara säker på att dom kunde se den. Jag tyckte såklart inte den var läskig, och det var så mycket klyschor. Ful tjej möter snygg kille. Snygg tjej blir arg på ful tjej. Ful tjej vinner över snygg tjej i slutändan.Är man runt 10~ så är detta säkert en bra film. Jag tyckte den var jobbig, och skådespeleriet var värdelöst.

2/10

Wrong Turn 2: Dead End

IMDB

Pilotavsnittet för en realityserie ska spelas in i en skog ute i ödemarken. Tyvärr är det i just denna skog som ett gäng muterade människor bor, där dom dödar och äter alla som vågar entra deras domäner.

Fy fan säger jag bara. WT1 var en jävligt bra skräckrulle där det faktist skulle kunna ha hänt. WT2 har dåligt skådespeleri, helt absurda saker som att ett sågeri skulle använda radioaktiva kemikalier som muterar folk och ja, en jävla massa skit som inte har med storyn att göra. Skaparna borde skämmas, smutskasta WT på det viset.

1/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Man From Earth

Lek med tanken.. En helt vanlig man har levt 14.000 år på jorden. Går det bevisa, går det motbevisa?

Filmen är verkligen hur bra som hellst. Den är filmad till 90% i samma rum, men den får mig aldrig att tappa intresset.

Jag satt som klistrad, ju djupare dom gick in på hur det kan vara möjligt, och frågorna han ställer i filmen kommer man, utan att veta om det ställa sig själv i huvudet i samma stund, för att sedan inse att det han säger är så rätt.

10/10

Blev genast intresserad när jag läste vad du hade skrivit och tog själv och såg filmen.

Är inte lika lyrisk över filmen som du verkar vara, men tyckte ändå om den väldigt mycket.

Väldigt intressant hur karaktärerna i början är övertygade om att han skämtar men ändå spelar med, men att de sedan blir mer och mer övertygade om att han verkligen är allvarlig och att det kan stämma och att allt tillslut utvecklas till en frustration när de inte vågar acceptera att det kan vara sant.

Betyg? Nej, men rekommenderas starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Man From Earth

10/10

Blev genast intresserad när jag läste vad du hade skrivit och tog själv och såg filmen.

Är inte lika lyrisk över filmen som du verkar vara, men tyckte ändå om den väldigt mycket.

Väldigt intressant hur karaktärerna i början är övertygade om att han skämtar men ändå spelar med, men att de sedan blir mer och mer övertygade om att han verkligen är allvarlig och att det kan stämma och att allt tillslut utvecklas till en frustration när de inte vågar acceptera att det kan vara sant.

Betyg? Nej, men rekommenderas starkt.

Nu vart jag nyfiken, kanske ser den ikväll om man har tid för det.

*börjar införskaffa filmen på ett icke-legalt sätt*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Man From Earth

IMDB

10/10

Finns det någon swesub till denna film? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, engelskan har jag inga problem med. MVG faktiskt. Men det är alltid lättare med subs.

Nej. Har aldrig sett en film där översättaren faktist har översatt hela filmen rätt.

Tacka vet jag subless. Det är därför jag inte kan kolla på film på TV eller på Bio(Undantag på snuskigt bra filmer man ser pga av känslan).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Har aldrig sett en film där översättaren faktist har översatt hela filmen rätt.

Tacka vet jag subless. Det är därför jag inte kan kolla på film på TV eller på Bio(Undantag på snuskigt bra filmer man ser pga av känslan).

Engelsk textning är skönast.

Topic: The Bourne Ultimatum

Lika jobbig skakig för inzoomad kamera som i tvåan. Men skönare story i denna. Ettan dock fortfarande bäst.

Ska ge mig på originalet The Bourne Identity från 1988 nu. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med där, ibland känns det bara töntigt när det ska stå ett par rader text på svenska, och jag kan faktiskt känna mig lite dum om jag sitter och ser en film med text. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor