Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Ratatouille, definitivt den snyggaste animerade filmen någonsin. Humorn var sisådär, skrattade ett par gånger men inga gapskratt dock. Storyn kändes lite krystad, det var flera gånger man trodde filmen kunde sluta men så började de om på nytt igen. Skulle gärna också vilja se en Pixar film där de faktiskt försöker göra realistiska människor.

3/5.

Resident Evil: Extinction

Hjärndöd splatterfilm, någorlunda bra effekter, kass handling men rätt skön att se på ändå.

2/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har återupplivat minnena till några gamla disneyfilmer under lovet.

Pinocchio

Väldigt bra ritad. Jag gillade aldrig så detaljrika filmer när jag var liten. De skulle helst vara bara outlines och färg, inget lull-lull som skuggor och sånt, men nu var den perfekt :P

Bra story men jag förstår för min värld inte varför

pojkarna förvandlas till åsnor.

:w000t:

4/5

Pocahontas

Tror faktiskt att jag aldrig har sett hela denna någon gång.

Very good none the less.

4/5

Aladdin

En av de bästa disneyfilmerna någonsin. Så underbar :w000t:

Minnen, vilka minnen. ;)

5/5

Jafars återkomst

Bleh. Bara en billig kopia av ettan.

Alla skämt återuppreras och det finns absolut ingen disneymagi i filmen någonstans.

1/5

Fler disneyfilmer kommer det bli innan lovet är över.

Har planerat in bl.a. Toy Story, Djungelboken samt Törnrosa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rattatouille. Söt och trevlig film. Jag tycker inte att den når upp till Hitta Nemo, men helt klart sevärd! 3/5

Next. Riktigt bra film, med en av mina favoritskådisar (Nicolas Cage) som vidrör ett av mina favoritämnen (att kunna påverka tiden). Det enda negativa jag kunde finna var att den var för kort. Jag ville se mer! :unsure:4/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nyligen kommit fram till att Tim Burtons filmer är magnifika!

Har nyligen sett Corpse Bride, Kalle och Chokladfabriken och Sleepy Hollow. Jag ger dom alla 5/5!

Sleepy Hollow är min favorit av dessa tre :P

Tim Burton är världens bästa person. Edward Scissorhands är hans bästa film. Se den, annars jävlar.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Captivity

Halvbra film om en tjej som blir kidnappad och inlåst i ett övervakat rum. Hon träffar en man som också är inlåst, och de försöker fly tillsammans. Påminner lite om Saw (tror jag). Spännande men inte så läskig. Förutsägbar. Elisha Cuthbert är tokigt sexig, och det är väl det som gör filmen.

Banned Billboard

bannedbillboard_943996_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Good Luck Chuck

Handlar om Chuck (Dane Cook) han ser bra ut, har ett bra jobb och får många tjejer, av en anledning...dom han har sex med blir kära och gifter sig med nästa kille dom är ute med, detta gör så att Chuck får många "One night stands".

Men så träffar han Cam (Jessica Alba) och han blir kär i henne, så nu måste Chuck se till att bryta förbannelsen så att hon blir kär i honom.

När jag hörde om filmen så tänkte jag bara "en till romantisk komedi i mängden" men var tvungen att kolla in den ändå, tyckte den här filmen var bättre än dom andra "i mängden", när man som mest trodde att den skulle sluta som vilken romantisk komedi som helst så vände den, och den var stundtals riktigt rolig.

Ett stort minus dock är han som spelar Chucks polare, maken till dålig/töntig skådis har jag aldrig skådat.

Men ett stort plus är ju självklart Jessica Alba, maken till SNYGG tjej har jag aldrig skådat (nåja) och att hon dessutom spelar en överkåt pingvintränare sätter en ordentlig snurr i hormonerna.

Filmen: :naughty:^_^:confused: X X

Jessica Alba: :lol::wub: :wub: :):naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor