Mr.Dumbom Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 (redigerad) Children of Men Såg den filmen för den andra gången. Och jag kan konstantera att detta är fan bland de bästa filmerna någonsin. Den håller samma kvalité från första början till slutet, och de långa tagningarna gör ju inte saken bättre! Och dessa postapokalyptiska miljöerna är ju helt fantastika. Betyg: av 5 Redigerad 27 oktober, 2007 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Har sett tre filmer idag Ratatouille Bästa tecknade film jag sett sen Toy Story. Som någon annan sa så såg det nästan verkligt ut ibland. Bra och rolig handling blandad med seriös stil som alltid för att i slutvändan . Huvudkaraktären är sjukt skön! Bästa scenerna är absolut när han står på tak och annat och ser ut över Paris . Väldigt fint gjorda. Alla andra har egentligen sagt precis som jag skulle sagt det, så det är ingen idé att spinna vidare på det. Betyg: 4/5 Mr. Beans Holiday Inte samma gamla Bean Det kändes inte lika kul heller . Mer som en idé att återskapa Bean som misslyckats . Dock fann man sig vid små skratt vid vissa tillfällen. Bl.a när han försökte prata franska och när han dansade till "Bombastik" . Sedan fanns det lite scener här och där där man fann sig i skratt. Annars var det trögt och handlingen höll inte. Bean kändes smartare än vanligt ibland, men detta var ändå undehållning och man hade inte så väldans tråkigt. betyg: 2/5 Resident Evil: Extinction Början kände man allt igen Annars var filmen i sig rätt okej. Det ska vara överdrivet och det var det. Vissa scener var väldigt tjyssta, bl.a den med alla kråkorna . Även då dom fann sig i Alaska och skulle öppna containern med alla "varelser" . Jag tvivlar på att det fanns så många i den containern . Sjukt mycket av dom fick man ju se i alla fall. Sedan var det sjukt efter att professorn tagit allt motvaccin . Liksom wtf hände med honom Han återkom ju i slutscenen, mer eller mindre som en sorts boss . Jag skulle bara dött av chock om jag såg honom någon gång under mitt liv. Vad gjorde alla odödliga utanför stängslet till Racoon City btw? Kommer det en till uppföljare till den här? Be tyg: 3.3/5 vända och få ett lyckligt slut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 (redigerad) Kommer det en till uppföljare till den här? Det hoppas jag iaf, det kommer säkerligen komma flera tråkiga eftermiddagar man behöver en halvbra film till. Jag såg Children of Men som Mr. Dumbom rekommenderade, jag tyckte den var helt okej, fast jag började må illa och fick ont i huvudet efter ett tag så det förstörde nog själva upplevelsen för mig. Edit: Stavning... Redigerad 27 oktober, 2007 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Wrong Turn 2 Genre: Grotesk, Bisarr, äcklig, bloodig skräckis. Betyg: 4/5 Trailer Först tyckte man att Texas Chainsaw va en äcklig film. Sen kom Hostel 2 och då blev allt sjukare. Men efter att ha sett Wrong Turn 2 så vet jag inte vad jag ska säga. Köttätande Sexistiska kannibaler som går runt i skogen och dödar (Wrong Turn 2) eller avhuggna kukar (Hostel 2). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 Senaste jag såg va Hostel (såg den idag). Filmen är en dålig ursäkt för att göra en äckligt motbjudande film, det borde inte klassas som skräck heller med tanke på att ingenting i filmen gör så man hoppar till eller blir skrämt utan man får bara ont i magen nästan av att se sån där skit... Ska kolla tvåan nu men antagligen så kommer det vara samma visa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 Wrong Turn 2 Genre: Grotesk, Bisarr, äcklig, bloodig skräckis. Betyg: 4/5 Trailer Först tyckte man att Texas Chainsaw va en äcklig film. Sen kom Hostel 2 och då blev allt sjukare. Men efter att ha sett Wrong Turn 2 så vet jag inte vad jag ska säga. Köttätande Sexistiska kannibaler som går runt i skogen och dödar (Wrong Turn 2) eller avhuggna kukar (Hostel 2). Ooh, den hade jag missat. Ettan var ett mästerverk, hoppas på upprepning av detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 Face/Off - Sett den förut så klart, mycket bra skådespel av både John och Nick. 9/10 Scarface - Favorit i repris, vem gillar inte Al Pacino som knarklangare i Miami. 9/10 Scream - Aldrig sett någon av scream filmerna förut, den var mycket underhållande och skrattade en hel del. 8/10 Scream 2 - Nästan lika bra som första, fast denna kändes mer seriös. 7/10 The Godfather Part 2 - Favorit i repris här också. Mycket bra film och håller samma klass som ettan. 9/10 The Aviator - Även denna är en favorit i repris. Mycket bra film och otroligt skådespeleri av Leonardo. 9/10 Ja, dessa är de filmer jag såg förra veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 Alaska Vad gjorde alla odödliga utanför stängslet till Racoon City btw? Det var i Las Vegas, inte Alaska. De odöda sökte väl sig till människorna som fanns där Ooh, den hade jag missat. Ettan var ett mästerverk, hoppas på upprepning av detta. Du kommer bli besviken. Sämre uppföljare får man leta efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 Det var i Las Vegas, inte Alaska. De odöda sökte väl sig till människorna som fanns där Du kommer bli besviken. Sämre uppföljare får man leta efter. Aj fan. Brukar oftast sluta i det spåret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 Jag har 'på senare tid' kollat igenom alla Ocean och hans gäng-filmer. Mest för att jag trodde att jag skulle älska dem. (Fattar inte att jag inte sett dem tidigare ) Nåväl, denna gången var det dags för den senaste filmen i serien, nämligen: Ocean's Thirteen Det är som alla säger, trean är mycket bättre än tvåan, men inte lika bra som ettan. Även om jag tycker att allihop var bra. Det som förvånade mig mest var att den här filmen var klart mycket enklare att hänga med i än de två föregångarna. Och det finns ju både för- och nackdelar med det såklart, men jag såg det lite som en lättnad eftersom jag såg den utan undertexter. Nåja, finns väl inte så mycket att säga, förutom att Ocean's Eleven, Ocean's Twelve och Ocean's Thirteen alla är riktigt sköna filmer som jag rekommenderar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 Shrek III Jag älskade Shrek ett, tyckte att Shrek två var... bättre än bra, men ändå långt ifrån ettan. Trodde att trean skulle följa mönstret, särskilt efter att ha läst diverse recensioner om filmen, så man kan väl säga att jag förberedde mig för en ganska medelmåttig film. Blev dock positivt överraskad, jag tyckte att den var roligare. Snäppet bättre än tvåan (men fortfarande långt ifrån ettans glans). Helt okej historia, karaktärerna kändes dock lite stela. Donkey var inte lika rapp som förut, Puss in Boots likaså. Shrek var inte lika Shrekkig som förut, och Fiona fick för mycket plats. Den lyftes däremot av de många bifigurernas minimala, men klockrena roller; shemale-brudtärnan, de två magiska träden, Gwen, highschool-tjejen, Snövit, m.fl. Överlag var det en underhållande film, fint animerad! 3/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 Dnevnoy dozor. Kollade på trailern, och trodde att detta var den coolaste filmen på länge. Missade att den var dubbad från ryska och sög hårt. Vissa effekter var jäkligt coola iofs, men filmen är 2½h lång - så det blev jäkligt mycket osynkat prat mellan actionscenerna. Jag orkade inte se mer än 1½ timma. Day Watch eller Night Watch 2 på engelska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 AMERICAN GRAFFITTI (SISTA NATTEN MED GÄNGET) Filmen handlar om några elever som ska flytta från den lilla staden till en ny ort för att plugga vidare på 50-talet. Den handlar om sista natten med polarna i stan innan de flyttar. vill gråta för filmen är så bra. musiken är obeskrivligt bra och bilarna vackrare än något annat. bra handling och som sagt bra musik och snygga bilar. rätt skojiga saker händer med. BETYG 5/5 DEATH SILENCE filmen handlar om en buktalande kvinna som älskade sina 101 buktalardockor mer än något annat men sedan mördas av stans invånare efter en pojkes försvinnande och folk börjar dö på de mystiska sätten... rätt bra film faktiskt. men det är lite ful handling tycker jag. BETYG 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 Almost Famous Fantastisk film om en spännande, mysig och intressant tid. Handlar om 15-åriga William som 1973 får åka på turne med ett av sina favoritband - Stillwater. Sjävla William känns lite stel och osäker, men det var inget jag störde mig på alltför mycket. Underbara karaktärer, inte minst Penny Lane, spelad av Kate Hudson. Nominerad till en Oscar för bästa biroll t.o.m. Soundtracket är verkligen skitbra. Minnesvärda scener, främst allsången i bussen. Karaktärer i filmen (som t.ex. en av redaktörerna på Rolling Stone) baserades på riktiga personer. Den är rolig, den är sorglig, den är spännande. Betyget blir... ni bör se den här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 DEATH SILENCE filmen handlar om en buktalande kvinna som älskade sina 101 buktalardockor mer än något annat men sedan mördas av stans invånare efter en pojkes försvinnande och folk börjar dö på de mystiska sätten... rätt bra film faktiskt. men det är lite ful handling tycker jag. BETYG 4/5 Var också den senaste filmen jag såg, tyckte det var värsta sömnpillret, allmänt tråkig. X X X X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BackstreetBoysFan Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 latin fantasies. Såg den på någon tv1000 kanal kl 0.00. Ni kan själva lista ut vad den handlar om (man behöver inte vara ett geni för det) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 latin fantasies. Såg den på någon tv1000 kanal kl 0.00. Ni kan själva lista ut vad den handlar om (man behöver inte vara ett geni för det) Pastor Don magic Juan, now he's tha man (backstreet boys = gay) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BackstreetBoysFan Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 Pastor Don magic Juan, now he's tha man (backstreet boys = gay) YYEEAAHHH. Och jag tvivlar på att dom är "gay" tänk hur många tjejer dom fick,,,... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 Och jag tvivlar på att dom är "gay" tänk hur många tjejer dom fick,,,... Publicity stunt!!! dem är gay. Fan jag tippade att den senaste film du såg va en bakgatu dokumentär.. (backstreet boys = gay) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 Almost Famous Fantastisk film om en spännande, mysig och intressant tid. Handlar om 15-åriga William som 1973 får åka på turne med ett av sina favoritband - Stillwater. Sjävla William känns lite stel och osäker, men det var inget jag störde mig på alltför mycket. Underbara karaktärer, inte minst Penny Lane, spelad av Kate Hudson. Nominerad till en Oscar för bästa biroll t.o.m. Soundtracket är verkligen skitbra. Minnesvärda scener, främst allsången i bussen. Karaktärer i filmen (som t.ex. en av redaktörerna på Rolling Stone) baserades på riktiga personer. Den är rolig, den är sorglig, den är spännande. Betyget blir... ni bör se den här. Yesh, en av mina favoritfilmer. Sett den hundratals gånger, verkligen jättebra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts