Jump to content

Flyff: Fly For Fun | MMORPG

StellHell
 Share

Recommended Posts

Ah, fick mina Niz-skor sålda för 100 000, samt ett par gröna assist lvl 15-handskar för 50 000. Har velat bli av med dem länge och slängt in dem i shopen varje gång och nu äntligen rök de.

Efter det hade jag cirka 500 000 på handen, jag råkade spendera nästan alla direkt. :rolleye:

Först hittade jag ett MP + 108 (ungefär) necklace för bara 100 000, alla andra jag sett har legat på 400 000 - 600 000 så jag slog till.

Sedan såg jag Misty-handskarna för 100 000 så jag slog till där med, bara suit kvar sedan har jag full misty som väntar på mig tills jag dingar 45. :(

Sedan såg jag en INT + 2 ring för 200 000, har sett betydligt dyrare så jag slog till även där.

Alla köpen kändes bra med tanke på att jag förmodligen kan sälja både halsbandet och ringen dyrare än vad jag köpte dem. :wacko:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 1,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ah, fick mina Niz-skor sålda för 100 000, samt ett par gröna assist lvl 15-handskar för 50 000. Har velat bli av med dem länge och slängt in dem i shopen varje gång och nu äntligen rök de.

Efter det hade jag cirka 500 000 på handen, jag råkade spendera nästan alla direkt. :rolleye:

Först hittade jag ett MP + 108 (ungefär) necklace för bara 100 000, alla andra jag sett har legat på 400 000 - 600 000 så jag slog till.

Sedan såg jag Misty-handskarna för 100 000 så jag slog till där med, bara suit kvar sedan har jag full misty som väntar på mig tills jag dingar 45. :wacko:

Sedan såg jag en INT + 2 ring för 200 000, har sett betydligt dyrare så jag slog till även där.

Alla köpen kändes bra med tanke på att jag förmodligen kan sälja både halsbandet och ringen dyrare än vad jag köpte dem. :)

Köparnnn... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan såg jag Misty-handskarna för 100 000 så jag slog till där med, bara suit kvar sedan har jag full misty som väntar på mig tills jag dingar 45. :(

Alla köpen kändes bra med tanke på att jag förmodligen kan sälja både halsbandet och ringen dyrare än vad jag köpte dem. :wacko:

lvl 45-set delarna är billiga som satan, men armorn kommer alltid kosta ett par mille, oavsett set. Så var inte så nöjd om du får tag i boots/gloves för 100k..

Har f.ö. 121mille, och inget att slösa det på. :<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

eXotic, Vilken server kör du på? för jag har för mig att jag sett billigare, fast kanske en annan server

Glaphan.

lvl 45-set delarna är billiga som satan, men armorn kommer alltid kosta ett par mille, oavsett set. Så var inte så nöjd om du får tag i boots/gloves för 100k..

Mjo, jag vet att själva armorn inte kommer gå under miljonen. Mina gloves var inget jag nämnde på min nöjd-lista :( Om det nu inte framgick.

Men i alla fall så kommer jag säkert kunna sälja handskarna, hatten och skorna för 100 000 och uppåt då jag sålde Niz-delarna för 100 000 each, och det är ju till level 15. Så det känns som att någon säkert kommer köpa Mistydelarna för 100 000 eller uppåt kanske.

Edit: Läste Santas post om hon som slösade: Det där var inte alla mina pengar, jag har mycket mer på banken. :wacko: Det var bara min handpenning som jag hade för tillfället som rök.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hände en helt enkelt grym grej nyss,

Körde med min RM, eftersom jag inte hittade en jävel som behövde mig, så stack jag och buffade slumpmäsiga spelare som trännade vid lawolfs.

Efter ungefär 10 min så hör jag orden "thank you very much", vilket är VÄLDIGT unikt, det mesta dom säger är "ty" :)

iallafall, han sa att han sett mig buffa massa gubbar överallt, och gjorde en trade request.

Eftersom jag inte hade mycket annat att göra, så kollade jag vad han ville.

Då sätter han upp 500k ^_^ och sen klickar han helt enkelt på accept (han var lvl 9!)

Strax efter det förklarade han att han själv hade en RM och bokstavligt hatade när folk bara kommer fram och säger "buff plz", (vilket jag ochså hatar) och tyckte jag var grym som fortfarande buffade dom :D (Normalt sett har jag inte buffat någon förutom dom jag tränar seriöst med om dom säger "plz")

Så nu har jag ca 900k , jipee :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hände en helt enkelt grym grej nyss,

Körde med min RM, eftersom jag inte hittade en jävel som behövde mig, så stack jag och buffade slumpmäsiga spelare som trännade vid lawolfs.

Efter ungefär 10 min så hör jag orden "thank you very much", vilket är VÄLDIGT unikt, det mesta dom säger är "ty" :)

iallafall, han sa att han sett mig buffa massa gubbar överallt, och gjorde en trade request.

Eftersom jag inte hade mycket annat att göra, så kollade jag vad han ville.

Då sätter han upp 500k ^_^ och sen klickar han helt enkelt på accept (han var lvl 9!)

Strax efter det förklarade han att han själv hade en RM och bokstavligt hatade när folk bara kommer fram och säger "buff plz", (vilket jag ochså hatar) och tyckte jag var grym som fortfarande buffade dom :D (Normalt sett har jag inte buffat någon förutom dom jag tränar seriöst med om dom säger "plz")

Så nu har jag ca 900k , jipee :P

Haha, nice historia. Själv frågar jag alltid om buff avslutat med en glad smiley. "Buff please? :wub:" Sedan när de har buffat klart så säger jag "Thank you :wub:" eller "Thank you very much :wub:"

Hur som haver så försöker jag alltid hålla glad min när jag pratar med en assist eftersom jag själv har en assist och (precis som du santa) hatar folk som kommer fram och tigger buff och sedan inte ens har vett att tacka för det.

Sedan har jag en assnäll RM i friendslist som jag fick kontakt med när han helt plötsligt följde efter mig och buffade och healade hela tiden. ;) Så fort jag loggar in så får jag ett message "You need buff?". :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nice historia. Själv frågar jag alltid om buff avslutat med en glad smiley. "Buff please? ;)" Sedan när de har buffat klart så säger jag "Thank you :wub:" eller "Thank you very much :wub:"

Hur som haver så försöker jag alltid hålla glad min när jag pratar med en assist eftersom jag själv har en assist och (precis som du santa) hatar folk som kommer fram och tigger buff och sedan inte ens har vett att tacka för det.

Sedan har jag en assnäll RM i friendslist som jag fick kontakt med när han helt plötsligt följde efter mig och buffade och healade hela tiden. :) Så fort jag loggar in så får jag ett message "You need buff?". :D

Tur att du hitta en sån :wub:

Själv så hittade jag nån som är typ som du sa, snäll och säger smileys o sånt, hjälpte henne upp till lvl 13, och det är ju ochså kul att se för och efter med buffar :wub:

hon skada ca 70 per slag innan, runt 200 när jag buffat klart, hon ägde boss bangs redan på lvl 8 ^_^

och jag behövde inte ens hela henne :wub: ( yay för Heap Up och Protect :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tur att du hitta en sån :wub:

Själv så hittade jag nån som är typ som du sa, snäll och säger smileys o sånt, hjälpte henne upp till lvl 13, och det är ju ochså kul att se för och efter med buffar ;)

hon skada ca 70 per slag innan, runt 200 när jag buffat klart, hon ägde boss bangs redan på lvl 8 :)

och jag behövde inte ens hela henne :P ( yay för Heap Up och Protect :D )

Hehe, när jag buffade min polare vid lvl 8 så tog han inte boss bangs men likväl vanliga bangs och captain bangs. Fast då healade jag ^_^

Sedan mot slutet innan lvl 15 så var vi över i SM redan och fightades, folk som kom förbi skrev hela tiden "wtf, lvl 13 in SM?" och liknande kommentarer, det var ganska kul.

Fan så sugen jag blev på att levla min assist lite nu så hon blir bättre.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel, skitsamma.

Köpte precis Misty suit, så nu har jag full Misty set. :>

Längtar till lvl 45 så jag kan börja använda det. :rolleyes:

Woho! Lootade precis en INT+3-Ring, så nu har jag två stycken. En +3 och en +2. :D

Update: Imorse lootade jag earpluggs +13dmg. :D

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel, skitsamma.

Köpte precis Misty suit, så nu har jag full Misty set. :ermm:

Längtar till lvl 45 så jag kan börja använda det. :unsure:

Woho! Lootade precis en INT+3-Ring, så nu har jag två stycken. En +3 och en +2. ;)

Update: Imorse lootade jag earpluggs +13dmg. :)

Lyckounge! Själv har man världens otur i Flyff, för att inte tala om att Flyff blev avinstallerat i samma vända som Corum. :) Blir väl att tanka hem det igen och installera om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyckounge! Själv har man världens otur i Flyff, för att inte tala om att Flyff blev avinstallerat i samma vända som Corum. ;) Blir väl att tanka hem det igen och installera om det.

Haha, du får installera snabbt, för jag vill ha någon att lira med. Min polare lirar jämt med massa höglevlade och blir plevlad eftersom han är assist.

Jag har lootat ett necklace MP+144 idag, vilket innebär att jag kan sälja min MP+108 för 200 000.

Sedan har jag lootat Wheel of Wheelem som går för 1.5M enligt guilden. :unsure::ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, du får installera snabbt, för jag vill ha någon att lira med. Min polare lirar jämt med massa höglevlade och blir plevlad eftersom han är assist.

Jag har lootat ett necklace MP+144 idag, vilket innebär att jag kan sälja min MP+108 för 200 000.

Sedan har jag lootat Wheel of Wheelem som går för 1.5M enligt guilden. :) :)

Så lite? HA , jag köpte en med min acrobat för drygt 500k för några månader sen

EDIT Grymt, en mini sida för v9 nu

http://flyff.gpotato.com/version9/

En av dom gryma sakerna jag läste: Npc: [Pet Tamer] :unsure::ermm:

Verkar som sakerna man måste göra för att få 1st job är grymt minimerade ochså

en till sak, man kan CRAFTA! det vill säga hitta saker för att göra saker, tex Guardian och Historic saker

Orka skriva mer , ni får läsa det själva, ser dock GRYMT bra ut än så länge

EDIT 2

Herregud trailer med

http://flyff.gpotato.com/version9/trailer.html

*längtar* ;)

Redigerad av Santa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så lite? HA , jag köpte en med min acrobat för drygt 500k för några månader sen

Vadå så lite, det är ju tre gånger mer än vad du köpte för? Det är ju mycket.

Jag har förövrigt inte fått den såld, men har fått vapen och QI sålda för över en mille. ;)

Jag har en sida från xFire där det är tre filmer från Flyff:

http://www.xfire.com/cms/xf_flyff/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjäna guys! Jag spelar också flyff... har gort det en tid nu men jag har inte orkat skriva här men är det någon här som är en bra assist i hög level?? Jag behöver lite backup när jag ska ta Lord Bang på level 40... Jag är på level 31... Jag ger 100k till den som hjälper mig!

Du kan börja med att säga vilken server du lirar på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor