Jump to content

Flyff: Fly For Fun | MMORPG

StellHell
 Share

Recommended Posts

Så måste jag veta skillnaden mellan Billposter och Ringmaster. (w00t)

Hur ska man sätta sina SP och STR, STA, DEX, och INT? Jag hittar inga builds med det nya systemet.

Billposter = slåss

Ringmaster Buffar

Ringmasters ska ha mycket int så buffarna håller länge, och lite på sta så dom inte dör på ett slag

billposters vet jag inte eftersom jag inte har nån

Men min RM är pure int, så om någon agro gör crit på mig (om dom är högre än min lvl) så är det väldigt stor chans att jag dör :blink:

fast att min heal helar över 1k och mina buffar gäller i över 10 min gör mig glad igen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 1,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Billposter = slåss

Ringmaster Buffar

Ringmasters ska ha mycket int så buffarna håller länge, och lite på sta så dom inte dör på ett slag

billposters vet jag inte eftersom jag inte har nån

Men min RM är pure int, så om någon agro gör crit på mig (om dom är högre än min lvl) så är det väldigt stor chans att jag dör :blink:

fast att min heal helar över 1k och mina buffar gäller i över 10 min gör mig glad igen (w00t)

Så att om man har Ringmaster behöver man inget på dom andra, eftersom man kan buffa sig själv? SP'n då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så att om man har Ringmaster behöver man inget på dom andra, eftersom man kan buffa sig själv? SP'n då?

SP'n ska jag förklara lite hur jag tycker det ska vara,

Heapup - MAXA! en av dom bästa buffarna som finns! ger 40 stamina när den är maxad (ger ca 1000-1100 hp)

Mentalsign - ger int som är andvändbart till alla sorts magiker och en själv efersom mer int ger längre buff tider

Haste - Blades,Jesters och Rangers ÄLSKAR denna skill, värd att sätta in poäng på, ger +50% att speed när den är maxad

CannonBall - Ger +1 dex per lvl (20 maxad) , ochså älskad av acrobat klasserna och många meleegubbar.

BeffUp - Inte världens bästa skill, men lite extra skada (ca 100 maxad) är inte fel

Heal - Maxa! helar 550 hp maxad (+20 per lvl) sen är det +3 mer per int. ett Exempel, jag har den maxad (550 hp) och 140 int (obuffad) , lite matte nu , 140x3= 420+550=970

Alltså helar jag 970 hp, och med mentalsign så blir det: 970+20x3=1030 hp

Resurrection - ett måste att ha på minst lvl 1. för varje lvl så gör den att den återupplivade återupplivas med mer hp, och förlorar mindre exp. Lvl1=-3.00% lvl20=-1.80%

Cat's Reflex - gör så man har större chans att blockera attack, +12% maxad, inte super bra att ha, men skaffaiallafall lvl 4 så man kan ha skillerna efter

Patience - inte värd att slösa poäng på, ger 40hp på lvl 1, och +5 hp per lvl, 210 hp maxad vilket knappt är nånting vid lvl 60+

Quick step - Gillar du att springa snabbt ska du maxa den, springer 10% snabbare på lvl 1, 30% snabbare maxad, (+1% per lvl) räcker med 3 poäng så man kan ha dom andra skillerna

Sen kommer det 2 skills som jag tycker man ska välja mellan, första är Accuracy.

Accuracy - Gör så man träffar mera, 1% på lvl 1, 20% maxad. alla som skadar med fysisk skada (inte magiker vill säga) gillar den eftersom dom träffar mera

Den andra är Circle Healing

Circle Healing - Precis som heal, fast den helar alla inom en viss gräns (vet inte hur långt) ,

Helar 50 på lvl 1, 200 på lvl 20. helar +5 från lvl 1-10 , +10 från lvl 10-19, +20 mellan 19-20

samma som med vanliga heal så helar den mer beroende på din int.

P.S den helar BARA dom du är i party med.

Själv tog jag Circle Healing eftersom jag gillar vara i party med dom som slåss och behöver helas ofta.

Resten (Melee skillerna) är inte direkt värda att nämnas eftersom RM's (Om man bara ska buffa/hela vill säga) helar och buffar, Prevention tycker jag inte heller man ska lägga poäng på pga man ska inte slåss, dock så kan den vara bra ibland pga Agros är VÄLDIGT farliga på högre lvl

Hoppas denna "Guide" hjälpte dig något :blink:

Och jag säger igen, Detta är vad JAG tycker, det står säkert annat på andra sidor som tycker annat

Sätt poängen på dom i vilken ordning du vill, men maxa HeapUp på en gång.

RM skillerna skriver jag en annan gång eftersom jag fortfarande inte har alla

Redigerad av Santa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höhö, det blev visst lvl 52.

Nu börjar skolan imorgon, men ska försöka dra en lvl om dagen, så kommer jag vara 57 till helgen, och då kan jag nog dra 3 lvlar och fixa min blade quest. :rolleyes:

Sorry för att jag inte loggat in och gett dig pengarna än.:D

Har bara Flyff- installfilen på den stationära datorn och den sitter jag knappt vid längre, det är därför. :rolleyes:

Santa: Det varierar ju från kommun. Stellhell har kanske, som jag, avverkat sitt sportlov veckan innan denna. (Hursomhelst får jag ett lov igen om två veckor och sen ett lov till två veckor efter det. :rolleyes: )

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för att jag inte loggat in och gett dig pengarna än.:rolleyes:

Har bara Flyff- installfilen på den stationära datorn och den sitter jag knappt vid längre, det är därför. :rolleyes:

Santa: Det varierar ju från kommun. Stellhell har kanske, som jag, avverkat sitt sportlov veckan innan denna. (Hursomhelst får jag ett lov igen om två veckor och sen ett lov till två veckor efter det. :rolleyes: )

Horunge..

Iofs ingen brådska med det längre, då jag har mitt set nu. Det jag behöver nu är ett SoSS, men jag har sån tur så jag lootade en Flaming Bow (45 båge, grön) som jag nu försöker byta till mig mot ett SoSS(45 svärd, grön). Har 8mille nu, full bank som jag måste afk:a bort nån dag när jag har tid,så skulle tänka mig att det är en 3-4mille bara i banken. (sets/browns/greens/cards/pds).

/me like.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Horunge..

Iofs ingen brådska med det längre, då jag har mitt set nu. Det jag behöver nu är ett SoSS, men jag har sån tur så jag lootade en Flaming Bow (45 båge, grön) som jag nu försöker byta till mig mot ett SoSS(45 svärd, grön). Har 8mille nu, full bank som jag måste afk:a bort nån dag när jag har tid,så skulle tänka mig att det är en 3-4mille bara i banken. (sets/browns/greens/cards/pds).

/me like.

Känns som du är en såndär kille som blir rik hur lätt som helst på alla spel. :rolleyes: Tålamod i guess...

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som du är en såndär kille som blir rik hur lätt som helst på alla spel. :rolleyes: Tålamod i guess...

Det är nog mycket möjligt att det är så.

Var en av få i min guild som hade över 2000guld innan TBC kom till WoW (Utan att tokgrinda, hitta epics, sälja min själ)

Efter att blivigt hackad på Tibia för 5:e gången, kunde jag skrampla ihop 20k på en vecka med rook eq. (Hatchets är bra med pengar)

Jag har iaf aldrig haft svårt att skaffa pengar i spel, och om det fattas så fixar jag det, då jag hatar att tigga och hatar tiggare mer än att dö på spel. Tibia är värst.

Tänk dig den tiden "RandomNoob" lvl 8 springer runt i DP, skriker att han måste ha pengar för han blivigt hackad. På den tiden skulle han kunna döda råttor och få tag i 100 gånger mer pengar än att förstöra sitt egna rykte om att vara en jobbig tiggare.

T: Tycker synd om en som står vid Office i Darkon just nu. En blade som har försökt göra sin yxa+9 till +10. Han är än så länge uppe i 75 försök, som alla blivigt Failed.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor