Jump to content

Flyff: Fly For Fun | MMORPG

StellHell
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 1,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Heh, jag spelade lite på PK- servern för mer XP. Helt plötsligt kom en Psykeeper och dödade mig. :P

Det var inte så farligt, för jag hade inte dödat någon så jag droppade inget.

Senare tyckte en kille i mitt party att vi skulle PK:a två konkurrerande personer som dödade våra spawns. Jag skulle ta en level 67- blade och han skulle ta en level 69- ranger. Jag lyckades döda bladen utan problem (Psykeepers är väldigt bra PVP- jobs) men då attackerade level 69- rangern mig. Jag dog. :o

Tappade runt en miljon och förlorade lite xp. Hamnade på fängelseön, där jag måste döda 200 Criminal Volts för att få min PK- karma till 0 igen. Fast jag är inte så sur, det var inte så farligt. Lagget är ju i alla fall borta. :D

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, jag spelade lite på PK- servern för mer XP. Helt plötsligt kom en Psykeeper och dödade mig. :P

Det var inte så farligt, för jag hade inte dödat någon så jag droppade inget.

Senare tyckte en kille i mitt party att vi skulle PK:a två konkurrerande personer som dödade våra spawns. Jag skulle ta en level 67- blade och han skulle ta en level 69- ranger. Jag lyckades döda bladen utan problem (Psykeepers är väldigt bra PVP- jobs) men då attackerade level 69- rangern mig. Jag dog. :o

Tappade runt en miljon och förlorade lite xp. Hamnade på fängelseön, där jag måste döda 200 Criminal Volts för att få min PK- karma till 0 igen. Fast jag är inte så sur, det var inte så farligt. Lagget är ju i alla fall borta. :D

Du droppade 1 mille! Och behövde döda 200 mobs bara för att komma därifrån? (vilken lvl på mobsen)

Jag hade vart skitsur.. (då jag bara har 1.6 mille :D)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du droppade 1 mille! Och behövde döda 200 mobs bara för att komma därifrån? (vilken lvl på mobsen)

Jag hade vart skitsur.. (då jag bara har 1.6 mille :D)

Mobsen var level 62:or, piece of cake. Jo, jag blev lite frustrerad där ett tag. Men en svensk kille satt i fängelse samtidigt, så det var inte så tråkigt. Jag hann inte helt klart, blev dissconnectad på 141 eller något sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt jobbat! Vad fort du har levlat!

Men vad är StormRiders för någon slemmig guild? :)

feeLz hade scavagehunt idag igen. Kom ut ur fängelset till slut och var med lite. Lyckades aldrig hitta honom, förstås. När vi inte skulle hålla på mer berättade han var han var på sista platsen. Alla drog förstås dit, och där spawnade han lite level 130- gubbar. (w00t)

Han svarade faktiskt till mig på ett ställe. Jag skrev "feeLz, you have killed my cpu!" och han svarade "Your cpu killed itself, lol". :ph34r:

Proof. Ursäkta kvalitén, jag orkade inte förminska i PhotoShop.

Satte även, som flera andra, follow på honom ett tag. Var jävla kul när alla förföljde den stackars tösen.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man ta bort ett vapen genom att uppdatera det med element kort?

Jag hade nyligen köpt ett sväre för 750k och jag ville att det skulle ha ett element så jag tog Gale card/Wind och när det skulle bli (wind+6 så stog det att det misslyckades och vapnet var borta. Ni kanske inte tycker att det låter så jätte hämskt men för en lvl 30 är 750k mycket pengar. Så snälla hjälp om det går?? :'( :'(

(EDIT) Jag kom nu på att på gale card så står det att den är lvl 1-5 men bara för att jag försökte med 6 så kan den väll inte försvinna? ;)

Redigerad av darkfejs
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...

Har inte lvlat upp en endaste lvl...

Skulle grinda hos Prankster, då jag är van vid SRO's Autopot system så glömde jag ofta potta och dog...

Behöver en Assist! :P

Sen igår... då gick jag in på PK-servern... bara för att bli dödad 5 gånger, fast jag hade vitt namn ;)

Allt slutade med att jag stängde av och spelade lite San Andreas :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man ta bort ett vapen genom att uppdatera det med element kort?

Jag hade nyligen köpt ett sväre för 750k och jag ville att det skulle ha ett element så jag tog Gale card/Wind och när det skulle bli (wind+6 så stog det att det misslyckades och vapnet var borta. Ni kanske inte tycker att det låter så jätte hämskt men för en lvl 30 är 750k mycket pengar. Så snälla hjälp om det går?? :'( :'(

(EDIT) Jag kom nu på att på gale card så står det att den är lvl 1-5 men bara för att jag försökte med 6 så kan den väll inte försvinna? ;)

Upp till +3 är det riskfritt att uppgradera. Därefter blir chansen att ditt vapen går sönder större och större. Det finns två sätt att undvika det - att använda de svindyra PD12:orna istället, som har mycket större chans att lyckas, eller att köpa Scroll of Sprotect(Spros). Eller så uppgraderar du bara till +3. Du hade en jävla flax som klarade ända upp till +5, de har alltid gått sönder när jag försökt till +4.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpost, men det ger jag blanka fan i.

Jag vet inte hur många gånger jag har sett Psy Wall- filmen. Hur många gånger jag dreglat, längtat, och dreglat igen. Psy Wall har fått mig motiverad, att levla hårt till level 70 och sen leka som fan.

... Level 63, och vad händer? Jo, de jävla idiot- GM:arna uppdaterar spelet.

Jag förstår nu vad killen som skrev "Every patch makes this game worser" menade. Psy Wall skjuter inte längre iväg flygande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpost, men det ger jag blanka fan i.

Jag vet inte hur många gånger jag har sett Psy Wall- filmen. Hur många gånger jag dreglat, längtat, och dreglat igen. Psy Wall har fått mig motiverad, att levla hårt till level 70 och sen leka som fan.

... Level 63, och vad händer? Jo, de jävla idiot- GM:arna uppdaterar spelet.

Jag förstår nu vad killen som skrev "Every patch makes this game worser" menade. Psy Wall skjuter inte längre iväg flygande spelare.

Vad menar du med "Uppdaterat spelet"? :)

vad är det dom har ändrat på nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kan du se en Psy Wall- film. Lägg märke till hur alla som är AFK på sina brädor flyger åt helvete när han slänger Psy Wall på dem. :>

Lite goda nyheter också. Guilden stängs inte alls. -_-

Svenska guildar är rätt eftertraktade, har fått flera förfrågningar till SweDoom på senaste tiden.

Däremot kommer jag snart höja level req:en till level 30.

Tossie, vill du joina med Tolstohj?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kan du se en Psy Wall- film. Lägg märke till hur alla som är AFK på sina brädor flyger åt helvete när han slänger Psy Wall på dem. :D

Lite goda nyheter också. Guilden stängs inte alls. :)

Svenska guildar är rätt eftertraktade, har fått flera förfrågningar till SweDoom på senaste tiden.

Däremot kommer jag snart höja level req:en till level 30.

Tossie, vill du joina med Tolstohj?

garv, fan va dom flög (w00t)(w00t)(w00t)

men det är kanske därför dom fixade det, det är nog inte så roligt att gå på toa eller nåt, sen när man är tillbaka, så är man typ 3 mil därifrån :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor