Jump to content

Flyff: Fly For Fun | MMORPG

StellHell
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 1,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag hittade ett sätt att komma förbi alla patcher och skit (helt lagligt) och kom in till näst intill tomma servrar. drog 1½ lvl på typ en timma. Underbart med tomma servrar.

Sen fick jag ett meddelande på min skärm;

[Notice]Invasion in 1 minute.

Och oj oj oj, jag träffade någon folk bara hör i sagor i princip. Han var dock dum. Han dödade mig en gång. :'(

Är det där... ett monster? :D

Jag drog 10-15 idag. Jag och Lajnux spela på mia. Jag ska bli magican sen vet jag inte vad jag ska välja mellan andra klasserna.

Vad ska man sätta ut sina stats på om man ska bli magican?

Hmm... även om ja tvivlar på att ja kommer bli lvl 60 så säger ja väl att ja ska bli elemental då.

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har skrivit hur, men inte varför.

En ringmaster är samma sak som en healer.

Ska du kunna lvla så är du som sagt tvungen att ha en partner för att kunna få någon exp. Det som dock är bra är att är du FS så har du inga problem att hitta partnar. Försök att hitta en person som är 19 lvlar över din egen och fråga om du kan vara hans personliga healer. Du kan få upp till 6% exp per monster. Vilket är sjukt mycket.

Anledningen till att du ska köra full INT är dels för du har mer mana, och kan därför heala/buffa mer utan att behöva dricka refreshers. Men den största anledningen är att dina buffs kommer att hålla längre.

En assist buff har en bestämd tid som ökar när du lvlar den skillen. MEN den bestämda tiden är om du skulle ha 15 i INT, vilket är standard.

Därimot så är uträkningen (standard tid (INT * 2)).

Så din standard tid är låt säga 5minuter med 15 INT.

Med 60 INT blir det 7 minuter (5minuter + 60*2 = 5min + 120sek(2min) = 7min)

Så Full Support har bara INT, får att få längre buffs och mer mana.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har skrivit hur, men inte varför.

En ringmaster är samma sak som en healer.

Ska du kunna lvla så är du som sagt tvungen att ha en partner för att kunna få någon exp. Det som dock är bra är att är du FS så har du inga problem att hitta partnar. Försök att hitta en person som är 19 lvlar över din egen och fråga om du kan vara hans personliga healer. Du kan få upp till 6% exp per monster. Vilket är sjukt mycket.

Anledningen till att du ska köra full INT är dels för du har mer mana, och kan därför heala/buffa mer utan att behöva dricka refreshers. Men den största anledningen är att dina buffs kommer att hålla längre.

En assist buff har en bestämd tid som ökar när du lvlar den skillen. MEN den bestämda tiden är om du skulle ha 15 i INT, vilket är standard.

Därimot så är uträkningen (standard tid (INT * 2)).

Så din standard tid är låt säga 5minuter med 15 INT.

Med 60 INT blir det 7 minuter (5minuter + 60*2 = 5min + 120sek(2min) = 7min)

Så Full Support har bara INT, får att få längre buffs och mer mana.

Det blev för segt att skriva varför på varje. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick efter den här. Pilutta.

Bara jag som inte kommer in? :rolleyes:

30 November 2005. Det var innan "stor" patchen.

Du finner det inget underligt att Acrobat finns med i guiden? Dom fanns nämligen inte 2005.

Blade är DEX baserad och ska MINST ha 80 vid lvl 60.

30~ STR för att få en boost i skadan

30~ STA för att kunna motstå lite skada

Resten ska vara DEX.

Detta är en sk. "nybörjar build", för dom som inte är vana vid Blade.

15 STR

xx STA

128 DEX

Hardcore build. Tror du har något på 20 STA, enbart för att ha en liten livboost. Dels också för det är en Speedbreak på 128 i dex om jag inte minns fel.

Knights därimot har fortfarande sina gaps.

20-30 gap. STR/STA. Inriktning väljer du själv.

(2 ex. 30 gap lvl 60)

1vs1 (STR build)

80 STR

50 STA

AoE (STA build)

50 STR

80 STA

Nu är detta inga riktiga siffror. Jag är inte säker på hur mycket man har på lvl 60, men tror ni förstår principen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... den lilla ikonen som finns vid namnet på monstret. Är det vad den är stark eller svag emot?

Det är typ vad den är för något, t.ex om något monster har en blixt (som betyder el) så är han svag mot... earth (jord??) tror jag det var, iaf, vatten e svagt mot el och eld e svagt mot vatten..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är typ vad den är för något, t.ex om något monster har en blixt (som betyder el) så är han svag mot... earth (jord??) tror jag det var, iaf, vatten e svagt mot el och eld e svagt mot vatten..

Aha! Men det den är svag/stark emot går väl att tänka ut själv om man inte är lika smart som en badboll?

Btw... Magican är skitskoj! :mellow:

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Meh! Värst var du var duktig då. Magician- builden håller än i varje fall, that's all that matters.

För dig ja. nab. :mellow:

Förövrigt så kan jag nog säga hej då till StellHell.

Jag är nu lvl 29 och dragit en lvl med AoE. Och ööhm.. MUMS! säger jag bara.

Jag gjorde mer skada med min assist med lvl 20 skill än jag gör med en lvl 30 merc skill.

Jag gör mer skada nu på lvl 28 med AoE än jag gör med min merc på lvl 38. Dessutom på flera i taget. runt 500~ på varje gubbe. Klarar runt 5-8st på min egna lvl utan mindre problem.

Så, AoE är nog den bästa builden av alla upp till lvl 60 oavsett klass. Efter 60 kommer det dock suga getpung, så kommer antagligen att skilla om mig då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor