Foo Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Hur kommer man in i DOS läge på en Windows XP dator? Jag skulle behöva formatera om datorn därifrån då inget annat sätt verkar fungera... Tack för snabbt svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Hur kommer man in i DOS läge på en Windows XP dator? Jag skulle behöva formatera om datorn därifrån då inget annat sätt verkar fungera... Tack för snabbt svar! Stoppa in en windows xp-skiva och gå in i recovery console. Annars kan du ladda hem en gparted-livecd, dom brukar vara ganska lätta att använda men gör sitt jobb bra. Är gratis också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 28 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 (redigerad) Stoppa in en windows xp-skiva och gå in i recovery console. Annars kan du ladda hem en gparted-livecd, dom brukar vara ganska lätta att använda men gör sitt jobb bra. Är gratis också. Var är recovery console? Redigerad 28 juli, 2006 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Om du har en stardisk från winme eller 2000 så brukar det gå att komma åt dos om du startar med den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Ta Gparted i så fall. Annars har jag för mig att man får välja om man vill formatera när man installerar xp igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 28 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 (redigerad) Jag har kom in i DOS nu, men är det inte "format c:" man ska skriva? har för mig det... men det funkar inte Redigerad 28 juli, 2006 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Vad händer när du bootar med XP-skivan då? Dra inga förhastade slutsatser om att DOS som inte ens direkt stöds av XP är enda alternativet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 28 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Hmm, det står ingenting som har med Fornatering att göra i alla fall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Det gör det inte förens du har tagit bort partionen och vill skapa en ny. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Hmm, det står ingenting som har med Fornatering att göra i alla fall Ladda hem GParted LiveCD. Bränn på skiva. Starta från den. Ta bort din partition (högerklicka och välja delete ska vara det enda du måste göra). Starta XP-skivan och installera som vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 DOS finns inte i XP. Dock finns det terminaler som likar DOS (cmd, command). Du kan köra in en startdiskett från win98/ME eller nått så kommer du in i DOS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts