gizmo91 Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Jag har gått och skaffat mig en akustisk gitarr, och skulle behöva tips på låtar som är hyffsat lätta att spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Gyllene Tider - tuffa tider. Bob Dylan - Knocking on Heavens door Nirvana - smells like teen spirit Lättare att spela denna med en halv akustisk och förstärkare låter mycket bättre då. Kolla här Och Denna för svenska låtar Själv så kan jag tyvärr inte spela gitarr på ett bra tag pga ett sår på pekfingret, gör för jävla ont när jag trycker på en sträng med det fingret Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Om du vill ha brutalt lätta så kan du spela: The last waltz theme Like a Hurricane med Neil Young Blowin' in the wind med Bob Dylan Wish you were here med Pink Floyd (Jävligt lätt om man tränar ett tag på den, och den låter jävligt bra). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 26 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Tackar tackar båda två, ska försöka mig på någon av dom i morgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 De första jag lärde mig, notera vissa kan jag inte hela låten av. Och har inte lärt mig noterna, Så kanske inte spelar helt rätt. Fick gitarren för ca en månad sen. Iron Maiden - From Here To Eternity, är ju alltid kul att spela på gitarr Judas Priest - Breaking The Law Dio - Holy diver Deep purple - Smoke on the water Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Daytripper av The Beatles Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Nationalsången, kan man plinka på 3 strängar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Ramones säger jag bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Ramones... Ja, men inte så enkelt som man tror. Inte alla låtar i alla fall. Annars är ju tolvor (används flitigt i blues) snuskigt enkelt. Går såklart att göra svårt men grunden är enkel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 26 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Ramones... Ja, men inte så enkelt som man tror. Inte alla låtar i alla fall. Annars är ju tolvor (används flitigt i blues) snuskigt enkelt. Går såklart att göra svårt men grunden är enkel. Tolvor? jag är ganska ny innom området, vad exakt betyder tolvor? -- Ramones, vilka låtar specifikt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Ramones, vilka låtar specifikt? Så gott som alla... I just wanna have something to do till exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Ramones säger jag bara. I wanna be sedated ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Blinka lilla stjärna? ;O Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Att spela bas eller gitarr till Ramones låtar är väl ganska enkelt. Men att lira trummor till dem är svårt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Red Hot Chili Peppers låt Californication är lätt. Det mesta med Ramones också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Pokemon ffs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Stairway to heaven är rätt lätt i början. Björnen sover & Blinka lilla stjärna är rätt lätta också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Blink 182. Enkel skatepunk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Wonderwall..alle da...aber das ist doch selbstverständlich Nej men alla nya gittarister borde lära sig denna låt.. det handlar liksom till grejen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Iron Maiden: 2 Minutes To Midnight Age Of Innocence Blood Brothers Dream Of Mirrors Fear Of The Dark Run To The Hills The Trooper The Wicker Man Menar då inte solona och sånt utan rytmgitarren Typ allt från Rammstein System Of A Down har också mycket lätta saker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts