Tija Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Japp, bamba är kort för Barnmatbespisningen. Att säga "bamb" skulle låta dumt, så det blir bamba. Annars använder jag ord som Skabb/skabbigt/skabba: Någon kan vara ett skabb. Det kan både vara typ "älskling" eller "jävla idiot". Något kan vara skabbigt, det vill säga sunkigt. Och man kan skabba. Då...gör man...ehm... ja, man skabbar helt enkelt. Feff/Feffa: Feffa är "bebisspråk" för bajsa, enligt min brorsas kompis. Och feff är helt enkelt skit. Kraj: Betyder ingenting på svenska, men "slut" på serbokratiska. Det sjungs i introt till Kreml High och låter rätt kul, så man kan säga det ibland. Gull-gull: Något man säger när man inte har något att säga. Men, det får bara sägas till såna man VERKLIGEN tycker om. Som den närmaste familjen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Litemycke - lite för mycket M-e-a-h - men va fan orka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Löst "Han tog löst med bullar!"/"Den var löst stor!" Guld "Fan vad guld den filmen är!"/"Lite guld att vi fick sluta tidigare!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Kraj: Betyder ingenting på svenska, men "slut" på serbokratiska. Det sjungs i introt till Kreml High och låter rätt kul, så man kan säga det ibland. Trasigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Löst "Han tog löst med bullar!"/"Den var löst stor!" Guld "Fan vad guld den filmen är!"/"Lite guld att vi fick sluta tidigare!" Löst fattar jag inte. Är det bara ett förstärkningsord? Men vad gör den i bullmeningen i så fall..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Löst fattar jag inte. Är det bara ett förstärkningsord? Men vad gör den i bullmeningen i så fall..? Kan gämföras med "fett" antar jag. "Han tog fett med bullar!" "Den var fett stor!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Kan gämföras med "fett" antar jag. "Han tog fett med bullar!" "Den var fett stor!" "Den var löst stor" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts