SlewME Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 La = Väl. (Västgötska) Ächrr = R(Skånska) Gitta = Dra/stick(Rinkebysvenska) Chilla = Ta det lugnt(Rinkebysvenska) Asså = Alltså(Rikssvenska) Ba = ???(Rikssvenska) Öh, finns säkert mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 La = Väl. (Västgötska) Ächrr = R(Skånska) Gitta = Dra/stick(Rinkebysvenska) Chilla = Ta det lugnt(Rinkebysvenska) Asså = Alltså(Rikssvenska) Ba = ???(Rikssvenska) Öh, finns säkert mer. Dom kan man också höra i förorter i andra städer. Då kallas det Shobreesvenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Aykaramba Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Göteborgarnas "bamba" för matsal... Wtf? Nån göteborgare som kan förklara varför ni kallar det mamba? Och varför säger ni "la"? så jobbigt... La ska jag inte klaga på då jag använder det jag med, men seriöst Bamba-skiten det låter ju så dumt att man får migrän ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Dom kan man också höra i förorter i andra städer. Då kallas det Shobreesvenska. Skiter la jag i. För oss Stockholmare är det rinkebysvenska . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 La ska jag inte klaga på då jag använder det jag med, men seriöst Bamba-skiten det låter ju så dumt att man får migrän ! Varför är det så störande? Skiter la jag i. För oss Stockholmare är det rinkebysvenska . http://sv.wikipedia.org/wiki/Shobresvenska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Varför är det så störande? http://sv.wikipedia.org/wiki/Shobresvenska DEt heter fortfarande rinkebysvenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Varför är det så störande? http://sv.wikipedia.org/wiki/Shobresvenska Haha. Shobresvenska. Aldrig i livet att jag kallar rinkebysvenska för shobresvenska. Skulle bli utskrattad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 26 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 (redigerad) Kogamoj säger dom i piteå åt han mygga Floos är räster på talricken tex potatisskal Redigerad 26 juli, 2006 av darkfejs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Knegare- Arbetare Kött- Ovanligt dum person Böne- Person som bor på landet Kötthuvve finns ju oxå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 (redigerad) Ba = ???(Rikssvenska) svar: Bara? Amen = Jamen A fan = Va fan Lägg på ett kol = skynda dig/sätt fart Redigerad 26 juli, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Ett väldigt användbart uttryck i min kompiskrets är: "-Slappar du eller?" Och kommer alltid direkt hej:et. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Siddö = Jodu. Räl = Räligt = Roligt Träl = Träligt = Troligt Trall = Traligt = Troligt OrkFYRA = Ork4 = Orka hfyrax = h4x = hax = Pain_to_the_max Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Klägg - Stor blodsugande insekt Jåla - Springa runt och vela för nöjjes skull Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 (redigerad) Vann - Vatten Palla - Orka Aedö - Hejdå (ta bort konsonanterna så det låter som ett efterbliver stön) Sne säger jag säkert en massa skånska ord som jag inte själv tänker på att jag säger så folk inte fattar... Redigerad 27 juli, 2006 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Vann - Vatten Palla - Orka Aedö - Hejdå (ta bort konsonanterna så det låter som ett efterbliver stön) Sne säger jag säkert en massa skånska ord som jag inte själv tänker på att jag säger så folk inte fattar... Tror du att dom fattar pära? Ett pära= En potatis Och rullebör använder jag också... rullebör = skottkärra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Tror du att dom fattar pära? Ett pära= En potatis Haha, pära brukar vi säga häromkring (i Hälsingland..) också. Typ "Gå ut å plocka pärerna" (Gå ut och plocka potatisarna). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 När göteborgare måste vara alternativa och säga läska istället för sukta. Det är jobbigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Tror du att dom fattar pära? Ett pära= En potatis Och rullebör använder jag också... rullebör = skottkärra Pantoffla heter det damnit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 (redigerad) La ska jag inte klaga på då jag använder det jag med, men seriöst Bamba-skiten det låter ju så dumt att man får migrän ! Jag har sagt det innan i någon topic som var nästan likadan som denna, och Bamba står för något i stil med "Barnmatsbespisningsnågonting... Kommer inte på det hela nu, men det står för något. Nån annan Götebörgare kanske kan svara på det, Arman kanske ? Ädit: 1000:e post =D Redigerad 8 augusti, 2006 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Strånk - Långa slemiga saker som sitter på bananen om man har skalat den. Eller hur man nu ska förklara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts