darkfejs Skrivet 25 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Hur mycket konstiga uttryck vet ni Knyta sig tycker jag är ett konstigt uttryck Bös är också konstigt Kan ni fler? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Hmm.... Vet inte om det är det här du mena men: Jag säger lovor till pengar. Pantoffler till potatis. Vann till vatten. Och lite andra grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 25 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Precis min farfar säger Dörg år stora inseckter mamma säger skorv åt små svarta skalbaggar men hon säger också skorv åt sår skorpor Jag säger statjoll till statoil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 25 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Varchnucht? - Vart nånstans? Wenerbrod - wienerbröd. Häsunda - Hedesunda. Och lite annat, wenerbrod är en sak jag själv oftast brukar säga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Kneget, istället för arbetet/jobbet. Tjabarånötter, istället för jordnötter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Knegare- Arbetare Kött- Ovanligt dum person Böne- Person som bor på landet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Dabb/Dabba - Slå/smäll (Ska du ha dabb eller? Jag ska dabba honom) Kalas - kul/roligt (Haha, det va kalas) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 (redigerad) Kutta = Eeiii kiillen ska ja kutta dig?! (Kniva dig alltså) Flippa = Flippa inte! (skoja) La = Det var la en bra macka!(?) (som Göteborgare säger. Vad det egentligen betyder vet jag inte) Redigerad 26 juli, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 (redigerad) La = Det var la en bra macka!(?) (som Göteborgare säger. Vad det egentligen betyder vet jag inte) "La" har samma betydelse som "väl". Här i gränstrakten Småland/Halland används västkustsvarieteten ganska flitigt. Redigerad 26 juli, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 La = Det var la en bra macka!(?) (som Göteborgare säger. Vad det egentligen betyder vet jag inte) "La" har samma betydelse som "väl". "La" har samma betydelse som "väl". Här i gränstrakten Småland/Halland används västkustsavarten ganska flitigt. Helt riktigt. Du fattar la, Vice.? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Jag och mina kära vänner HOWHOW och Orzman brukar använda uttrycket "Nucka" "Ska vi nucka honom"? Vi använder det som ett substitut till t.ex Äga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
momo Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Aboo - Jävlar (som invandrare brukar säga, och jag ) Venne - Vet inte (fjortisnack ) Chilla Yaoo - Lugna dig Det var väl det jak kom på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 röv = Kan vara vad som helst, används av mig hela tiden. Röv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Kött- Ovanligt dum person Många jag känner säger Kött istället för typ "brudar" -nuf said- . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Och vad heter hjälm på Norska..? Vurpeollon OLLON!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 (redigerad) ... Redigerad 26 juli, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Underfull: Jag kom underfull med att äpplen är godare än päron. (underfull=underfund) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 (redigerad) Trög= Blond. T.ex Ursäkta om jag är blond men... vad menar du? Du är blond... Och kött används ganska flitigt också... Redigerad 26 juli, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Göteborgarnas "bamba" för matsal... Wtf? Nån göteborgare som kan förklara varför ni kallar det mamba? Och varför säger ni "la"? så jobbigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 26 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Siddö = Jodu. Räl = Räligt = Roligt Träl = Träligt = Troligt Trall = Traligt = Troligt OrkFYRA = Ork4 = Orka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts