MagicMange Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 (redigerad) Jag har en sprillans ny Fujitsu-Siemens Scaleo C med 1Gig internminne, 3,2 Gig Intel P4, Nvidia's Geforce 5500 grafikkort med de senaste uppdateringarna. Men så for jag spelat några sekunder med mitt nyinköpta GTA ViceCity San Andreas så ... "KLABOOOM!!" så startar datorn om utan vidare ...nåja den kanske inte låter SÅ...men Ni förstår hur jag menar..... Vad kan man göra åt det? Finns det nån "Patch" eller nåt att lösa problemet? :'( Eller är det bara att handla nytt grafikkort? eller lämna tebax spelet å ta pengarna å köpa nåt annat kul för dem? TACKSAM FÖR SVAR SOM FUNKAR! Är ganska frustrerad, som synes... he he he //MANGE Redigerad 24 juli, 2006 av MagicMange Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Jag har en sprillans ny Fujitsu-Siemens Scaleo C med 1Gig internminne, 3,2 Gig Intel P4, Nvidia's Geforce 5500 grafikkort med de senaste uppdateringarna. Men så for jag spelat några sekunder med mitt nyinköpta GTA ViceCity San Andreas så ... "KLABOOOM!!" så startar datorn om utan vidare ...nåja den kanske inte låter SÅ...men Ni förstår hur jag menar..... Vad kan man göra åt det? Finns det nån "Patch" eller nåt att lösa problemet? :'( Eller är det bara att handla nytt grafikkort? eller lämna tebax spelet å ta pengarna å köpa nåt annat kul för dem? TACKSAM FÖR SVAR SOM FUNKAR! Är ganska frustrerad, som synes... he he he //MANGE Blir d bluescreen? kolla om din processor e för varm så den stänger av sig pga hettan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Samma sak hände min käre vän.. Men det visade sig så att hans kylfläns hade halkat av processorn och den vart superhet och stängdes av. Men det kan nog inte vara ditt problem eftersom din dator är ny.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 (redigerad) Samma sak hände min käre vän.. Men det visade sig så att hans kylfläns hade halkat av processorn och den vart superhet och stängdes av. Men det kan nog inte vara ditt problem eftersom din dator är ny.. Det kan ju vara sånna fel på nya datorer oxo, lrhur? edit: @MagicMange: Du kan ta o kolla temperaturen på datorn när du inte har några stora processer igång, och när du har ett spel igång t ex Redigerad 24 juli, 2006 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 (redigerad) Öppna chassit och leta efter alla fläktar i huset och försökt kyla ner den, den fungerade på gammla förut. =) Redigerad 24 juli, 2006 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Eller så var det som för mig, sa typ krockade med något annat program så datorn startade om. men jag formaterade om datorn och installerade den sen och det fungerrar ännu . frågan är om du vill formatera om datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 25 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Eller så var det som för mig, sa typ krockade med något annat program så datorn startade om. men jag formaterade om datorn och installerade den sen och det fungerrar ännu . frågan är om du vill formatera om datorn. Formatering brukar ju hjälpa om det är system buggar, lr som du sade, program som krockar med varandra. Många ser formatering som nå farligt, har man allt man vill ha kvar på extern hårddisk eller liknande så är det inte farligt, det är som en orgasm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MagicMange Skrivet 25 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Nix inte processor fel eller värme fel.... Har kört massor av "tunga" spel som funkar klockrent (NFS U2 m.fl..) Undrar om det finns nån "uppgradering" till spelet eller är det drivisarna till grafikkortet? (Har senaste Nvidia´s drivrutiner...) Jag hinner starta spelet...gå in och ändra inställningar (har provat alla olika upplösningar, inställningr mm..) utan att dator startar om. Men så fort jag börjar spela (Går ner för trappen och sätter mig på Cykeln ) så dör datorn och startar om! Vaaaaaaaaaad kan det vara? :'( Snälla HJÄLP! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Nix inte processor fel eller värme fel.... Har kört massor av "tunga" spel som funkar klockrent (NFS U2 m.fl..) Undrar om det finns nån "uppgradering" till spelet eller är det drivisarna till grafikkortet? (Har senaste Nvidia´s drivrutiner...) Jag hinner starta spelet...gå in och ändra inställningar (har provat alla olika upplösningar, inställningr mm..) utan att dator startar om. Men så fort jag börjar spela (Går ner för trappen och sätter mig på Cykeln ) så dör datorn och startar om! Vaaaaaaaaaad kan det vara? :'( Snälla HJÄLP! Efter som du kan spela en stund så tror ja att det är nån sorts Krock antingen mellan Mjukvaror eller mellan hårdvaror.. Frågor: 1. Har du köpt nått nytt kort eller så till datan sen du köpte den?? 2. Har du nåt Program igång som du tror skulle kunna vara felet?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MagicMange Skrivet 26 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2006 Nix på båda frågorna....jag har helt orginal dator (är en s.k. personalköpsdator eller "HemPC") och jag har provat att ha så lite proggs igång som det går men samma bekymmer..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 27 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Nix på båda frågorna....jag har helt orginal dator (är en s.k. personalköpsdator eller "HemPC") och jag har provat att ha så lite proggs igång som det går men samma bekymmer..... Då är jag nog svar lös... Ser ut som att du får fråga supporten... Tyvärr.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Prövat och installerat om spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts