Foo Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Jag ska börja studera till Maskin Ingenjör 18 Augusti och måste ha en bärbar dator där bland annat en massa CAD, och andra ritprogram fungerar bra!, Här har jag hittat 3 st. uder 7000 (som är max pris för mig) Jag vill även att Photoshop CS2 ska fungera skapligt. Dock bryr jag mig inte så mycket om spel funkar (kommer inte ha tid för det ändå) Så vilken skulle ni rekomendera av dessa: KLICKA HÄR ? Kanske en helt annan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Acer Aspire 3004WLMi skulle jag valt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 (redigerad) Acer Aspire 3102WLMi Den hade inte integrerat graffe, lite sämre processor samt längst batteritid. Även billigast. Redigerad 24 juli, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Acer Aspire 3102WLMi Den hade inte integrerat graffe, lite sämre processor samt längst batteritid. Även billigast. Acer Aspire 3004WLMi skulle vara att föredra då den har bättre processor och GPUn inte används vid Photoshop, utan vid spel (som han inte tänkte använda). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 (redigerad) borta Redigerad 24 juli, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Tänker du lyssna på musik? Acer Aspire 3102WLMi har inte integrerat ljudkort. Men egentligen fungerar vilken som helst av de där med Photoshop, och därför skulle jag välja Acer Aspire 3102WLMi eftersom den är billigast och har längst batteritid. Sedan får du med en Acer OrbiCam integrated 310,000pixel CMOS camera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Tänker du lyssna på musik? Acer Aspire 3102WLMi har inte integrerat ljudkort. Men egentligen fungerar vilken som helst av de där med Photoshop, och därför skulle jag välja Acer Aspire 3102WLMi eftersom den är billigast och har längst batteritid. Sedan får du med en Acer OrbiCam integrated 310,000pixel CMOS camera. Du skrev så bara för att det ser ut att vara bättre, än om du skulle skriva 3,1megapixel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Du skrev så bara för att det ser ut att vara bättre, än om du skulle skriva 3,1megapixel? Nepp, jag kopierade det direkt från Pricerunner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Du skrev så bara för att det ser ut att vara bättre, än om du skulle skriva 3,1megapixel? 0,3 megapixel inte 3.1 Mega = Miljon 310,000 = Trehundratiotusen = 0.31 Miljoner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 25 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Tänker du lyssna på musik? Acer Aspire 3102WLMi har inte integrerat ljudkort. Men egentligen fungerar vilken som helst av de där med Photoshop, och därför skulle jag välja Acer Aspire 3102WLMi eftersom den är billigast och har längst batteritid. Sedan får du med en Acer OrbiCam integrated 310,000pixel CMOS camera. Mja, cam har jag redan... och musik ska jag lyssna på genom 2 stora hemmabyggda högtalare kopplade till en redig förstärkare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 25 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Acer Aspire 3102WLMi skulle jag rekomendera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 25 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Okej, den blir en Acer Aspire 3102WLMi Men jag funderar på om man ska köpa till 3 års försäkring för 1500:- Hur skulle ni ha gjort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 27 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2006 Jag sitter på den datorn just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Jag sitter på den datorn just nu Ge oss ett kort på skönheten! Är den bra? Själv får man en IBM R50 efter sommaren. Inte för att den är superbra, men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EmasXP Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Skulle ha valt Acer TravelMate 2434WLMi eftersom den har Intel. Nu för tiden är säkert AMD fina, men oftast har Intel mer cache på sina processorer. Förresten, skulle inte M-Processorerna ha typ 14 timmar betteritid typ? Står 1.5 på sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Förresten, skulle inte M-Processorerna ha typ 14 timmar betteritid typ? Står 1.5 på sidan. Det har inget med processorn att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EmasXP Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Det har inget med processorn att göra. "Tack vare Intels Ultra Low Voltage Pentium M-processorer får Vaio TX-datorerna batteridrifttider på upp till 7,5 timmar, lovar tillverkaren." http://www.uppsnappat.se/news!read.jspx?newsID=7796 Kanske är "Ultra Low Voltage Pentium M" en speciell processor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 "Tack vare Intels Ultra Low Voltage Pentium M-processorer får Vaio TX-datorerna batteridrifttider på upp till 7,5 timmar, lovar tillverkaren." http://www.uppsnappat.se/news!read.jspx?newsID=7796 Kanske är "Ultra Low Voltage Pentium M" en speciell processor Processorn är ju inte det enda som drar ström heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 30 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2006 Ge oss ett kort på skönheten! Är den bra? Själv får man en IBM R50 efter sommaren. Inte för att den är superbra, men ändå. Jorrå den är göör bra ^^ http://img141.imageshack.us/img141/5339/cimg8165mj1.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts