Jump to content

Diablo II, Svårighetsgrader

eXotic
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 116
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Funderar på att gå tillbaka till b.net nu efter att ha spelat Median ett tag, har en blivande smiterdin som jag bygger på.

Skrik till om du vill ha en boost eller något. Min char är lite bättre än förra gången jag skrev, dvs jag har bytt till mig Jade Talon, Nataliya helmet och lite annat skräp. Hon tar fortfarande stryk som en Sorceress men ändå.

Jag heter LennartMens .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det ju dock ingen som lirar bnet, utan allt är en enda stor boost från lvl 1 till 90+.

Ack så sant. Men kan vara roligt att bara glida runt och döda saker, bara för att spela med någon y'know.

EDIT: Great Success. Idag bytte jag till mig Bartuc's Cut-throat och Jade Talon. Bästa vapnena för min specc. Förutom Nataliya's Mark, men den kan ju äta smegma vad svår den är att byta till sig.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

D'oh...

Spelade aldrig jättemycket D2, så jag tänkte att jag skulle spela en del igen. Gjorde en necromancer, levlade och började köra Baalruns på level 26. Efter många snabba dings så dödar jag Baal på level 31... GG!

Var ju heln00b på Baalruns, visste inte vad som hände när jag dödade Baal. Så nu är jag tillbaka på ruta ett på level 31. Tappade helt spellusten. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

D'oh...

Spelade aldrig jättemycket D2, så jag tänkte att jag skulle spela en del igen. Gjorde en necromancer, levlade och började köra Baalruns på level 26. Efter många snabba dings så dödar jag Baal på level 31... GG!

Var ju heln00b på Baalruns, visste inte vad som hände när jag dödade Baal. Så nu är jag tillbaka på ruta ett på level 31. Tappade helt spellusten. :D

Du ska inte döda Baal innan lvl 40 på normal. Nu är du körd då du inte kan hitta Baalruns på normal, då du bara kommer se nightmare games. Och man måste vara lvl 40 för att döda ancients på nm.

*applåder*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska inte döda Baal innan lvl 40 på normal. Nu är du körd då du inte kan hitta Baalruns på normal, då du bara kommer se nightmare games. Och man måste vara lvl 40 för att döda ancients på nm.

*applåder*

Jag råkade döda Baal på 23, men jag blev level 54 innan jag hoppade in på Nightmare spel. Man gör en alt och letar baalruns på den, kommer ihåg namnet, fort som fan in på sin main och gå in där. Förhoppningsvis är det några som kör kedjespel, så då är det bara att joina i nästa game och nästa game efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

StellHell: Jo, fick allt det där förklarat för mig efteråt. Var inte helt kul. ;)

Jag råkade döda Baal på 23, men jag blev level 54 innan jag hoppade in på Nightmare spel. Man gör en alt och letar baalruns på den, kommer ihåg namnet, fort som fan in på sin main och gå in där. Förhoppningsvis är det några som kör kedjespel, så då är det bara att joina i nästa game och nästa game efter det.

Går det? Najs! Synd bara att Baalruns fylls så jäkla fort. Ska testa iaf, tack. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är så döfött, då man måste hitta en nystartad kedja alltså inte #2-xx då dessa i 9 fall av 10 är fyllda redan, oavsätt om man skulle vara inne på sin maingubbe så får man det förbannade "this game is full" skiten! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är så döfött, då man måste hitta en nystartad kedja alltså inte #2-xx då dessa i 9 fall av 10 är fyllda redan, oavsätt om man skulle vara inne på sin maingubbe så får man det förbannade "this game is full" skiten! :D

Det är fruktansvärt segt, förjävligt och sitter som en nål i arslet. Men fungerar dock. Man ska ju helst inte döda Baal alls innan level 55 liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, det fungerade fint att göra såhär. Hittar många kedjor som flyter på, jag är level 41 än så länge. Det enda dryga är att Blizzard har satt någon slags connection-spärr, om jag byter karaktärer för många gånger i rad så blir jag DCad och sedan kan jag inte connecta på ett tag.

Kan någon förklara vad som menas med en Insight Merc, f'resten? :D Har förstått så långt som att det är A2 defensive prayer-mercen, men sen? Ska han ha något speciellt vapen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, det fungerade fint att göra såhär. Hittar många kedjor som flyter på, jag är level 41 än så länge. Det enda dryga är att Blizzard har satt någon slags connection-spärr, om jag byter karaktärer för många gånger i rad så blir jag DCad och sedan kan jag inte connecta på ett tag.

Kan någon förklara vad som menas med en Insight Merc, f'resten?:D Har förstått så långt som att det är A2 defensive prayer-mercen, men sen? Ska han ha något speciellt vapen?

Insight är ett runord. Ral Tir Tal Sol

Det reggar mana så in i bäng, med mediaura som är godmode för sorc/psnnecro/wdruid/hammerdin

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, har läst detta. Hur exakt ska jag gå tillväga för att få det? ;)

Edit: Naah, nu lägger jag av. Var 54 eller något och tyckte det var skönt att slippa behöva kolla normal games med en level 1:a. Kör några Baalruns. Joinar ett game där tpn redan är öppnad. Får party invite, springer in. Upptäcker att ingen är kvar i första rummet... De dödar Baal zomg! Ska precis leava, och så dödar de honom. :D

Så nu är jag på hell och kan inte se nightmare games alls. Idiotsystem tbh, hejdå Diablo. :naughty:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor