Tux Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Anti piratbyrån, KKK, Livets ord... kommer inte på mer just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 (redigerad) 1-Here we go again... Som sagt: varje artist ska ha rättigheten att bestämma över sin egendom, det får du bara acceptera. 4-Varför exakt är Israel onda? Libanon får skylla sig själv som skyddar terrorister. Min lista: Jepp, Libanons civila får allt skylla sig själva de jävla idioterna.. Redigerad 22 juli, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Jepp, Libanons civila får allt skylla sig själva de jävla idioterna.. Libanon e ju demokratidkt. Då är det tamejfan till att man röstar rätt också. Dessutom undviker Israel att beskjuta civila mål. Dock är det svårt att veta var fienden faktiskt finns, då de faktiskt håller till i civila byggnader ofta! Antalet skadade civila hade antagligen varit nära noll om det hade varit en riktig armé man bekämpade och inte en drös wannabees! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 (redigerad) Jepp, Libanons civila får allt skylla sig själva de jävla idioterna.. Han menade säkert Libanons regering eller vad man ska kalla det. Sen så satte väl Israel in 5000 soldater i Gaza för att hitta den kidnappade israeilske soldaten. Redigerad 22 juli, 2006 av Moroni_Family Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Han menade säkert Libanons regering eller vad man ska kalla det. Sen så satte väl Israel in 5000 soldater i Gaza för att hitta den kidnappade israeilske soldaten. Jag tycker fortfarande inte att man kan säga att folk får skylla sig själva, att kriga är aldrig den rätta lösningen. Iofs kan man väl inte förvänta sig mer av darkjak, bra att han står för sina åsikter dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Har sett att en massa folk har haft med kyrkan i sina listor. Tänk om det inte hade funnits några religioner. Hot om att hamna i helvettet har hindrat många att både mörda, våldta och på andra sätt skada andra människor. Det såg till så att män inte stack så fort de fått sin flickvän på smällen, och dylikt. Det har ju inte alltid funnits domstolar och poliser som kan dela ut straff, så då var det ju bättre att man övertygade alla om att det fanns en högre, allsvetande domare som delar ut straff som varar i evighet! Helt rätt, men den eran tog slut för 500-1000 år sedan, på en höft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Jag tycker fortfarande inte att man kan säga att folk får skylla sig själva, att kriga är aldrig den rätta lösningen. Iofs kan man väl inte förvänta sig mer av darkjak, bra att han står för sina åsikter dock. "Kriga är aldrig den rätta lösningen". Vad ÄR den rätta lösningen i Israel-Libanon frågan? Att låta terrorister fortsätta beskjuta Israel helt obehindrat? Att låta dom fortsätta kidnappa folk? Israel bad dom ta hand om terroristerna, och Libanons regering sa skarpt nej. Visst, det är inte så bra att Libanons civila träffas ibland, men Israel ansvarar för SIN befolkning och Libanon för sin. Man kan bara undra vad Palestinierna tänkte på när de röstade på Hamas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Det verkar bli stor-krig på gång i världen nu. Israel-libanon, Etiopen kanske ska anfalla Somalia och terrodåd i irak.... fortfarande ja...! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Så smart anser jag inte mig själv vara att jag tror att jag skulle kunna lösa den konflikten, så jag vet faktiskt inte, är inte alltför insatt. Jag tycker ändå inte att kriga är den rätta lösningen, och det kan jag tycka ändå att jag inte har en bättre lösning själv. FN kunde gått in och hjälpt till, till exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 FN har ingen makt längre det enda de kan göra är att ge vatten o mat till flyktingar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 FN har ingen makt längre det enda de kan göra är att ge vatten o mat till flyktingar Absolut, det är det enda de kan göra. Har du någon källa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Absolut, det är det enda de kan göra. Har du någon källa? Säg ett land som lyssnar på FN! USA? Nej! Iran? Nej! Nord-korea? Nej! Sudan? Nej! osv. osv.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Säg ett land som lyssnar på FN! USA? Nej! Iran? Nej! Nord-korea? Nej! Sudan? Nej! osv. osv.... Haha, och därför är det enda FN kan göra att dlea ut mat och vatten till flyktingar? Och det är väl bra det också, förresten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Haha, och därför är det enda FN kan göra att dlea ut mat och vatten till flyktingar? Och det är väl bra det också, förresten. Säg nån gång då när FN har gått in med trupper i ett land och drivit ut "de onda" med militäroffensiv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Säg nån gång då när FN har gått in med trupper i ett land och drivit ut "de onda" med militäroffensiv Du kanske inte har förstått att det är just så jag tycker att man INTE ska göra, då det i en konflikt inte bara är den enas fel, vilket gör att det inte finns goda och onda, dom som bara har rätt och dom som bara har fel. Då är det bättre och sätta sig ned och prata med varandra, det fick man ju lära sig på dagis, och komma på en så bra lösning som möjligt. Kompromissa, du vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Som du darkjack skrev... .det går inte att prata sig ur denna konflikten mellan Israel - Libanon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 (redigerad) Så smart anser jag inte mig själv vara att jag tror att jag skulle kunna lösa den konflikten, så jag vet faktiskt inte, är inte alltför insatt. Jag tycker ändå inte att kriga är den rätta lösningen, och det kan jag tycka ändå att jag inte har en bättre lösning själv. FN kunde gått in och hjälpt till, till exempel. HUR? Skulle dom säga "snälla snälla terrorister kan ni sluta beskjuta Israel, så slutar dom skjuta på er"? Det finns inget sätt att stoppa terroristfjantarna annars än att besegra dom! Tro inte att Israel släpper ut flera tusen terrorister för att få hem två soldater som dom inte ens vet om de är kvar i livet! Som du ser ÄR krig enda utvägen i det här fallet. Det går inte ALLTID att ha fred, och ni måste komma ihåg att det inte var Israel som BÖRJADE det här kriget, det är bara de som har överhanden. Hade Palestinierna eller Libaneserna haft överhanden hade ni klagat på dom! Redigerad 22 juli, 2006 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 HUR? Skulle dom säga "snälla snälla terrorister kan ni sluta beskjuta Israel, så slutar dom skjuta på er"? Det finns inget sätt att stoppa terroristfjantarna annars än att besegra dom! Tro inte att Israel släpper ut flera tusen terrorister för att få hem två soldater som dom inte ens vet om de är kvar i livet! Och du tycker att ett bra sätt att stoppa "terroristfjantarna" är att bomba Libanons flygplats och viktiga motorvägar? Vi får väl se vad FN bestämmer sig för att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Och du tycker att ett bra sätt att stoppa "terroristfjantarna" är att bomba Libanons flygplats och viktiga motorvägar? Vi får väl se vad FN bestämmer sig för att göra. Jag anser inte att det är nåt problem att bomba flygplatsen och motorvägarna. Antagligen kommer Israel själv ge bistånd för återuppbyggnaden ändå. Man ska se till så att Terroristerna inte sticker iväg någonannanstans och börjar skjuta raketer därifrån. Inte nåt land i mellanöstern verkar bry sig om terrorister, så Israel skulle väl vara tvugna att påbörja fler krig, och det vill ju ingen. Man vill få det överstökat så snabbt och snyggt som möjligt, med så få döda civila det bara går! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Jag anser inte att det är nåt problem att bomba flygplatsen och motorvägarna. Antagligen kommer Israel själv ge bistånd för återuppbyggnaden ändå. Man ska se till så att Terroristerna inte sticker iväg någonannanstans och börjar skjuta raketer därifrån. Inte nåt land i mellanöstern verkar bry sig om terrorister, så Israel skulle väl vara tvugna att påbörja fler krig, och det vill ju ingen. Man vill få det överstökat så snabbt och snyggt som möjligt, med så få döda civila det bara går! Du tror helt seriöst att det är därför? Att det är enda anledningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts