Jump to content

Bittorrent hjälp

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Nu skiter jag ifall en sån här tråd redan finns..

Men jag behöver hjälp, och det här är inte warez.. Så, fuck off.

Jag använder BitLord och uTorrent och har problem med att seeda..

Det är skitknepigt, för först seedar den och jag ligger i 90kb/s men efter några minuter så går den ner till 0kb/s och är omöjlig att få upp i hastighet igen.

är så med både BitLord och uTorrent..

wtf?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vad fan tror du ditt jävla får?

Asso jag frogade bara? Om hans Bittorrent program knasar till hela tiden ner han ska seeda so er det vel ingen ide att seeda do eller? Antigen for han vel sluta seeda for gott eller forsoka fixa problemet... om det nu gor att fixa.

---------------

Vet inte om denna funktionen finns i BItlord och utorrent men i Azureus kan man iallafall kolla ifall du ligger bakom ett brandvegg. Kan det kanske vara de?. Eller so kan det vara so som aKi seger att det kan vara not med routern. Kanske den inte loter dig att skicka ut filer?. Kan du skicka filer genom msn till andra?.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asso jag frogade bara? Om hans Bittorrent program knasar till hela tiden ner han ska seeda so er det vel ingen ide att seeda do eller? Antigen for han vel sluta seeda for gott eller forsoka fixa problemet... om det nu gor att fixa.

Mhm jätte smart att inte seeda, poff så går ration åt skogen och man är bannad YAY. Antagligen sitter du på någon skit tracker som piratebay där man inte behöver seeda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte varför... men jag fann ditt inlägg väldigt underhållande! :D

Själv kan jag inte seeda. Blir avstängd från mitt bredband om man seedar/tankar upp. Har fått en varning av internetleverantören. :huh:

Vilken internet leverantor har du?.... inte Telia vel :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som vet vad det är för fel?

Har testat att öppna portar i min D-Link 614+ för både BitLord och µTorrent, men det seedar inget och jag vill ju jätte gärna seeda..

Finns en guide på den här sidan som jag följde, men det funkar ändå inte..

Det borde ju funka med att öppna portarna (då det sänker hastigheten vad jag vet) men annars så...ja fråga hnågon som är expert eller skicka mail till dom som gjort klienterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det måste vara nått fuckat med routern, för sitter på mor&fars dator ..

men, det konstiga är att det funkar i början .. ca 10-20 är det igång, men sen läggar av, och sen återupptas men sen stängs av igen ..

Du kan inte seeda i 800 bara för att du kan tanka i det, oftast får man 8/1 när man tar 8 från telia, men 100 ska du kunna komma upp i.

Jag hade samma problem. Lyser lampan nere i statusbaren i uTorrent gul? Då är det brandvägg eller router. Jag fick problemet när jag stängde av XPs inbyggda brandväggs service när brandväggen fortfarande var på, men det kan vara vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor