RavenE Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 (redigerad) Apropå Marlboro, Coca-Cola och hemliga meddelanden har jag hittat en till - eller jag har inte kommit på den själv men det är jäkligt intressant. "60 minutes" gjorde en dokumentär om detta för något år sedan där det bevisade att det var sant. Vad är det då jag pratar om? Jo, att om man läser Coca-Colas logotype spegelvänt får man fram en text på arabiska som säger "Ingen Allah, inget Mekka". Här får ni se: Här har ni orginal logotypen, den känner ni säkerligen igen, eller hur? *bild* Om vi vänder den horisontellt börjar det likna något. Men jag förtydligar bilden lite, så man klart och tydligt ser texten på arabiska. *bild* Ovanstående bild gjorde jag själv i Photoshop m.h.a. typsnittet Loki Cola, så den loggan skiljer sig lite från orginal loggan. Såhär ser den ut efter några minuter i Photoshop: *bild* För er som kan arabiska bör detta inte vara något problem att tyda, men "Ingen Allah, inget Mekka" på arabiska ser ut såhär: *bild* Scary, visst? En aning långsökt men what the heck, det är ju trots allt likt. Damn Det hade jag ingen aning om. Edit: Plockade bort bilderna. Redigerad 5 november, 2006 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 "Mekka" is what? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Wikipedia is your 1337 friend Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 (redigerad) Och jag är tydligen smartare än ganska många på det här forumet Join me and get smarter Redigerad 7 november, 2006 av xXxGemagexXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Visste ni att Elisha Cuthbert är dotter till han som spelar John Locke i Lost? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Apropå Marlboro, Coca-Cola och hemliga meddelanden har jag hittat en till - eller jag har inte kommit på den själv men det är jäkligt intressant. "60 minutes" gjorde en dokumentär om detta för något år sedan där det bevisade att det var sant. Vad är det då jag pratar om? Jo, att om man läser Coca-Colas logotype spegelvänt får man fram en text på arabiska som säger "Ingen Allah, inget Mekka". Här får ni se: Här har ni orginal logotypen, den känner ni säkerligen igen, eller hur? Om vi vänder den horisontellt börjar det likna något. Men jag förtydligar bilden lite, så man klart och tydligt ser texten på arabiska. http://img501.imageshack.us/img501/6072/cocacolaislam3bf8.gif Ovanstående bild gjorde jag själv i Photoshop m.h.a. typsnittet Loki Cola, så den loggan skiljer sig lite från orginal loggan. Såhär ser den ut efter några minuter i Photoshop: http://img205.imageshack.us/img205/8521/cocacolaislam2kj5.gif För er som kan arabiska bör detta inte vara något problem att tyda, men "Ingen Allah, inget Mekka" på arabiska ser ut såhär: http://img65.imageshack.us/img65/6131/cocacolaislamuy3.gif Scary, visst? En aning långsökt men what the heck, det är ju trots allt likt. Skitsnack, du var ju tvungen att sudda e massa på loggan för att det skulle likna den arabiska texten, och kan någon styrka att den där arabiska texten betyder just "Ingen Allah, inget Mekka"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Skitsnack, du var ju tvungen att sudda e massa på loggan för att det skulle likna den arabiska texten, och kan någon styrka att den där arabiska texten betyder just "Ingen Allah, inget Mekka"? Det är nästan inget suddat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Det är nästan inget suddat? Mja, men den ser helt fucked up iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Mja, men den ser helt fucked up iallafall. Upprätad, skulle jag säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Visste ni att Elisha Cuthbert är dotter till han som spelar John Locke i Lost? Tvivlar jag starkt på. Därimot spelar hon dotter i filmen Old School. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Ingen mer än jag som är ganska trött på alla dessa "Coca Cola nyheter"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Tvivlar jag starkt på. Därimot spelar hon dotter i filmen Old School. Motherf.... Jag måste sluta slö-lyssna på intervjuer, känner jag. (Var väl för upptagen med att kolla på henne, I guess) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Visste ni att Elisha Cuthbert är dotter till han som spelar John Locke i Lost? Det stämmer inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Visste ni att... ....det finns inga ormar i Nya Zeeland ....koalor sover 19 timmar/dag ....Flugornas ben är 10 miljoner gånger känsligare än människans ....en ko kan bara gå upp i trappan inte ner och sist men inte minst Både Elisha Cuthbert och Camerion Diaz började sina karriärer som porrskådisar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 (redigerad) Elisha Cuthbert... ...började sin karriär som porrskådis Källa? Redigerad 22 november, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Visste ni att man kan bli bannad om man inte har några vaningar? Tack stellhell för detta tipset : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Källa? Läste det från en tidning för 2 - 3 år sen då hon var högaktuell i serien "24" o så stog det någon fakta. Tror faktiskt det var Slitz men kommer inte ihåg men så stog det i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Skitsnack, du var ju tvungen att sudda e massa på loggan för att det skulle likna den arabiska texten, och kan någon styrka att den där arabiska texten betyder just "Ingen Allah, inget Mekka"? Jag tycker att det ser väldigt likt ut. Jag kan fråga min farsa imorgon, han kan arabiska (Tunisier, you knows). Jag kan inte påstå att texten ser särskilt arabisk ut, men det får vi se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Visste ni att... Både Elisha Cuthbert och Camerion Diaz började sina karriärer som porrskådisar Elisha Cuthbert startade sin karriär när hon var femton, så jag tvivlar. Fast Cameron Diaz har man sett med en piska i ett klipp som finns på nätet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Claim: Coca-Cola's script logo was designed to reveal anti-Islamic messages in its mirror image. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts