Corleone Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Så här var det när Israel förslkte förhandla med Libanon: Israel: Hej. Några terrorister har kidnappat två av våra soldater och beskjuta våra städer. Skulle ni kunna fånga in dessa terrorister och sätta dom i fängelse? Libanon: Nä, Hesbollah är våra gäster. Israel: OK... I och med att de är er "gäster", skulle ni kunna snacka med dom och be dom släppa soldaterna? Libanon: Ta er i brasan, judesvin! Så här var det när Israel skulle förhandla med terroristerna. Israel: Hej. Vi skulle vilja att ni släpper våra två soldater och slutar beskjuta oss. Hesbolah: Visst. Först vill vi att erat land upphör att existera, sen vill vi att ni släpper 3600 fångar som ni har. Israel: Öh... OK... VILKA 3600 fångar? Hesbolah: De som jobbade åt oss. Israel: OK... Ni kan väl garrantera att de inte börjar planera terrordåd igen? Hedbolah: Nä, de e ju några av våra bästa män! De återgår i tjänst så fort vi får hem dom... Vad fan ska Israel göra? Vänta tills Hesbolag tröttnar? Gå med på deras krav och få staten Israel att upphöra? SÄG VAD DOM SKA GÖRA. Du verkar tro att jag vill HETSA till krig. Krig är den sista utvägen, MEN den utvägen kan man bli tvungen att ta! Som sagt snackar jag om att FÖRSVARA sitt land. F-Ö-R-S-V-A-R-A. Det innebär att man SKYDDAR sina civila, inte bombar ihjäl dom. Man försvarar när ANFALLAREN är så pissed att han vill anfalla dig hur du än gör (eller om du vägrar gå med på totalt orimliga krav). Du har inte den minsta aning om hur det är att leva i ett ockuperat land. Du har bara hört en massa snyftberättelser om vad som har hänt med några innan de flydde till Sverige. Du har aldrig hört någon som flytt EFTER att kriget förlorats. Ni svenskar lyssnar GÄRNA på folk från mellanöstern, om hur hemskt krig är. Folk som upplevt en hel VECKAS krig. Ni skiter däremot blankt i de som kommer från så nära som andra sidan östersjön och får höra om hur hemskt det var att vara ockuperade i 50 år! Ni ryggar tillbaka, lixom "Usch! Katoliker, vilket jävla drägg, dom ljuger". I de länder där majoriteten har upplevt en ockupation har man helt annorlunda relation till försvaret. Se på Polen och baltländerna. I Polen slåss man numera om det fåtal platser inom försvaret som finns. Där ÄR det faktiskt så att försvaret är till för de bästa av de bästa. Hoho. Rätt kul dialog faktiskt. Beröm ska du ha för den. MEN NU ÄR JAG INTE HÄR FÖR ATT STRÖ ROSOR INFÖR DITT NEDRANNS TRYNE, ELLER HUR!? - Nej, precis, för jag är just i fart med att berätta hur fel du tänker. Israels attacker är inte vidare välavpassade för ändamålet – att röka ut terroristpajasarna. PANG och BOOM låter det där nere i Libanon. Folk dör. Blod skvätter. Lämmar lemlästas. Det är kaos, för attan. Den civila befolkningen, som inte har ett piss med terroristernas idéer att göra, straffas. De tvingas leva i skräck. Och tvingas dö. Nog om det. … Så i Polen steker man bullarna på max? De bästa av de bästa blir soldater? Du menar de som har lägst IQ, och förmår döda hundratals andra människor utan att ens röra på ögonbrynet? Mänskliga krigsmaskiner (riktiga män – sådana självstoltserande varelser med penis, hår på bröstet och tycke för kvinnor och bilar, alltså)? Heil manligheten, eller vad säger man? --- Mina tankar om evig världsfred är, måhända, orealistiska och naiva, javisst. Men vapenvägran, ni kräk, lär er det ordet. Försök att lära er. Försök, o odugliga kräk, försök. (Vet inte om jag svarade på allt nu. Får ta och kolla igenom det imorgon.) Vänliga/ovänliga Darkjak och Corleone.. Jag tycker ni ska skapa en tråd om det här, tycker främst att den ska skapas av Darkjak. så fler kan ta del i den där debatten, utan att spamma en tråd Vad spelar det för roll om vi ”spammar” ner eran idiotiska, meningslösa fjortistråd eller inte? Vi har kapat den, jag och herr Blå. Hoy-hoy; I’m a pirate, and I’m sablarimej fri. Finn dig i det, eller go jerk off till din mammas semesterbilder eller nåe’. Och hallå-Å, varför ska just darki skapa en eventuell tråd? É du helt go’ i hövve’ eller? Nu var det det här med ”spela roll” igen… Och vet du vad?: “Just because you are a character, it doesn’t mean you have character.” Varför ser du allt i svart eller vitt. Jag säger att det inte skulle funka, då komemr du direkt med en kommentar att man ska bomba och visa sin manliget. Det finns säkert något bra mittemellan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Jag avundas din godtroghet Corleone, men i det här fallet håller jag med darkjak. Vapenvägran går inte, det ligger i våran instinkt att slåss. Just accept it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 (redigerad) Vad spelar det för roll om vi ”spammar” ner eran idiotiska, meningslösa fjortistråd eller inte? Vi har kapat den, jag och herr Blå. Hoy-hoy; I’m a pirate, and I’m sablarimej fri. Finn dig i det, eller go jerk off till din mammas semesterbilder eller nåe’. Och hallå-Å, varför ska just darki skapa en eventuell tråd? É du helt go’ i hövve’ eller? Nu var det det här med ”spela roll” igen… Och vet du vad?: “Just because you are a character, it doesn’t mean you have character.” Jag har inget mot att ni spammar ner den, men det är bara det att ni kommer kanske få regelt med varningar när någon mod/admin ser den här tråden, och jag har hittills varit snäll och inte rapporterat er. Och varför såkallade "darkis" ska skapa tråden beror på att han inser värkligheten. Och dom som besitter på tronen vet nog vad dom gör.. Oskyllda människors livs spills, men får terrorismen makten kommer tusentals om inte miljontals fler människo liv spillas. Redigerad 24 juli, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Hoho. Rätt kul dialog faktiskt. Beröm ska du ha för den. MEN NU ÄR JAG INTE HÄR FÖR ATT STRÖ ROSOR INFÖR DITT NEDRANNS TRYNE, ELLER HUR!? Mänskliga krigsmaskiner (riktiga män – sådana självstoltserande varelser med penis, hår på bröstet och tycke för kvinnor och bilar, alltså)? Heil manligheten, eller vad säger man? Jag vet många såna män som har hår på bröstet, gillar kvinnor och bilar. Men dom är inga krigare för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Hoho. Rätt kul dialog faktiskt. Beröm ska du ha för den. MEN NU ÄR JAG INTE HÄR FÖR ATT STRÖ ROSOR INFÖR DITT NEDRANNS TRYNE, ELLER HUR!? - Nej, precis, för jag är just i fart med att berätta hur fel du tänker. Israels attacker är inte vidare välavpassade för ändamålet – att röka ut terroristpajasarna. PANG och BOOM låter det där nere i Libanon. Folk dör. Blod skvätter. Lämmar lemlästas. Det är kaos, för attan. Den civila befolkningen, som inte har ett piss med terroristernas idéer att göra, straffas. De tvingas leva i skräck. Och tvingas dö. Nog om det. … Så i Polen steker man bullarna på max? De bästa av de bästa blir soldater? Du menar de som har lägst IQ, och förmår döda hundratals andra människor utan att ens röra på ögonbrynet? Mänskliga krigsmaskiner (riktiga män – sådana självstoltserande varelser med penis, hår på bröstet och tycke för kvinnor och bilar, alltså)? Heil manligheten, eller vad säger man? --- Mina tankar om evig världsfred är, måhända, orealistiska och naiva, javisst. Men vapenvägran, ni kräk, lär er det ordet. Försök att lära er. Försök, o odugliga kräk, försök. (Vet inte om jag svarade på allt nu. Får ta och kolla igenom det imorgon.) Vad spelar det för roll om vi ”spammar” ner eran idiotiska, meningslösa fjortistråd eller inte? Vi har kapat den, jag och herr Blå. Hoy-hoy; I’m a pirate, and I’m sablarimej fri. Finn dig i det, eller go jerk off till din mammas semesterbilder eller nåe’. Och hallå-Å, varför ska just darki skapa en eventuell tråd? É du helt go’ i hövve’ eller? Nu var det det här med ”spela roll” igen… Och vet du vad?: “Just because you are a character, it doesn’t mean you have character.” Hur exakt ska Israel bära sig åt? Terroristerna är ju så jävla fega att de gömmer sig mitt bland civila. De civila kunde ha valt ett parti som ville bekämpa terrorism, men icke, de valde en drös terrorvänliga jävlar. Dock borde de inte behöva uppleva sådanna extrema förhållanden som de gör. Men som sagt, de som dör nu i kriget, det är småpotatis jämfört med hur många som hade dött om man låtit terroristerna fortsätta skjuta obehindrat. ----- Då jag säger de bästa av de bästa, då menar jag verkligen de bästa av de bästa. Det är inte några IQ-befriade bondar som går med i det Polska försvaret, utan det är folk som redan har klarat av sina högskolestudier. Det är läkare, ingenjörer, arkitekter och politiker som går med i försvaret. För att komma med i det Polska försvaret, måste man få bra resultat i alla prov. Man prövas i styrka, kondition, inteligens, ledarskap och hälsa. Det är alltså de bästa av de bästa, som har har koll på både det förflutna och nutiden. De som har högst IQ går med i försvaret. De som förstår att man, genom att skjuta kanske tio fientliga soldater (inte tvungetvis till döds) kan rädda många hundra oskyldiga liv. Antagligen är du en av dom som tyckte det var hemskt med atombomberna i Japan. Man släppte två bomber, och 150 000 personer dog. Hade man INTE släpt bomberna hade man varit tvungen att landstiga på det Japanska fastlandet, och man har beräknat att cirka 2 milioner liv hade gått till spillo genom de slag som hade skett där! 150 000 nu, eller 2 000 000 senare? Vilket verkar förnuftigast? Vi kan alla ordet vapenvägran. Frågan är vad du vill ha sagt med det. Om nån anfaller oss, ska vi kasta in handduken med en gång? Eller anser du att man bör vapenvägra om ens land planerar att invadera ett annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kennzil Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 ...och allt detta för att BB-Jessica slängde en kebab i ansiktet på en pizzabagare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 ...och allt detta för att BB-Jessica slängde en kebab i ansiktet på en pizzabagare när hur var? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kennzil Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 när hur var? vad tusan har libanesiska helsabullahmaffian med BB-jessicas kebabkastning att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 vad tusan har libanesiska helsabullahmaffian med BB-jessicas kebabkastning att göra? Haha eller hur! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 vad tusan har libanesiska helsabullahmaffian med BB-jessicas kebabkastning att göra? Snacket ledda på ett och annat sätt dit. Jag gav dem råd att göra en egen tråd men men icke sa nicke Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Jag har inte orkat läsa hela tråden men fan vad töntig ni är som tycker det är rätt att hon blev slagen. Alla ni är värd kebab i ansiktet med tillhörande käftsmäll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Varför är man töntig om man tycker att det är bra att en person som man ogillar får en smäll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Varför är man töntig om man tycker att det är bra att en person som man ogillar får en smäll? Därför det är omänskligt att slåss Men som den gentleman jag är går jag och sparkar henne där bak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 29 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2006 Varför är man töntig om man tycker att det är bra att en person som man ogillar får en smäll? 1) Personen ogillas av alla ENDAST för att hon bär sig åt på ett ofeministiskt sätt, och halva forumet är vänster. 2) Man hämnas vanligtvis genom att ge personen samma medicin (eller reda upp saken i domstol). Här besvarades en kebabmulning med ett knytnävsslag. Ungefär som att skjuta ner någon med Ak47 för att han använde vattenpistol på en... 3) Hon mulade honom, som sagt, inte direkt oprovocerat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 29 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2006 1) Personen ogillas av alla ENDAST för att hon bär sig åt på ett ofeministiskt sätt, och halva forumet är vänster. 2) Man hämnas vanligtvis genom att ge personen samma medicin (eller reda upp saken i domstol). Här besvarades en kebabmulning med ett knytnävsslag. Ungefär som att skjuta ner någon med Ak47 för att han använde vattenpistol på en... 3) Hon mulade honom, som sagt, inte direkt oprovocerat! Alltså ärligt, du behöver hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2006 2) Man hämnas vanligtvis genom att ge personen samma medicin (eller reda upp saken i domstol). Här besvarades en kebabmulning med ett knytnävsslag. Ungefär som att skjuta ner någon med Ak47 för att han använde vattenpistol på en... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 29 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2006 Alltså ärligt, du behöver hjälp. Alltså ärligt, VARFÖR? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 29 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2006 Fan vad töntigt "misshandlad" jag tror inte han killen slog så jävla hårt, aftonbladet överdriver skiten som vanligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 29 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2006 Alltså ärligt, du behöver hjälp. Jag håller nog med lite. Alltid darkjak som sitter och ska bevisa att den andra har fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 29 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2006 1) Personen ogillas av alla ENDAST för att hon bär sig åt på ett ofeministiskt sätt, och halva forumet är vänster. 2) Man hämnas vanligtvis genom att ge personen samma medicin (eller reda upp saken i domstol). Här besvarades en kebabmulning med ett knytnävsslag. Ungefär som att skjuta ner någon med Ak47 för att han använde vattenpistol på en... 3) Hon mulade honom, som sagt, inte direkt oprovocerat! 1) Hur kan du veta vad jag har emot henne? 2) Om du skulle tryckt upp en jävla kebabtallrik i ansiktet på mig, så skulle jag ha slagit dig. Det kommer av en reflex. 3) Mer ett påstående än ett argument, men se 2) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts