Bullet Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Två fulla personer som kör utan hjälm och kraschar med en stulen moppe, och polisen skickar inte ens en patrull.. AmeH Hon är TJeNDIZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Två fulla personer som kör utan hjälm och kraschar med en stulen moppe, och polisen skickar inte ens en patrull.. En som säljer husvagnar där jag bor rapporterade att han såg två män bryta sig in i en husvagn på hans tomt. Han ringde polisen... Dom kom dan efter, trots att han bodde drygt en kilometer från närmsta polisstation. Vid det laget hade de hunnit bryta sig in i två husvagnar till, och hans bil, vilket innebar att han hade förlorat grejer för tio tusen. Sen var reparationskostnaderna för husvagnsdörrarna och bilrutan ungefär lika stora. Vilket kasst rätssamhälle vi lever i! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 (redigerad) En som säljer husvagnar där jag bor rapporterade att han såg två män bryta sig in i en husvagn på hans tomt. Han ringde polisen... Dom kom dan efter, trots att han bodde drygt en kilometer från närmsta polisstation. Vid det laget hade de hunnit bryta sig in i två husvagnar till, och hans bil, vilket innebar att han hade förlorat grejer för tio tusen. Sen var reparationskostnaderna för husvagnsdörrarna och bilrutan ungefär lika stora. Vilket kasst rätssamhälle vi lever i! Ja. . Dålig polis Redigerad 22 juli, 2006 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Ja. . Dålig polis Det är la inte bara polisen fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 (redigerad) HAHAHA, vad fan Var fick ni mopeden ifrån? - Vi hittade den. Den bara stod upplåst och tankad. Det är säkert någon som snott den och bara ställt den där. Hade ni druckit? - Det svarar jag inte på. Jessicas skandaler i sommar: 22/5: Jessica vinner Big brother-finalen och en miljon kronor, men ratas av sin familj och säger att hennes pappa har förskjutit henne. 24/5: Jessica berättar för Aftonbladet att hon ska fly till en stuga i skogen efter den kaosartade finalen för att vila upp sig. 30/5: Jessica Lindgren och pojkvännen Robin Persson tackar ja till en barturné arrangerad av skandalmanagern Mikael Brinkenstjärna. 2/6: Barturnén har premiär i Ystad. Jessica hånglar med en tjej. Robin strippar. 3/6: Jessica tackar ja till att vika ut sig i tidningen Moore. 5/6: Barturnén fortsätter. I Eslöv buar kroggästerna ut Jessica och attackerar henne genom att kasta glas. (well. inte särkilt kul) 7/6: Aftonbladet är med när Jessicas utvik fotograferas. Jessica säger att hon vill vara en förebild för unga tjejer eftersom hon inte "har silikonpattar som alla andra utvikningsbrudar." 17/7: Jessica misshandlas av en man på en restaurang i Köping efter att ha kastat en kebab i ansiktet på honom. Streckade under mina favoriter Redigerad 23 juli, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Det är la inte bara polisen fel. Jo. Dom stoppar folk för fortkörningar och skiter i de VERKLIGA brotten. Sen är det fullständigt idiotiskt att en station med 80 poliser bara ska ha tre bilar som patrullerar, och inga poliser som går till fots. Hela jädra resten sköter pappersarbete idag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Jo. Dom stoppar folk för fortkörningar och skiter i de VERKLIGA brotten. Sen är det fullständigt idiotiskt att en station med 80 poliser bara ska ha tre bilar som patrullerar, och inga poliser som går till fots. Hela jädra resten sköter pappersarbete idag! Kommer det en trimmad moppe skickar dom alla bilar ungefär.. var skottlossning här igårnatt, inte en jävla polis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Att delta i en offensiv mot ett oskyldigt land är mord. Att försvara sitt land däremot är hedervärt. Offensiv krigsföring= hat Defensiv krigsföring= kärlek Man försvarar sitt land för att man älskar sina medmänniskor så mycket att man är villig att offra sitt liv för dom. DET är manligt, och DET ska man vara stolt över. Anser du att Sovietunionen borde ha slängt in handduken så fort tyskarna kom? Anser du att polackerna skulle ha låtit sig assimileras och bli del av det tredje riket? Motståndet kostade många människoliv, men det var det värt anser vartenda polack idag... Att ha död på en annan människa finns det nada-noll-inget att känna stolthet över. Vad din manlighet beträffar, kan du köra upp den i röven. Det finns inget i den som får dig att bli en bättre människa; snarare löjligare. Nazityskland var sjukt. Maktfixerad och sjukt. Fundamentalt, maktfixerat och sjukt. Att Hitler kom till makten är en skam, och hans handlingar desto värre. Samma sak med Stalin och kommunismen i öst. Det gick kanske inte att förhandla med Hitler och hans pack, men att Stalin lät människoliv gå till spillo på det viset som han gjorde, är lika vedervärdigt som Hitlers alla idéer samlade. Krigsföring är alltid vekt, idiotiskt och löjeväckande IQ-befriat. Civila drabbas ganska hårt under krig, om du inte visste. Vad hjälper din ”manlighet” – dina kunskaper i att preja ner en annan människa med valfritt tillhygge/vapen – där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 23 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Allvarligt!!! Hur kan BB-Jessicas hjärna vara så jälva fucked? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Att ha död på en annan människa finns det nada-noll-inget att känna stolthet över. Vad din manlighet beträffar, kan du köra upp den i röven. Det finns inget i den som får dig att bli en bättre människa; snarare löjligare. Nazityskland var sjukt. Maktfixerad och sjukt. Fundamentalt, maktfixerat och sjukt. Att Hitler kom till makten är en skam, och hans handlingar desto värre. Samma sak med Stalin och kommunismen i öst. Det gick kanske inte att förhandla med Hitler och hans pack, men att Stalin lät människoliv gå till spillo på det viset som han gjorde, är lika vedervärdigt som Hitlers alla idéer samlade. Krigsföring är alltid vekt, idiotiskt och löjeväckande IQ-befriat. Civila drabbas ganska hårt under krig, om du inte visste. Vad hjälper din ”manlighet” – dina kunskaper i att preja ner en annan människa med valfritt tillhygge/vapen – där? Att döda en annan människa är inget att vara stolt över i sig. Däremot att förhindra att andra, OSKYLDIGA personer dör, DET kan man känna stolthet över. Vad din fjantiga verklighetsuppfattning beträffar kan du köra upp den i din röv! Det att jag är villig att göra självuppoffringar gör mig knappast till en löjligare människa. Snarare är det det faktum att du verkar tycka det är OK att bli körd med som gör DIG löjligare. Vad exakt skulle Stalin ha gjort? Låtit Hitler ta över Ryssland, och slänga 60% av befolkningen i koncentrationsläger? Den uppoffring ryssarna gjorde var förvisso större än nödvändigt, men den var inte i närheten så stor som det hade varit att låta Hitler gå fritt fram. Hade de allierade (däribland soviet) inte stoppat Hitler hade hela Afrika slaktats, och antagligen asien också! Jag är fullt medveten om att civila drabbas. Dock drabbas de än hårdare av att deras land blir ockuperat. Tro mig, mitt land ockuperades först av Nazisvin i sex år och sedan av Rödingar i fyrtio år. Därför hjälper min manlighet på det vis att de civila bara lider under själva kriget, och inte under det efterföljande halvseklet! Och som sagt, det är skillnad på defensiv och offensiv krigsföring. Jag skulle desertera om mitt land skulle bestämma sig för att börja ett krig mot ett annat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyemon Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 (redigerad) BB-Jessica vill polisanmäla en kille för att hon blev slagen i ansiktet. Men va gjorde inte hon innan da. Hade hon tryckt in en kebab i trynet på mig skulle jag fan slå tillbaka såklart. Ren reflex. Vem bryr sig om hon är det motsatta könet. Polisanmäl du honom, så betalar jag hans advokat. Fan killen måste må riktigt bra nu Jävla B-kändis är va hon e. Länk: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,857973,00.html orka bry sig.. Redigerad 23 juli, 2006 av Zyemon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Att döda en annan människa är inget att vara stolt över i sig. Däremot att förhindra att andra, OSKYLDIGA personer dör, DET kan man känna stolthet över. Vad din fjantiga verklighetsuppfattning beträffar kan du köra upp den i din röv! Det att jag är villig att göra självuppoffringar gör mig knappast till en löjligare människa. Snarare är det det faktum att du verkar tycka det är OK att bli körd med som gör DIG löjligare. Vad exakt skulle Stalin ha gjort? Låtit Hitler ta över Ryssland, och slänga 60% av befolkningen i koncentrationsläger? Den uppoffring ryssarna gjorde var förvisso större än nödvändigt, men den var inte i närheten så stor som det hade varit att låta Hitler gå fritt fram. Hade de allierade (däribland soviet) inte stoppat Hitler hade hela Afrika slaktats, och antagligen asien också! Jag är fullt medveten om att civila drabbas. Dock drabbas de än hårdare av att deras land blir ockuperat. Tro mig, mitt land ockuperades först av Nazisvin i sex år och sedan av Rödingar i fyrtio år. Därför hjälper min manlighet på det vis att de civila bara lider under själva kriget, och inte under det efterföljande halvseklet! Och som sagt, det är skillnad på defensiv och offensiv krigsföring. Jag skulle desertera om mitt land skulle bestämma sig för att börja ett krig mot ett annat! Du vet samtal och sånt - när man sätter sig ner för att förhandla och reda ut problem? Gör du? Inte? I alla fall; så här går det till: Gubbe A är tjurig för att Gubbe B har tillfångatagit några av Gubbe A:s landsmän, då dessa misstänks för brott. Gubbe A vill att sina egna ska få prövas i den rätt som finns på Gubbe A:s territorium. Gubbe A ringer upp Gubbe B för att kräva att fångarna släpps. Gubbe B är tjurig; han vägrar blankt att lämna över dem, men bestämmer sig för att möta A, som redan satt in militära syrkor i B:s land, för att prata lite närmare om saken. De träffas: A - Goddag. Jag vill att du släpper mina män. De borde ha rätten att prövas i sitt hemland. B - Nej, det går inte. Det vore inte rätt, då de ertappades i mitt land. På min bakgård, till och med. I rabatterna. Med byxorna nerdragna. Pissandes på mina liljor. A - Jag förstår att du och din nation är arga för detta, men jag tycker ändå att de skyldiga ska få prövas i domstol med mina regler. Vad sägs om vi håller domstolen i ditt land, men med en domare och jury ifrån mitt? B - Det kan jag gå med på. A - Fint. Gubbe A:s angrepp upphör med ens. Allt är frid och fröjd. Låter som ett alternativ till mord, trauman, sorg, misär, flykt och hela den faderullan, va? Inte? Får du inte chansen att visa upp din manlighet om man upprättar samtal? Så synd för dig. Vi andra är glada. Vi slipper dö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Du vet samtal och sånt - när man sätter sig ner för att förhandla och reda ut problem? Gör du? Inte? I alla fall; så här går det till: Gubbe A är tjurig för att Gubbe B har tillfångatagit några av Gubbe A:s landsmän, då dessa misstänks för brott. Gubbe A vill att sina egna ska få prövas i den rätt som finns på Gubbe A:s territorium. Gubbe A ringer upp Gubbe B för att kräva att fångarna släpps. Gubbe B är tjurig; han vägrar blankt att lämna över dem, men bestämmer sig för att möta A, som redan satt in militära syrkor i B:s land, för att prata lite närmare om saken. De träffas: A - Goddag. Jag vill att du släpper mina män. De borde ha rätten att prövas i sitt hemland. B - Nej, det går inte. Det vore inte rätt, då de ertappades i mitt land. På min bakgård, till och med. I rabatterna. Med byxorna nerdragna. Pissandes på mina liljor. A - Jag förstår att du och din nation är arga för detta, men jag tycker ändå att de skyldiga ska få prövas i domstol med mina regler. Vad sägs om vi håller domstolen i ditt land, men med en domare och jury ifrån mitt? B - Det kan jag gå med på. A - Fint. Gubbe A:s angrepp upphör med ens. Allt är frid och fröjd. Låter som ett alternativ till mord, trauman, sorg, misär, flykt och hela den faderullan, va? Inte? Får du inte chansen att visa upp din manlighet om man upprättar samtal? Så synd för dig. Vi andra är glada. Vi slipper dö. Om du tror attt sånt skulle funka på riktigt så är du rubbad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Om du tror attt sånt skulle funka på riktigt så är du rubbad. Vad är problemet? Skulle det inte fungera för att det är omanligt, menar du? För lite pang-pang och explosioner som i filmerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Vad är problemet? Skulle det inte fungera för att det är omanligt, menar du? För lite pang-pang och explosioner som i filmerna? Nej men värlen fungerar inte så. Du behöver inte se allt som svart eller vitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Nej men värlen fungerar inte så. Nej, världen fungerar inte så. Manlig power är ett måste för vår överlevnad. Verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Du vet samtal och sånt - när man sätter sig ner för att förhandla och reda ut problem? Gör du? Inte? I alla fall; så här går det till: Gubbe A är tjurig för att Gubbe B har tillfångatagit några av Gubbe A:s landsmän, då dessa misstänks för brott. Gubbe A vill att sina egna ska få prövas i den rätt som finns på Gubbe A:s territorium. Gubbe A ringer upp Gubbe B för att kräva att fångarna släpps. Gubbe B är tjurig; han vägrar blankt att lämna över dem, men bestämmer sig för att möta A, som redan satt in militära syrkor i B:s land, för att prata lite närmare om saken. De träffas: A - Goddag. Jag vill att du släpper mina män. De borde ha rätten att prövas i sitt hemland. B - Nej, det går inte. Det vore inte rätt, då de ertappades i mitt land. På min bakgård, till och med. I rabatterna. Med byxorna nerdragna. Pissandes på mina liljor. A - Jag förstår att du och din nation är arga för detta, men jag tycker ändå att de skyldiga ska få prövas i domstol med mina regler. Vad sägs om vi håller domstolen i ditt land, men med en domare och jury ifrån mitt? B - Det kan jag gå med på. A - Fint. Gubbe A:s angrepp upphör med ens. Allt är frid och fröjd. Låter som ett alternativ till mord, trauman, sorg, misär, flykt och hela den faderullan, va? Inte? Får du inte chansen att visa upp din manlighet om man upprättar samtal? Så synd för dig. Vi andra är glada. Vi slipper dö. Så här var det när Israel förslkte förhandla med Libanon: Israel: Hej. Några terrorister har kidnappat två av våra soldater och beskjuta våra städer. Skulle ni kunna fånga in dessa terrorister och sätta dom i fängelse? Libanon: Nä, Hesbollah är våra gäster. Israel: OK... I och med att de är er "gäster", skulle ni kunna snacka med dom och be dom släppa soldaterna? Libanon: Ta er i brasan, judesvin! Så här var det när Israel skulle förhandla med terroristerna. Israel: Hej. Vi skulle vilja att ni släpper våra två soldater och slutar beskjuta oss. Hesbolah: Visst. Först vill vi att erat land upphör att existera, sen vill vi att ni släpper 3600 fångar som ni har. Israel: Öh... OK... VILKA 3600 fångar? Hesbolah: De som jobbade åt oss. Israel: OK... Ni kan väl garrantera att de inte börjar planera terrordåd igen? Hedbolah: Nä, de e ju några av våra bästa män! De återgår i tjänst så fort vi får hem dom... Vad fan ska Israel göra? Vänta tills Hesbolag tröttnar? Gå med på deras krav och få staten Israel att upphöra? SÄG VAD DOM SKA GÖRA. Du verkar tro att jag vill HETSA till krig. Krig är den sista utvägen, MEN den utvägen kan man bli tvungen att ta! Som sagt snackar jag om att FÖRSVARA sitt land. F-Ö-R-S-V-A-R-A. Det innebär att man SKYDDAR sina civila, inte bombar ihjäl dom. Man försvarar när ANFALLAREN är så pissed att han vill anfalla dig hur du än gör (eller om du vägrar gå med på totalt orimliga krav). Du har inte den minsta aning om hur det är att leva i ett ockuperat land. Du har bara hört en massa snyftberättelser om vad som har hänt med några innan de flydde till Sverige. Du har aldrig hört någon som flytt EFTER att kriget förlorats. Ni svenskar lyssnar GÄRNA på folk från mellanöstern, om hur hemskt krig är. Folk som upplevt en hel VECKAS krig. Ni skiter däremot blankt i de som kommer från så nära som andra sidan östersjön och får höra om hur hemskt det var att vara ockuperade i 50 år! Ni ryggar tillbaka, lixom "Usch! Katoliker, vilket jävla drägg, dom ljuger". I de länder där majoriteten har upplevt en ockupation har man helt annorlunda relation till försvaret. Se på Polen och baltländerna. I Polen slåss man numera om det fåtal platser inom försvaret som finns. Där ÄR det faktiskt så att försvaret är till för de bästa av de bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 (redigerad) Skulle vart fint om en sån där snubbe som alltid säger "kebab" kommer upp o trycker upp kebab i facet på en.. Redigerad 23 juli, 2006 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Vänliga/ovänliga Darkjak och Corleone.. Jag tycker ni ska skapa en tråd om det här, tycker främst att den ska skapas av Darkjak. så fler kan ta del i den där debatten, utan att spamma en tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Nej, världen fungerar inte så. Manlig power är ett måste för vår överlevnad. Verkligen. Varför ser du allt i svart eller vitt. Jag säger att det inte skulle funka, då komemr du direkt med en kommentar att man ska bomba och visa sin manliget. Det finns säkert något bra mittemellan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts