Kalan Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Bara medlem för att hålla lite kontakt med kompisar och så.. Det är väl det Lunarstorm är till för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Det är väl det Lunarstorm är till för? Jo, det har du rätt i Men jag menade att jag inte slösar pengar på Pro, lajv och liknande.. Redigerad 6 augusti, 2006 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Tycker att Lunarstorm är dåligt, har en medlem (tror jag) Blir väl till att vota på det där med fjortis och liknande. Med användare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 6 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Brodd, har din arma moder inte sagt åt dig att inte ta emot kakor från främlingar? Jaja, det skall snart bli ändrig på det där pöjk... Haha, nepp, du och Visa får uppfostra mig sen när ni adopterat mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 (redigerad) Vote: Det är fjortigt/töntigt/liknande, jag är medlem Tycker att det är otroligt töntigt, likt alla andra communities också (te.x.) Playahead. Dock har jag både PA och Lunar som man kallar det men är endast aktiv på det förstnämda. Lunarstorm är enligt mig 'ute', numera hänger alla på Playahead och på Lunar samlas alla fjortisar (även om PA har gott om de också). Jag tycker dock att communtiys överlag är ett smart sätt att få kontakt med nya personer men visst är det lite larvigt. Edit: Jag har kontakter med några av Playaheads crew, vilket är en av anledningarna till att jag är medlem där. Redigerad 13 augusti, 2006 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Vote: Det är fjortigt/töntigt/liknande, jag är medlem Tycker att det är otroligt töntigt, likt alla andra communities också (te.x.) Playahead. Dock har jag både PA och Lunar som man kallar det men är endast aktiv på det förstnämda. Lunarstorm är enligt mig 'ute', numera hänger alla på Playahead och på Lunar samlas alla fjortisar (även om PA har gott om de också). Jag tycker dock att communtiys överlag är ett smart sätt att få kontakt med nya personer men visst är det lite larvigt. Vad är det som är töntigt och larvigt? Motivera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 (redigerad) Vad är det som är töntigt och larvigt? Motivera! Tänk dig hur samhället såg ut för 20-30 år sedan! Mina äldre syskon har aldrig 'satt sin fot' på Lunarstorm eller Playahead heller. Jag menar, surfa in på Lunarstorm och räkna antalet 'fjortisar' som det kallas och räkna antalet fjortisar som det fanns för 30 år sedan, skillnaden är stor. Numera är folk beroende av en internetsajt (eller det är klart, folk är väl beroende av denna sajt också) som bara blir larvigare och larvigare (se orsak ovan). Nu skaffar man inte nya polare, chattar med kompisar och skriver en presentation utan nu ska man skaffa VIP, PRO, göra en riktigt H4XX0R-press m.m. Anledningen till att jag har en användare på Lunarstorm var att jag förr i tiden, när man var en fjortis givetvis hängde på Lunar för att vara som alla andra. Jag gissar att jag inte orkar radera den. Du förstår vad jag menar eller? Edit: Räven, måste säga att dina systrar på din signatur är riktigt fräscha. Redigerad 13 augusti, 2006 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Förstår fortfarande inte vad som är larvigt med att folk vill snacka över nätet. Att det finns mycket småbarn där som man själv tycker är töntiga när man blir äldre är en sak, men en community som kommunikationssätt är väl inte larvigt för det? Det är garanterat absolut ingen skillnad på mognad för 20-30år sen och nu, det som gör att du tror att folk var mognare då (som du grundar på bad syskon och föräldrar berättat) är att man inte "stötte på" lika mkt människor då som man gör nu via intenet. Folket finns där ändå, bara att man inte kännde till dom på samma sätt som man gör idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Förstår fortfarande inte vad som är larvigt med att folk vill snacka över nätet. Att det finns mycket småbarn där som man själv tycker är töntiga när man blir äldre är en sak, men en community som kommunikationssätt är väl inte larvigt för det? Det är garanterat absolut ingen skillnad på mognad för 20-30år sen och nu, det som gör att du tror att folk var mognare då (som du grundar på bad syskon och föräldrar berättat) är att man inte "stötte på" lika mkt människor då som man gör nu via intenet. Folket finns där ändå, bara att man inte kännde till dom på samma sätt som man gör idag. Det har du ju i och för sig rätt i. Det är det jag menar egentligen, 'Att det finns mycket småbarn där som man själv tycker är töntiga när man blir äldre'. Men jag måste ändå säga att samhället har förändrats mycket på 30 år. Min granne och kompis är ett bra exempel. Jag tycker det är tragiskt, hon sitter minst 10 timmar vid datorn varje dag. När vi kommer hem ifrån skolan tar hon av sig skorna och sätter sig direkt vid datorn och loggar in på Playahead. Till och med när vår familj kommer över till dem och käkar så äter hon och sätter sig vid datorn direkt. Ganska osocial (eller heter det insocial? Nää? Eller? :S) med andra ord. Själv är jag ute väldigt mycket, spelar fotboll kanske 6-7 timmar varje dag, åker skateboard, är med kompisar, badar mycket m.m. Jämför det jag skrev med hur det såg ut för 30 år sedan. Varken dator eller TV-spel fanns och barnen lekte hela tiden. När man tänker hur snabbt det har gått, är det skrämmande att tänka hur det ser ut om yttligare 30 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Det har du ju i och för sig rätt i. Det är det jag menar egentligen, 'Att det finns mycket småbarn där som man själv tycker är töntiga när man blir äldre'. Men jag måste ändå säga att samhället har förändrats mycket på 30 år. Min granne och kompis är ett bra exempel. Jag tycker det är tragiskt, hon sitter minst 10 timmar vid datorn varje dag. När vi kommer hem ifrån skolan tar hon av sig skorna och sätter sig direkt vid datorn och loggar in på Playahead. Till och med när vår familj kommer över till dem och käkar så äter hon och sätter sig vid datorn direkt. Ganska osocial (eller heter det insocial? Nää? Eller? :S) med andra ord. Själv är jag ute väldigt mycket, spelar fotboll kanske 6-7 timmar varje dag, åker skateboard, är med kompisar, badar mycket m.m. Jämför det jag skrev med hur det såg ut för 30 år sedan. Varken dator eller TV-spel fanns och barnen lekte hela tiden. När man tänker hur snabbt det har gått, är det skrämmande att tänka hur det ser ut om yttligare 30 år. Asocial är ordet du söker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Asocial är ordet du söker. Ah, just precis. Blandar alltid ihop alla dessa in, as o, å, ä, u och det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Vad är förfjortisar? 9åringar som tror att dom är 13 typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Asocial är ordet du söker. Asocial är väl då man inte alls träffar personer, och osocial är då man inte är det så ofta, men det händer. Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Edit: Räven, måste säga att dina systrar på din signatur är riktigt fräscha. Håller med Olsen Twins ftw Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Det är fjortigt/töntigt/liknande, jag är medlem. Men jag är aldrig online. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Vote: Det är fjortigt/töntigt/liknande, jag är inte medlem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts