RavenE Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Jag använder programmet Subtitle Workshop till att göra mina egna undertexter till filmer. Problemet är att när jag ska se filmen med undertext i VLC Media Player, så blir texten jättedålig. När jag kollar på filmen i Subtitle Workshop, så blir texten jättetydlig. Kan man inte göra som på Tvprogram, att ha en svart bakgrund och en ganska tjock text på den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 (redigerad) Ladda hem VobSub. Tror inte att det fungerar i VLC men det fungerar iallfall i Windows Media Player och i Winamp. (:!!! ÄDIT: Fast du kan tydligen ändra lite hur texten ska se ut i VLC genom att gå in på Egenskaper / Video / Subtitles/OSD / Text Renderer Redigerad 17 juli, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Hmm.. asså.. vad ska man göra? Eller vad kan man göra? (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 (redigerad) Testa spela filmen i WMP, för jag får alltid en liten svart ram runt alla tecken när jag tittar där. Om du inte får något tillfredställande svar här kan du alltid kolla på undertexter.se's forum Redigerad 17 juli, 2006 av GTaJäGaReN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Okej, men man kan väl inte spela upp .avi filer i WMP? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Okej, men man kan väl inte spela upp .avi filer i WMP? Man kan spela upp .avi i WMP, skaffa rätt codec bara så fungerar det. Oftast så är det en divX-codec man behöver. Vart du hittar den är det bara att googla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts