fido vercetti Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Hej! Jag har tänkt att köpa xbox360 core system. Nu har jag nårgra frågor: Vad e det för skillnad mellan core system å den lite dyrare varianten(xbox 360) Följer det med en hårddisk i core system eller måste man köpa den som ps2s memory card? Svara så snabbt som möjligt tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Hej! Jag har tänkt att köpa xbox360 core system. Nu har jag nårgra frågor: Vad e det för skillnad mellan core system å den lite dyrare varianten(xbox 360) Följer det med en hårddisk i core system eller måste man köpa den som ps2s memory card? Svara så snabbt som möjligt tack! Köp inte Core system. Du får inte med hårddisk, headset, dvd kontroll, lan sladd och lite andra grejer. Lägg ut en 1000 lapp till och köp hela packetet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 (redigerad) Det är stor skillnad mellan Core och Premium.. Saxxat från Wikipedia.. Core:En handkontroll (med sladd)Standardkablar för både ljud och bildXbox Live Silver-medlemskapEn sladdlös handkontroll20 GiB stor hårddiskEtt headset för Xbox LiveKomponent-kablage för både ljud och bild (komplett med HDTV-kablage)En Ethernet-kabelXbox Live Silver-medlemskapJag tycker iallfall det är ett ganska osmart att köpa Core-paketet. Du tjänar bra mycket mer på att köpa Premium-paketet. DVD-fjärrkontrollen ingick bara i första lastet med 360. Så det ingår inte nu längre. Redigerad 17 juli, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 17 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 (redigerad) Ok för önska mig 360(den dyra) i julklapp Priset hinner nog sjunka med några hundra tills dess. Edit:Är det inte bättre att köpa ett core system och sen ett memory card? Redigerad 17 juli, 2006 av fido vercetti Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Ok för önska mig 360(den dyra) i julklapp Priset hinner nog sjunka med några hundra tills dess. Edit:Är det inte bättre att köpa ett core system och sen ett memory card? Nej. Ett memory card har bara 64mb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 17 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Nej. Ett memory card har bara 64mb. Och? Det duger väl till låtar å spel? Eller bör man har hårddisk för det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Och? Det duger väl till låtar å spel? Eller bör man har hårddisk för det? Låtar? Nej, absolut inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 17 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Låtar? Nej, absolut inte. Ok jag köper välj premium packetet. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Ok jag köper välj premium packetet. (:!!! :'( Du gör som du vill. Xbox är ju inte direkt gjord för att vara musikspelare iofs. Men du blir nog mer nöjd med Premium, ingen idé att snåla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 17 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Du gör som du vill. Xbox är ju inte direkt gjord för att vara musikspelare iofs. Men du blir nog mer nöjd med Premium, ingen idé att snåla. Priset hinner nog sjuka en bra slant till julen. Och premium har ju sladdlös kontroll (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 (redigerad) Priset hinner nog sjuka en bra slant till julen. Och premium har ju sladdlös kontroll (:!!! Priset kommer nog inte sänkas till julen. Varför ska egentligen Microsoft göra det då när priset på PS3 blir högre än 360n. Redigerad 17 juli, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Köp core om du inte är överkåt på trådlöst, sen fulmodda bara en 2.5" hårdisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 (redigerad) Microsoft har faktiskt bekräftat att de INTE kommer att sänka priset till PS3:s lansering. De försvarade sitt uttalande med att man kan faktiskt köpa en 360 och en Wii för mindre/eller för samma pris som en PS3. Dock kan ju en affär ha sina egna julrabbater. Men jag skulle inte lita på det. Redigerad 17 juli, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 17 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Core kostas 2999 kr Och en 1GB harddrive kostar 999 kr. Premium kostar 3999 kr. Och där förljer det med en massa saker, bl.a en 1GB harddrive. Så i slutändan är XBOX360 billigare än Core (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 HAHAHAHA! 1GB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 (redigerad) Haha. Det är 15gb fast microsoft säger att det är 20gb. Men inte 1gb iallafall (:!!! Redigerad 17 juli, 2006 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 Haha. Det är 15gb fast microsoft säger att det är 20gb. Men inte 1gb iallafall (:!!! Den är inte 17 då? En 20-giggare brukar bli 17.nånting efter att man formaterar den. Köp Premium du btw, såg den för 3600 idag, den sjunker lite hela tiden. Core säljer dom bara för att tjäna mer stålars på tillbehör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 18 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 Den är inte 17 då? En 20-giggare brukar bli 17.nånting efter att man formaterar den. Köp Premium du btw, såg den för 3600 idag, den sjunker lite hela tiden. Core säljer dom bara för att tjäna mer stålars på tillbehör. Anledningen till de resterande 5 gb:en är att de ska användas till sparning av spel, uppdateringar till dashboarden. Resten (15 gb) ska användas till musik,demos,trailers och uppdateringar till spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 18 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 Förlåt då Jag menade 20GB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 18 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 Anledningen till de resterande 5 gb:en är att de ska användas till sparning av spel, uppdateringar till dashboarden. Resten (15 gb) ska användas till musik,demos,trailers och uppdateringar till spel. Ok, har alltid undrat varför det saknades 5gb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts