Jump to content

Xbox360

fido vercetti
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jag har tänkt att köpa xbox360 core system.

Nu har jag nårgra frågor:

Vad e det för skillnad mellan core system å den lite dyrare varianten(xbox 360)

Följer det med en hårddisk i core system eller måste man köpa den som ps2s memory card?

Svara så snabbt som möjligt tack! ^_^

Köp inte Core system. Du får inte med hårddisk, headset, dvd kontroll, lan sladd och lite andra grejer. Lägg ut en 1000 lapp till och köp hela packetet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är stor skillnad mellan Core och Premium..

Saxxat från Wikipedia..

Core:

• En handkontroll (med sladd)
  • Standardkablar för både ljud och bild
  • Xbox Live Silver-medlemskap

• En sladdlös handkontroll
    • 20 GiB stor hårddisk
    • Ett headset för Xbox Live
    • Komponent-kablage för både ljud och bild (komplett med HDTV-kablage)
    • En Ethernet-kabel
    • Xbox Live Silver-medlemskap

Jag tycker iallfall det är ett ganska osmart att köpa Core-paketet. Du tjänar bra mycket mer på att köpa Premium-paketet.

DVD-fjärrkontrollen ingick bara i första lastet med 360. Så det ingår inte nu längre.

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Microsoft har faktiskt bekräftat att de INTE kommer att sänka priset till PS3:s lansering. De försvarade sitt uttalande med att man kan faktiskt köpa en 360 och en Wii för mindre/eller för samma pris som en PS3. Dock kan ju en affär ha sina egna julrabbater. Men jag skulle inte lita på det.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Det är 15gb fast microsoft säger att det är 20gb. Men inte 1gb iallafall (:!!!:)

Den är inte 17 då? En 20-giggare brukar bli 17.nånting efter att man formaterar den.

Köp Premium du btw, såg den för 3600 idag, den sjunker lite hela tiden. Core säljer dom bara för att tjäna mer stålars på tillbehör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är inte 17 då? En 20-giggare brukar bli 17.nånting efter att man formaterar den.

Köp Premium du btw, såg den för 3600 idag, den sjunker lite hela tiden. Core säljer dom bara för att tjäna mer stålars på tillbehör.

Anledningen till de resterande 5 gb:en är att de ska användas till sparning av spel, uppdateringar till dashboarden. Resten (15 gb) ska användas till musik,demos,trailers och uppdateringar till spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor