Foo Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Hejsan, är det någon här som är bra på logaritmer och kan förklara hur man med huvudräkning kan veta att -5ln16+4ln32=0? BTW: Är det någon här som läser till Civilingenjör i Maskinteknik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Såg formeln ut precis sådär? Inga paranteser? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 17 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Såg formeln ut precis sådär? Inga paranteser? Så ser den ut ja! För att göra det lite tydligare: (-5)*ln(16) + 4*ln(32) = 0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 (redigerad) Vetefan hur mycket jag kan om logaritmer, men snabbkörde lite här, förmodligen fel, jag vet inte. XXX Redigerad 17 juli, 2006 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 17 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Vetefan hur mycket jag kan om logaritmer, men snabbkörde lite här, förmodligen fel, jag vet inte. ööh Det är nog fel, för jag förstår inte hur du har gjort.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2006 Den är ju helt konstig den formlen min syrra läser till Civilinjenjör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts