JMC Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Va säger dom i filmen? Och va betyder texten som dyker upp? http://www.dumpalink.com/media/1152262080/Not_Once_But_Twice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Dom säger: Ställ inte bilen upp och ner på en landsväg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 (redigerad) Pappan: Ca va? Mamman: Oui, ca va. Clara? Clara? Ungen: Maman Pappan: Hur mår du?/Är det okej? Mamman: Ja, det är okej. Clara? Clara? (som i namnet) Ungen: mamma Ce jour-là il roulait trop vite. Den här dagen körde de för fort. Et lui roulait juste un peu trop vite Och han/hon körde också bara lite för fort Respectons toujours les limitations de vitesse. Respektera alltid fartbegränsningarna. Ungefär... Edit: Inte det Marky skrev... Redigerad 16 juli, 2006 av Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Vet inte vad de säger man jag kan tänka mig vad killen som kryper ut tänker secunderna innan bilen träffar dem... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Något jag inte begriper. Låter helmysko, Dom kanske planerar en invasion eller något Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Diezl har rätt. Och jag förstod det mesta av det. Vilken KICK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Fransmän är dryga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Vet inte vad de säger man jag kan tänka mig vad killen som kryper ut tänker secunderna innan bilen träffar dem... OH SHI- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 OH SHI- Du läser mig som en bok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 (redigerad) "Va säger dom?" är på det grammatiska och stavningsmässiga planet felaktigt. "Vad säger de?" vore rätt. Grym samhällsupplysning, förresten. Säkerligen slagkraftig, dock. Något jag gärna hade sett annamats i Sverige av exempelvis Don't drink and drive-rörelsen. Död får folk att tänka... ... ... eller inte. Tankarna far åt situationen i Irak. Redigerad 16 juli, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 "Va säger dom?" är på det grammatiska och stavningsmässiga planet felaktigt. "Vad säger de?" vore rätt. Grym samhällsupplysning, förresten. Säkerligen slagkraftig, dock. Något jag gärna hade sett annamats i Sverige av exempelvis Don't drink and drive-rörelsen. Död får folk att tänka... ... ... eller inte. Tankarna far åt situationen i Irak. Man säger: "Vad säger dem?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 (redigerad) Man säger: "Vad säger dem?" Jaså? Då har jag kanske lärt mig fel. Kanske lärde jag mig det på ett simplifierat sätt. Blev under grundskoletiden informerad om att man på de ställen "jag" kunde ersätta ett eventuellt "de/dem", skulle välja "de". Och om "mig" fanns att tillgå, var "dem" rätt ordval. Har det möjligtivis inget att göra med om det man beskriver i meningen är objekt eller subjekt? Blä! Jag får huvudvärk. Redigerad 16 juli, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Jaså? Då har jag kanske lärt mig fel. Kanske lärde jag mig det på ett simplifierat sätt. Blev under grundskoletiden informerad om att man på de ställen "jag" kunde ersätta ett eventuellt "de/dem", skulle välja "de". Och om "mig" fanns att tillgå, var "dem" rätt ordval. Har det möjligtivis inget att göra med om det man beskriver i meningen är objekt eller subjekt? Blä! Jag får huvudvärk. Du har helt rätt. Subjekt är det som gör något i en sats, och objekt är det som utsätts för något. De/dem i denna sats gör något, nämligen säger. Alltså är det subjekt. Subjekt är de, jag, han, hon och så vidare. Arman får böja sig den här gången. Ehm. Hur kom vi in på det här? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Ehm. Hur kom vi in på det här? Corleone skulle leka duktig och visa att han kan svenska språket jättebra. Taskigt läge, reklamen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 Corleone hade ju rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 Corleone hade ju rätt. Sa jag att han inte hade det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts