Jazz Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Har för mig att det bara är Sverige och Finland som har "gratis" mat i (vissa, tydligen) skolor? Behöver förövrigt inte betala där jag bor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Fan vad illa att man måste betala för käket. nej vi får gratis mat, oftast smakar det älgrunk, men vissa tillfällen så är det gott. men inget jag skulle betala för Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Jag har aldrig behövt betala för min skolmat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Nej, har aldrig behöft betala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Näpp, kommer inte behöva betala något på gymnasiet. Friskola är grejer det . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kennzil Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Det är ju hemkommunen som bestämmer. Bor du i en fattig kommun får du nog betala för vad du stoppar i dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Det är ju hemkommunen som bestämmer. Bor du i en fattig kommun får du nog betala för vad du stoppar i dig. Det är lag på att allt i grundskolan ska vara helt gratis, alla verktyg, samt mat osv osv. Men i gymnasiet kan det vara skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Det är lag på att allt i grundskolan ska vara helt gratis, alla verktyg, samt mat osv osv. Men i gymnasiet kan det vara skillnad. ....fast det är ju mygel, oftast har inte gymnasieskolorna t.ex grafräknare åt en hel klass. Dvs att man måste köpa själv för egna pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Ehh, skolmaten ingår väl i vafan det nu heter?^^ Tror alla betalar för skolmaten, men för en hel årtskurs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Nix, men föräldrar och skit som vill äta betalar typ 75 spänn och lärare har nån veckoavgift för mat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2006 Tror inte man betalar här. Förhoppnigs vis inte, för att bara säga att maten här smakar skit är en underdrift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts