Bobbo Viking Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Jo, jag installerade spelet "Mafia" igår på min faders Dell Dimension. Det fungerade i stort sett felfritt fram till själva spelandet. Jag startade "Free ride", det flyter på fin fortfarande. Men efter en 30 sekunder så kommer den elaka rutan upp; "Programet är av förbjuden åtgärd och måsta avslutas, and so on..". Jag testade att sätta igång spelet och starta "Free ride" igen, samma fel. Jag startade om datorn och prövade igen, samma fel. Så jag undrar vad problemet kan bero på. Kommer ihåg att jag satt hemma som grabb och lirade "Mafia" på en polares Dell Dimension så dator-modellen är nog inte själva problemet. Tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Jo, jag installerade spelet "Mafia" igår på min faders Dell Dimension. Det fungerade i stort sett felfritt fram till själva spelandet. Jag startade "Free ride", det flyter på fin fortfarande. Men efter en 30 sekunder så kommer den elaka rutan upp; "Programet är av förbjuden åtgärd och måsta avslutas, and so on..". Jag testade att sätta igång spelet och starta "Free ride" igen, samma fel. Jag startade om datorn och prövade igen, samma fel. Så jag undrar vad problemet kan bero på. Kommer ihåg att jag satt hemma som grabb och lirade "Mafia" på en polares Dell Dimension så dator-modellen är nog inte själva problemet. Tack på förhand. Fråga i Datorhjälpstråden i allmänt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Testa att installera om?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Finns det inte en Mafia forum här på forumet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Finns det inte en Mafia forum här på forumet? Jo.. Men det är ganska dött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 14 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 (redigerad) _EmiL_: Tack, ska testa det. Ceone: Jo, men där är lika tätt med folk som i dina brallor. Redigerad 14 juli, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Spelar roll. Mafia är ändå inget bra spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Spelar roll. Mafia är ändå inget bra spel. Och det där inlägget förmedlade vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Att Mafia är ett dåligt spel. Det står ju klart och tydligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Att Mafia är ett dåligt spel. Det står ju klart och tydligt. Mafia är grymt mycket bättre än GTA spelen imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Mafia är grymt mycket bättre än GTA spelen imo. Indeed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Är ni medvetna om att det här är ett Grand Theft Auto forum? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Är ni medvetna om att det här är ett Grand Theft Auto forum? So what? Om det inte passar dig kan du väl lämna forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Är ni medvetna om att det här är ett Grand Theft Auto forum? Jaså så hela forumet är inriktat på GTA? Tänk om lilla du. Det är ett forum som har en forumdel som heter "Spel" Där kan man disskutera om alla spel. GTA delen är ju bara en liten del av forumet.. *suckar* Gosshhh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 (redigerad) GTA är vad GTASajten handlar om, hence the name. Och varför skulel JAG lämna forumet för att ni överglorifierar ett dåligt spel? Om Mafia är ett bättre spel änm Grand Theft Auto spelen, varför skriver nästan ingen i Mafia forumet? Dra till "GTA Liknande spel -Mafia" istället. Edit: tillägg: Missförstå mig inte nu, Mafia kunde varit ett otroligt spel, om de lade ner kanske tre, fyra månaders jobb innan de lanserade det, och fixade till bland annat animationer osv. handlingen är som taget ur en epsik gansker film i stil med Gudfadern och Goodfellas, röstskådespeleriet är bra och uppdragen är välskrivna, men spelets grafikmotor, fysikmotor och utsmetade texturer (inte för att det är så super viktigt) och bristande Ai gör att spelet förlorar mycket. Sen skulel det inte skada med lite mer att göra i Freeride läget. Staden är väldigt välgjord, miljöerna passar perfekt, handlingen superb, men det räcker inte för att göra ett bra spel. Redigerad 16 juli, 2006 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 GTA är vad GTASajten handlar om, hence the name. Spelforumet handlar om spel, hence the name. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 GTA är vad GTASajten handlar om, hence the name. Och varför skulel JAG lämna forumet för att ni överglorifierar ett dåligt spel? Om Mafia är ett bättre spel änm Grand Theft Auto spelen, varför skriver nästan ingen i Mafia forumet? Dra till "GTA Liknande spel -Mafia" istället. Edit: tillägg: Missförstå mig inte nu, Mafia kunde varit ett otroligt spel, om de lade ner kanske tre, fyra månaders jobb innan de lanserade det, och fixade till bland annat animationer osv. handlingen är som taget ur en epsik gansker film i stil med Gudfadern och Goodfellas, röstskådespeleriet är bra och uppdragen är välskrivna, men spelets grafikmotor, fysikmotor och utsmetade texturer (inte för att det är så super viktigt) och bristande Ai gör att spelet förlorar mycket. Sen skulel det inte skada med lite mer att göra i Freeride läget. Staden är väldigt välgjord, miljöerna passar perfekt, handlingen superb, men det räcker inte för att göra ett bra spel. Grafikmotorn är underbar? Med tanke på hur gammalt spelet är (släpptes 2002) är grafiken långt över godkänd, iallafall från mitt håll. Fysikmotorn är också helt underbar. Tänk bara hur realistikst bilarna uppför sig, en gammal goding från 30- talet ska inte kunna repa asfalten vilket är precis vad bilarna gör i tex Godfather. Man tröttnar fort när en bil med typ 30 hästkrafter axxar från 0 - 100 på 5 sekunder. Sen måste du förstå att båda spelutvecklarna riktar in sig på olika håll. Om vi gämför Mafia med Godfather så märker man klart och tydligt vad dem har väljt att gå efter. Mafia har en otroligt bra och välskriven story som inte har några mellanrum, dvs att du inte har någon frihet alls i själva "story mode". Det blir då mycket svårare att skapa en såkallad Freeride efter som dem då måste göra en brilljant story med bra grafik, bra fysik och massvis med olika alternativ vilket uppenbarligen inte var målet. Jag skulle tro att Freeride skapades för att kunna utforska den gigantiska staden i olika bilar med olika prestanda (varför lät dem annars country side vara utan poliser??). Ja, 60. 60 bilar! 60 bilar, alla detaljerade och efterskapade som de bilarna som på den tiden, men utan samma namn. Vad jag kunde se i Godfather så hittade jag bara sju till åtta olika (iofs så spelade jag bara väldigt lite, men utbudet var större i Mafia redan vid första uppdraget). Mer kan jag inste säga om Godfather pga att jag inte orkade spela mer än typ andra uppdraget, dock var början av spelet (när man lärde sig slåss och ta över butiker) ganska avslöjande för vad spelet gick ut på. Sen får man ju avgöra vilket som är bäst. Mafias breaktrough var ju storyn, medans Godfathers fightingsystem var jäkligt raffinerande ! Själv tycker jag att det senare är viktigare. Hoppas du förstår, detta är iallafall min point of wiew. Suck, när ska jag sluta skriva så mycket? Ursäkta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Ord på Jazz. Ja, Gudfadern-spelet hade bara sju olika bilar med tre olika färger typ. Angående dina referenser till Gudfadern- och Goodfellas-filmerna så är det ganska svårt att göra ett maffiaspel utan att alla automatiskt tänker på (oftast antagligen) Gudfadern. Sedan stämmer det också att bilarna var skön och fumlade inte runt och hade sig som bilarna i GTA och Gudfadern gör. Vi tar ett exempel: Du kör med en bild i San Andreas/Vice City/GTA III. Du jagas av polisen och ska svänga. Är du skicklig/har tur så kan du göra en perfekt sväng som även är snygg eller så gör du en konstig sväng så du flyger in i en lyktstolpe och gör några varv och landar upp och ner. I Mafia så jagas du av polisen och kan lätt svänga. Det är klart att man kan ha otur i Mafia också och göra en jobbig sväng så bilen sladdar men sällan vad jag har märkt. Sedan så är Mafia väldigt många gånger mer genomtänkt än GTA. Man kan om man kör för fort när polisen ser det stanna och betala polisen och snällt köra vidare. Man kan (om man inte vill ta några risker) slå på fartbegränsning. Krockar man så förlorar man hälsa. Hamnar man upp och ner med en bild utan tak så dör man på en gång etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Bubbli: svängar och sladdningar beror på fart och kontroll, både i GTA och Mafia. har man bra kontroll och vet när man ska gasa/bromsa så krockar man inte lika ofta. När jag körde kände jag faktiskt att jag hade sämre kontroll i Mafia jämtemot GTa, men det är sant vad du säger om bilens skadefysik osv. Men ärligt talat gör inte nödvändigtvis mer realism ett bättre spel. Om någon krockar i en och man själv förlorar på det, hur kul är det när man är på väg in i en stor eldstrid kort därefter? BTW så kan man bara lura in poliserna i en gränd eller nåt och döda de, sen kan man åka iväg säkert, men då föredrar jag polisen i GTA. De är mer utmanande¨, men som sagt, polisen är inte fiender, utan mer ett hinder i Mafia, till skilland från GTA-spelens poliskår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Bubbli: svängar och sladdningar beror på fart och kontroll, både i GTA och Mafia. har man bra kontroll och vet när man ska gasa/bromsa så krockar man inte lika ofta. När jag körde kände jag faktiskt att jag hade sämre kontroll i Mafia jämtemot GTa, men det är sant vad du säger om bilens skadefysik osv. Men ärligt talat gör inte nödvändigtvis mer realism ett bättre spel. Om någon krockar i en och man själv förlorar på det, hur kul är det när man är på väg in i en stor eldstrid kort därefter? BTW så kan man bara lura in poliserna i en gränd eller nåt och döda de, sen kan man åka iväg säkert, men då föredrar jag polisen i GTA. De är mer utmanande¨, men som sagt, polisen är inte fiender, utan mer ett hinder i Mafia, till skilland från GTA-spelens poliskår. Svänger man med pilarna i GTA tar det typ en halvsekund för hjulet att gå från rak possition till svängd. I Mafia är axeln segare, vilket gör att det blir mer likt det verkligare och därför roligare. Sen beror det hela faktiskt på vilket spel man kan bäst. Är du van vid GTAs fysik hanterar du bilen bättre där och tvärtemot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts