Jump to content

Ljusstake som sprack.

Cyper
 Share

Recommended Posts

För några dar sedan var jag I stugan med min kompis, mamma,pappa,bror och min brors tjej. Alla satt inne vid stugan p.g.a. åskan och regnet som hade härjat. Tillslut gav den sig och jag satt mig I mitt rum för att spela lite Ps2. Efter cirka 30 minuter hörs ett brak och ett ''oj!'' I köket. Då jag går ut ligger våran ljusstake, avbruten I mitten I två delar samt en liten tredje del och splitter runt om på golvet. Vi hade inget ljus I den då detta hände eller någon annan som vidrörde den.. Hur f*n kan det bli sådär? Förstår inte, det stod ett glas bredvid varför sprack inte det som är dubbelt så tunnare? har det hänt någon fler? Vi blev faktiska ganska stumma efter det där. :lol:

För att ni ska fatta vilken sorts ljusstake det är lägger jag upp en bild. Dock var våran fyrkantig och lite kraftigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spänningar i glas är ofta förekommande, vet inte exakt hur det funkar men det är ingen ande eller dylikt som gjorde det kan jag lova. Om den har fått en stöt innan fast utan att gå sönder kan det ha uppstått.

Den hade I allafall inga sprickor eller sådant. Kan det vara åskan som skapade spänningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den hade I allafall inga sprickor eller sådant. Kan det vara åskan som skapade spänningarna?

Styvsläktingar till mig fick ena bilrutan inslagen i samband med ett bilinbrott när de inte var närvarande. De fick den rutan utbytt och ingen annan ruta visade några skador. Ändå imploderade en annan ruta i garaget när ingen var där. Det behöver alltså inte vara synliga skador.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor