Cyper Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 För några dar sedan var jag I stugan med min kompis, mamma,pappa,bror och min brors tjej. Alla satt inne vid stugan p.g.a. åskan och regnet som hade härjat. Tillslut gav den sig och jag satt mig I mitt rum för att spela lite Ps2. Efter cirka 30 minuter hörs ett brak och ett ''oj!'' I köket. Då jag går ut ligger våran ljusstake, avbruten I mitten I två delar samt en liten tredje del och splitter runt om på golvet. Vi hade inget ljus I den då detta hände eller någon annan som vidrörde den.. Hur f*n kan det bli sådär? Förstår inte, det stod ett glas bredvid varför sprack inte det som är dubbelt så tunnare? har det hänt någon fler? Vi blev faktiska ganska stumma efter det där. För att ni ska fatta vilken sorts ljusstake det är lägger jag upp en bild. Dock var våran fyrkantig och lite kraftigare. http://www.algonet.se/~wschedin/konst/glas-ljusstake-04-10-30b.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 (redigerad) Spänningar i glas är ofta förekommande, vet inte exakt hur det funkar men det är ingen ande eller dylikt som gjorde det kan jag lova. Om den har fått en stöt innan fast utan att gå sönder kan det ha uppstått. Redigerad 13 juli, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Har hänt mig, men då var det ett brinnande ljus i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 13 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Spänningar i glas är ofta förekommande, vet inte exakt hur det funkar men det är ingen ande eller dylikt som gjorde det kan jag lova. Om den har fått en stöt innan fast utan att gå sönder kan det ha uppstått. Den hade I allafall inga sprickor eller sådant. Kan det vara åskan som skapade spänningarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Den hade I allafall inga sprickor eller sådant. Kan det vara åskan som skapade spänningarna? Styvsläktingar till mig fick ena bilrutan inslagen i samband med ett bilinbrott när de inte var närvarande. De fick den rutan utbytt och ingen annan ruta visade några skador. Ändå imploderade en annan ruta i garaget när ingen var där. Det behöver alltså inte vara synliga skador. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Ljusstake Ja, det har hänt här, men då var det en glassten. Som helt plötsligt sprack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 (redigerad) Ljusstake Ja, och i en ljusstake så behöver man ljus. Dom kanske man kan köpa på en marknad i ett stånd. Då är det ju ett ljusstånd. ahAHAhaha!!1!1 Redigerad 13 juli, 2006 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 (redigerad) Ja, och i en ljudstake så behöver man ljus. Dom kanske man kan köpa på en marknad i ett stånd. Då är det ju ett ljusstånd. ahAHAhaha!!1!1 Nej, i en ljudstake behöver man ljud. AHAHAHAHA!!! Förlåt. Redigerad 13 juli, 2006 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Nej, i en ljudstake behöver man ljud. AHAHAHAHA!!! Förlåt. Skriver alltid ljud när ska jag skriva ljus...förutom nyss. Editerade nu iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 (redigerad) Ljusstake Ja, det har hänt här, men då var det en glassten. Som helt plötsligt sprack. En sten av glass eller en sten av glas? Båda delarna är lika omöjliga. Redigerad 13 juli, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 En sten av glass eller en sten av glas? Båda delarna är lika omöjliga. Går inte en Glas/sten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Går inte en Glas/sten? Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Nej. Glashus, Hus av glas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Glashus, Hus av glas? Läs punkt 3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Läs punkt 3. Vanligtvis avses silikatglas (även kallat sodaglas) som framställs genom att kvartssand och alkalier smälts samman. Andra tillsatser förekommer också, t ex kalk och blyoxid. När bly ingår talar man om blyglas, som även benämns kristallglas. Då består det av material från berg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Då består det av material från berg Ehm...det står inte där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Ehm...det står inte där. Nope, men det stod här Glas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Nope, men det stod här Glas Ja? Så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Ehm...det står inte där. Nu är jag inte så bra på kemi men är inte Kalk och Bly från berg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Nu är jag inte så bra på kemi men är inte Kalk och Bly från berg? Bly är ett atomslag och ett metalliskt grundämne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts