Jump to content

DreamHack Winter 2006

Jacker
 Share

Should I stay, or should I go?  

137 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hmm, jag har funderat lite över stöldrisken.

Jag har ju (om jag åker till dreamhack summer vill säga) bara en laptop att bidra med, och på den är det inte speciellt svårt att sno saker.

Musen t ex det är ju en usb-mus, och eftersom usb-porten då kommer vara i borshöjd blir det ju lättare att bara dra ut den och sedan sticka därifrån, om man hade den i en stationär dator kanske det är svårare eftersom man måste bak på datorn och kolla.

Själva laptopen är väl inte heller svår att dra, bara att rycka ut en sladd och sedan är det klart.

Visst, man kan ju lära känna bordsgrannen, men om han också är en sån som far runt, vem ska då se till datorn ?

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hmm, jag har funderat lite över stöldrisken.

Jag har ju (om jag åker till dreamhack summer vill säga) bara en laptop att bidra med, och på den är det inte speciellt svårt att sno saker.

Musen t ex det är ju en usb-mus, och eftersom usb-porten då kommer vara i borshöjd blir det ju lättare att bara dra ut den och sedan sticka därifrån, om man hade den i en stationär dator kanske det är svårare eftersom man måste bak på datorn och kolla.

Jag gömde min mus/ stoppade den i fickan och la dit min kompis mus istället som jag "lånade", han vart ganska sur när han fick reda på det.. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Goda nyheter för er med dåliga platser eller inga biljetter! -_-

EFTERSLÄPP VID MIDNATT VARJE NATT

Från och med ikväll släpps biljetter från ogiltiga ordrar ut klockan 00.00 varje natt med start vid midnatt.

Om du bokar och betalar med betalkort direkt på nätet så har du garanterat biljetter när de nya platserna öppnas, se nedan.

Till biljettbokningen

FLER PLATSER I HALL D

På fredag klockan 12.00 öppnar vi fler platser i Hall D. Dessa blir då tillgängliga för platsbokning för alla som har betalda biljetter.

VI JUSTERAR PLATSKARTAN

Just nu finns ca 150 lediga platser på platskartan, men de flesta är "singelplatser". På onsdag kväll kommer vi att göra små justeringar i platskartan för att de lediga platserna ska kunna utnyttjas bättre. Du som redan har valt plats kan komma att flyttas något steg i sidled, de som sitter bredvid dig flyttas med. Vi kommer inte att sära på de som redan sitter bredvid varandra - självklart flyttar vi hela block med bokade platser. De som sitter längst ut på kanten (eller vid mittgången) av raderna kommer att få behålla sina platser eftersom man kan ha valt dessa för att verkligen få sitta vid gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VI JUSTERAR PLATSKARTAN

Just nu finns ca 150 lediga platser på platskartan, men de flesta är "singelplatser". På onsdag kväll kommer vi att göra små justeringar i platskartan för att de lediga platserna ska kunna utnyttjas bättre. Du som redan har valt plats kan komma att flyttas något steg i sidled, de som sitter bredvid dig flyttas med. Vi kommer inte att sära på de som redan sitter bredvid varandra - självklart flyttar vi hela block med bokade platser. De som sitter längst ut på kanten (eller vid mittgången) av raderna kommer att få behålla sina platser eftersom man kan ha valt dessa för att verkligen få sitta vid gången.

YAY! -_-

Har så jävla dålig plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själva laptopen är väl inte heller svår att dra, bara att rycka ut en sladd och sedan är det klart.

Laptop-lås brukar vara ganska billigt och funka helt okej. Bordsgrannar märker ju om man pillrar upp ett sånt.

Sen är det väldigt få stölder på Dreamhack (förutom av mobiler och småsaker), bara be bordsgrannen vakta när du går iväg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Laptop-lås brukar vara ganska billigt och funka helt okej. Bordsgrannar märker ju om man pillrar upp ett sånt.

Sen är det väldigt få stölder på Dreamhack (förutom av mobiler och småsaker), bara be bordsgrannen vakta när du går iväg.

Jag har aldrig blivit bestulen på något när jag har varit på DH :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, så ett lås alltså.

Men om mina bordsgrannar också är och far runt, då finns ju ingen som ser efter sakerna :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörrö, datorn är ju bärbar. Och det är inte bara en betäckning på själva modellen, nej det innebär snarare att man kan ta den med sig. :(

Haha, jo, så kan jag ju göra (w00t)

Jag tror han vill gå därifrån när han tankar (:

Men du kan ju alltid låsa fast den med en vajer?

Ja, men fortfarande så är ju musen löjligt enkel att ta med, eftersom usb:n sitter på sidan så blir det enkelt att dra ut den :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...