eXotic Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 (redigerad) Hmm, jag har funderat lite över stöldrisken. Jag har ju (om jag åker till dreamhack summer vill säga) bara en laptop att bidra med, och på den är det inte speciellt svårt att sno saker. Musen t ex det är ju en usb-mus, och eftersom usb-porten då kommer vara i borshöjd blir det ju lättare att bara dra ut den och sedan sticka därifrån, om man hade den i en stationär dator kanske det är svårare eftersom man måste bak på datorn och kolla. Själva laptopen är väl inte heller svår att dra, bara att rycka ut en sladd och sedan är det klart. Visst, man kan ju lära känna bordsgrannen, men om han också är en sån som far runt, vem ska då se till datorn ? Redigerad 23 oktober, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 (redigerad) Någon som vet när sidoraderna kommeröppnas? Bara speciella pcgamer folk får sitta där? (kan ha fel!?) Redigerad 23 oktober, 2006 av FoxtroT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 Hmm, jag har funderat lite över stöldrisken. Jag har ju (om jag åker till dreamhack summer vill säga) bara en laptop att bidra med, och på den är det inte speciellt svårt att sno saker. Musen t ex det är ju en usb-mus, och eftersom usb-porten då kommer vara i borshöjd blir det ju lättare att bara dra ut den och sedan sticka därifrån, om man hade den i en stationär dator kanske det är svårare eftersom man måste bak på datorn och kolla. Jag gömde min mus/ stoppade den i fickan och la dit min kompis mus istället som jag "lånade", han vart ganska sur när han fick reda på det.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 Jag gömde min mus/ stoppade den i fickan och la dit min kompis mus istället som jag "lånade", han vart ganska sur när han fick reda på det.. --- Man som man är, så sov man ju på tangentbordet med öronpropar Så jag lade bara kudden över mitt tangentbord och mus. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 --- Man som man är, så sov man ju på tangentbordet med öronpropar Så jag lade bara kudden över mitt tangentbord och mus. Jo, men jag tänkte mer på om man skulle ränna omkring med alla gtasajtare. Sikorka , men det kan jag inte göra, det är oschyst Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Goda nyheter för er med dåliga platser eller inga biljetter! EFTERSLÄPP VID MIDNATT VARJE NATT Från och med ikväll släpps biljetter från ogiltiga ordrar ut klockan 00.00 varje natt med start vid midnatt. Om du bokar och betalar med betalkort direkt på nätet så har du garanterat biljetter när de nya platserna öppnas, se nedan. Till biljettbokningen FLER PLATSER I HALL D På fredag klockan 12.00 öppnar vi fler platser i Hall D. Dessa blir då tillgängliga för platsbokning för alla som har betalda biljetter. VI JUSTERAR PLATSKARTAN Just nu finns ca 150 lediga platser på platskartan, men de flesta är "singelplatser". På onsdag kväll kommer vi att göra små justeringar i platskartan för att de lediga platserna ska kunna utnyttjas bättre. Du som redan har valt plats kan komma att flyttas något steg i sidled, de som sitter bredvid dig flyttas med. Vi kommer inte att sära på de som redan sitter bredvid varandra - självklart flyttar vi hela block med bokade platser. De som sitter längst ut på kanten (eller vid mittgången) av raderna kommer att få behålla sina platser eftersom man kan ha valt dessa för att verkligen få sitta vid gången. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 VI JUSTERAR PLATSKARTAN Just nu finns ca 150 lediga platser på platskartan, men de flesta är "singelplatser". På onsdag kväll kommer vi att göra små justeringar i platskartan för att de lediga platserna ska kunna utnyttjas bättre. Du som redan har valt plats kan komma att flyttas något steg i sidled, de som sitter bredvid dig flyttas med. Vi kommer inte att sära på de som redan sitter bredvid varandra - självklart flyttar vi hela block med bokade platser. De som sitter längst ut på kanten (eller vid mittgången) av raderna kommer att få behålla sina platser eftersom man kan ha valt dessa för att verkligen få sitta vid gången. YAY! Har så jävla dålig plats. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Själva laptopen är väl inte heller svår att dra, bara att rycka ut en sladd och sedan är det klart. Laptop-lås brukar vara ganska billigt och funka helt okej. Bordsgrannar märker ju om man pillrar upp ett sånt. Sen är det väldigt få stölder på Dreamhack (förutom av mobiler och småsaker), bara be bordsgrannen vakta när du går iväg. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Laptop-lås brukar vara ganska billigt och funka helt okej. Bordsgrannar märker ju om man pillrar upp ett sånt. Sen är det väldigt få stölder på Dreamhack (förutom av mobiler och småsaker), bara be bordsgrannen vakta när du går iväg. Jag har aldrig blivit bestulen på något när jag har varit på DH Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Laptop-lås brukar vara ganska billigt och funka helt okej. Bordsgrannar märker ju om man pillrar upp ett sånt. Sen är det väldigt få stölder på Dreamhack (förutom av mobiler och småsaker), bara be bordsgrannen vakta när du går iväg. Ok, så ett lås alltså. Men om mina bordsgrannar också är och far runt, då finns ju ingen som ser efter sakerna :/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Ok, så ett lås alltså. Men om mina bordsgrannar också är och far runt, då finns ju ingen som ser efter sakerna :/ Hörrö, datorn är ju bärbar. Och det är inte bara en betäckning på själva modellen, nej det innebär snarare att man kan ta den med sig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Jag tror han vill gå därifrån när han tankar (: Men du kan ju alltid låsa fast den med en vajer? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Duktigt, Vitis, du har i alla fall förstått! *Poke* http://img72.imageshack.us/img72/3158/duktitvitismf2.png Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Hehe aao, tog lite tid innan man kunde boka plats. Jag och mina kompisar var tvungen att skippa en hel lektion (med lärarns tillåtelse) för att få de biljetterna på sidoraderna Ngt man borde tänka på? har hört det är kallt på vinter-lanen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Hörrö, datorn är ju bärbar. Och det är inte bara en betäckning på själva modellen, nej det innebär snarare att man kan ta den med sig. Haha, jo, så kan jag ju göra Jag tror han vill gå därifrån när han tankar (: Men du kan ju alltid låsa fast den med en vajer? Ja, men fortfarande så är ju musen löjligt enkel att ta med, eftersom usb:n sitter på sidan så blir det enkelt att dra ut den :/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Haha, jo, så kan jag ju göra Ja, men fortfarande så är ju musen löjligt enkel att ta med, eftersom usb:n sitter på sidan så blir det enkelt att dra ut den :/ Men göm mushelvetet under bordet då. Så stor stöldrisk är det inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Men göm mushelvetet under bordet då. Så stor stöldrisk är det inte. Det var ju det jag frågade efter i min första fråga, om det var så stor stöldrisk, och att jag var lite osäker. Jo, gömma den kan jag ju alltid göra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Ta med en rulle silvertejp så kan du tejpa upp hela datorn mot undersidan av bordet! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Ta med en rulle silvertejp så kan du tejpa upp hela datorn mot undersidan av bordet! Två rullar så går de nog Om du inte har en bärbar, då räcker de nog me en halv Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Två rullar så går de nog Om du inte har en bärbar, då räcker de nog me en halv Ah, det var menat åt simpa__Xx. Och han har en bärbar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts