Moroni_Family Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Vart ligger det landet? Det är huvudstaden i Frankrike. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 USA (3 gånger, kommer bli mycke mer) Spanien Frankrike Tyskland Norge Finland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Det är huvudstaden i Frankrike."I vilka länder har ni varit i?, Till vilka länder har ni rest till?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 "I vilka länder har ni varit i?, Till vilka länder har ni rest till?" Nej men asså Stelvete frågade vart landet Paris ligger. Då svarade jag bara och så att Paris är inget land, det är en stad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Nej men asså Stelvete frågade vart landet Paris ligger. Då svarade jag bara och så att Paris är inget land, det är en stad. Stelvete! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 (redigerad) Finland Danmark Norge Tyskland Frankrike Belgien Österrike Italien Spanien Marocko Turkiet USA Cypern edit: Bila is teh *, får väl addera Schweiz när jag kommer hem från den resan också då. Redigerad 14 juli, 2006 av Everest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 (redigerad) Nej men asså Stelvete frågade vart landet Paris ligger. Då svarade jag bara och så att Paris är inget land, det är en stad. Och det tror du inte Stellan vet? Han kanske var lite skämtsam. Men uppenbarligen har en del problem med att förstå ironins dubbla innebörd. Redigerad 13 juli, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 (redigerad) Sverige (lite överallt) tappat räkningen Norge (oslo och lite andra ställen) 10-15 gånger Finland (helsingfors) 2-3 gånger Danmark (köpenhamn) 4-5 gånger England (London) 1 gång Spanien (tenneriffe) 1 gång Hade du inte varit på autoban? Trodde det bara fanns i tyskland eller nått. --- Sverige tunisien Turkiet (2ggr) Bulgarien tyskland (bara åkt igenom) polen Sverige Finland (bara åkt igenom) Danmark Frankrike Italien Spanien Grekland säkret några till som vi reste till när jag var 2skitar hög eller nått. Redigerad 14 juli, 2006 av FoxtroT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Det är huvudstaden i Frankrike. Det var inte det jag frågade, och jag vet mycket väl om att det är huvudstaden i Frankrike. Det va mer en uppläxning eftersom det som frågas efter i topicen är länder och inte städer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Och det tror du inte Stellan vet? Han kanske var lite skämtsam. Men uppenbarligen har en del problem med att förstå ironins dubbla innebörd. Aha, nemen det är lungt. Jag förlåter dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Besvarar du inte dig själv där? Och nej, snälla, dra inte igång en skånedebatt. Nej, jag besvarade inte mig själv. Jag har inget emot Skåne, men efter alla dessa skånedebatter, så var det underligt att ingen skrivit det. Dom skrev ju Danmark Ja? Danmark är väl ändå ett annat land än Sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
flogiz Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Sverige Norge x2 Danmark x5 Finland x3 Tyskland x4 Nederländerna Frankrike x4 Italien x15 (gick igenom Vatikanstaten 11 gr) Vatikanstaten x11 Spanien x2 UK x3 USA Monaco x2 Österike x2 Schweiz x2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Nej, jag besvarade inte mig själv. Jag har inget emot Skåne, men efter alla dessa skånedebatter, så var det underligt att ingen skrivit det. Ja? Danmark är väl ändå ett annat land än Sverige? Jaa, men det var en som fråga varför ingen skrev Skåne. Men skåne är inget land. Det är en del av Danmark. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 England och Danmark. Frågan i rubriken är förresten mongo-ställd. "I vilka länder har du varit?", eller "Vilka länder har du varit i?" borde det stå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Precis vart på Mallorca (Magaluf) i två veckor. Annars har man vart Norge (Trysil) Danmark Finland Tyskland Holland Belgien Luxemburg Frankrike Spanien Portugal Grekland (Kreta) Storbritanien (Skottland) Gambia Kenya Tanzania (Zanzibar) Thailand (Bangkok) Malaysia Brunei Ska till London första veckan i Agusti och Thailand (Phuket) under julen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Grekland Danmark Så bär det av antningen till England eller Frankrike i höst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 (redigerad) Har varit i Danmark (fler gånger än jag kan minnas... Nästan varje år sedan 1995) Norge (när jag var liten, minns ingenting. Har en nalle därifrån dock, som jag bar med mig överallt mellan 1992 och 1996) Turkiet (två gånger, 1992 och 1997) Mallorca (2000, med mormor, morfar och storebror) Gran Canaria (Det året när julkalendern var "Dieselråttor och Sjömansmöss"... Med mormor) Italien (2003, med familj + mormor och morfar) Kroatien (2006, med familj + mormor + Fredrika + Zack) Tyskland (2001, badhotell!) England (2005, med mormor) Sedan har jag åkte igenom Slovenien, Österrike, Schweiz och... vad fasen heter det...?... Aja, ett land till i alla fall... Och ni som säger "Jag har bara varit utomlands två gånger... jag är fattig", till er kan jag säga, jag har en kompis som aldrig har varit utomlands. Och hon klagar minsann inte! Inte så mycket i alla fall... Och andleningen till att jag har varit i sååååå många länder är för att min mormor är typ... välbärgad. Eller nåt. Redigerad 15 juli, 2006 av Tija Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 (redigerad) Sverige, Spanien x2, Frankrike, Cypern, Kanarieöarna, USA, Holland x4, Tyskland, Danmark, Finland och Skåne. Redigerad 15 juli, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 (redigerad) Sverige, Spanien x2, Frankrike, Cypern, Kanarieöarna, USA, Holland x4, Tyskland, Danmark, Finland och Skåne. Fick du visa passet när du åkte till Skåne... Glömde nämna att jag även hade varit i landet i norr. Stuk... Stokk... ja, där det bara finns isberg och Samer. (som man ser tydligt i "Norrlands guld" reklamen) samma grej... Redigerad 15 juli, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Fick du visa passet när du åkte till Skåne... Glömde nämna att jag även hade varit i landet i norr. Stuk... Stokk... ja, där det bara finns isberg och Samer. (som man ser tydligt i "Norrlands guld" reklamen) samma grej... Stockholm? Vice du är så skön Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts