Jump to content

Softairguns

Cyper
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Soft airgund är skit.

Dåligt försök att få en leksak att likna ett vapen.

Den är svag, och vad e det för mening med att ha en?

Köp riktiga vapen istället för det där skämtet.

Din åsikt, som vi skiter i för tillfället.

----

OT: Vad du än gör, köp INTE hobbex revolver, min kusin köpte en sån, den gick sönder efter typ 7skott eller nått.

Köp typ en fin pistol från www.roligt.nu

Här har t.ex en lite billig variant :ph34r:

Artnr: 1694

Beskrivning:

Colt Double Eagle

Pris: 485,00 kr

Och lite dyrare. (riktigt jävla snygg allså)

Artnr: 1906

Beskrivning:

Colt National Match fjäderdrivning, magasin 12st, vikt 740g, längd 223mm, extra magasin 2009.

Pris: 895,00 kr

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Soft airgund är skit.

Dåligt försök att få en leksak att likna ett vapen.

Den är svag, och vad e det för mening med att ha en?

Köp riktiga vapen istället för det där skämtet.

1. Enligt dig ja

2. Dom är ju 100% lika ett riktigt vapen förutom eventuell mantellrörelse

3. Om man köper en billig för 300 kr ja, man får ju satsa lite

4. För det första så måste man vara 18 år för att få ett vapen, sen är det ett helvete att få vapnet för det är inte lika lätt att få tag i vapen som i USA, där man hittar en hagelbössa under grannens ytterdörrsmatta. Dom ska inte råna en bank eller döda personer, vafan ska dom då ha riktiga vapen? För att det är coolare? Man har softairguns för att "leka" krig inte köra på allvar då har man en chans bara. Det tror jag heller inte du vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Enligt dig ja

2. Dom är ju 100% lika ett riktigt vapen förutom eventuell mantellrörelse

3. Om man köper en billig för 300 kr ja, man får ju satsa lite

4. För det första så måste man vara 18 år för att få ett vapen, sen är det ett helvete att få vapnet för det är inte lika lätt att få tag i vapen som i USA, där man hittar en hagelbössa under grannens ytterdörrsmatta. Dom ska inte råna en bank eller döda personer, vafan ska dom då ha riktiga vapen? För att det är coolare? Man har softairguns för att "leka" krig inte köra på allvar då har man en chans bara. Det tror jag heller inte du vill ha.

Det ligger mycket i det.

Det var inte länge sedan en pojke i USA blev skjuten av en polis pga.

en soft air gun.

Pojken riktade vapnet mot polismannen (det var kväll och ganska mörkt också),

så han såg bara att det blänkte till som från en pistol...

Så han drog vapen och sköt stackaren tre skott.

Så ja, man kan nog säga de är verklighetstrogna. Man har även gjort ett test...

Man la ca 10 pistoler på ett bord. 1 var falsk, och det kunde du inte ser - hur mycket

du än kollade och studerade alla detaljer. Det var omöjligt att skilja Soft Air Gun

från en riktig pistol. Det var först då de pekade ut var den falska pistolen var man visste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ja, man kan nog säga de är verklighetstrogna. Man har även gjort ett test...

Man la ca 10 pistoler på ett bord. 1 var falsk, och det kunde du inte ser - hur mycket

du än kollade och studerade alla detaljer. Det var omöjligt att skilja Soft Air Gun

från en riktig pistol. Det var först då de pekade ut var den falska pistolen var man visste.

Bara att kolla pipan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att man alltså inte behöver vara 18 för att få en soft air gun?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

70% av alla rån i sverige ger med softairguns.

Om du är en gammal gubbe som jobbar på en korvkjosk och så kommer en snubbe och stycker upp en pistol mellan dina ögon så tror jag inte man funderar särskillt länge om den är riktig eller inte.

Haha, måste vara en äkta amatör som springer och rånar en korv kiosk.

Men skulle det handla om en bank med vakter och shit tror jag nog ingen skulle våga komma inspringades

med Softairguns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, måste vara en äkta amatör som springer och rånar en korv kiosk.

Men skulle det handla om en bank med vakter och shit tror jag nog ingen skulle våga komma inspringades

med Softairguns.

Tänk dig. Du är.. en krimminell drogmiss brukare.. du här nästan inga pengar och du får den sjuka iden att råna en bank. Gissa hur svårt det är att få tag på ett riktigt sjuktvapen? Jag menar, ett insmugglat automatvapen kostar alldeles för mycket, och pistoler säljs ju inte till vem som hellst heller, men softairguns kan man lätt få tag i, 18-år gräns bara, inklädda i metal och vara mycket trovärdiga.

Edit: En bank med vakter är väl kanske lite väl att ta i med kanske.. men har banker vakter? Har jag aldrig sett iag, bara på filmer. ^_^

I min text syftar jag på en bank, utan vakter.

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk dig. Du är.. en krimminell drogmiss brukare.. du här nästan inga pengar och du får den sjuka iden att råna en bank. Gissa hur svårt det är att få tag på ett riktigt sjuktvapen? Jag menar, ett insmugglat automatvapen kostar alldeles för mycket, och pistoler säljs ju inte till vem som hellst heller, men softairguns kan man lätt få tag i, 18-år gräns bara, inklädda i metal och vara mycket trovärdiga.

Edit: En bank med vakter är väl kanske lite väl att ta i med kanske.. men har banker vakter? Har jag aldrig sett iag, bara på filmer. ^_^

I min text syftar jag på en bank utan vakter.

Kollar nog för mycket på film :lol:

Men jag tycker jag sätt en vakt vid en bank, kanske inte en beväpnad, men en vakt iaf.

--

Funderar på att skaffa en till pistol, SoftAirGun eller AirGun. Vad rekommenderar ni?

Har redan 2 AirGun Revolvrar, en liten .357 modell och en stor .357 modell

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir nog svårt att råna en bank.

För det tar 10 minuter att öppna valvet där "godsakerna" :lol: ligger.

Och då tror jag polisen kommer inom 5 minuter.

Och det tror du inte rånarna tänker på? Självklart så tar dom ju isåfall en bank som ligger långt ifrån en station. Och hur vet du att det tar 10 min att öppna ett valv? Och som nån sa verkar det som Fido har brist på liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor