Sniper Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Att GTA4 släpptes på PC, och att spelpriserna sänktes rejält... (Inom datavärden att datorer skulle bli billigare ) Möjligtvis ett nytt Manhuntspel ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Att allt på Steam blir gratis. Inte så troligt. A man can dream, though... A man can dream... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Att det görs ett spel som är fritt. Man kan gå vart som helst, göra nästan vad som helst. Bra grafik och hela det skitet, men det ska inte kosta mer än 200 kr... Det hade varit bra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Mazze_ Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Ingen månadskostnad på World of Warcraft! Hade skaffat det direkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 (redigerad) Jag skulle uppskatta ett slags spel som.. eh, jag förklarar. Tänk er, ni sätter på er en riktig dräkt, med hjälm. Hjälmens "glas" är mycket speciellt, glaset ser man förståss igenom men den är även kopplad till ett par sensorer ovanpå hjälmen. Sensorerna fungerar ungefär en radar, dom skickar ut lite ultravioletta ljudvågor runt omgivningen, och fångar sedan upp dom och skickar dom till datorn (ungefär något sådant). Väl datorn transformerar den all information om omgivninen och ändrar den, till önskad textur och grejz0rz och skickar tillbaka den till "hjälmens specialglas". Så tex, du är i din källare, du klär på dig din dräkt, sätter på dig hjälmen, kopplar på sensorerna och plötsligt efter några sekunder blir källaren till en grotta. Du kan känna väggarna i grottan, allt är mycket mycket verkligt (lika verkligt, eller bättre än verkligenheten), det är mörkt, dimma på golvet, och du hör att det droppar liten vatten i en vattenpöl bakom dig. Du kan känna den äckliga luckten och någonting ruttet. (luktsensorer) Plötsligt lägger en äckliga jävla zombie (som kanske är igentligen är din mamma, datorn har bara bytt hennes ustseénde) sin ruttna hand på din axel och börjar skrika, du drar upp din pistol och matar kulorna mot den, (du kan känna rekylerna och krutdoften). Zombien ruskar på huvudet och går iväg med en massa kulhål igen kroppen, skriker något konstigt som du inte fattar och du pustar bort det äckliga kletet som hamnade på din axel efter handens besök.. Dräken ska också tex kunna ge dig någon form av smärta, typ elshockar eller koppla in sig i kroppens nervsystem och rycka i lite trådar så att det känns lite när man blir skadad. Nu kan man förstås ändra en massa saker i min lilla historna som man kan ändra hundreelva gånger om och fylla i alla brister och shit, men tänk bara, på möjligheterna, fett häftigt. Redigerad 13 juli, 2006 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 (redigerad) Hmm.. Jag skulle j*vligt gärna vilja se en Remake på det gamla rollspelet/äventyrsspelet "Silver", som fanns till PC och Dreamcast för ett bra antal år sen. Också skulle jag gärna viljat se ett KotOR 3. Redigerad 13 juli, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 13 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Jag skulle uppskatta ett slags spel som.. eh, jag förklarar. Tänk er, ni sätter på er en riktig dräkt, med hjälm. Hjälmens "glas" är mycket speciellt, glaset ser man förståss igenom men den är även kopplad till ett par sensorer ovanpå hjälmen. Sensorerna fungerar ungefär en radar, dom skickar ut lite ultravioletta ljudvågor runt omgivningen, och fångar sedan upp dom och skickar dom till datorn (ungefär något sådant). Väl datorn transformerar den all information om omgivninen och ändrar den, till önskad textur och grejz0rz och skickar tillbaka den till "hjälmens specialglas". Så tex, du är i din källare, du klär på dig din dräkt, sätter på dig hjälmen, kopplar på sensorerna och plötsligt efter några sekunder blir källaren till en grotta......... Låter sååå spännande Det finns väl redan sådanna där hjälmar som gör så det känns som man är inne i spelet, så kan man spela t.ex. Skjuta fåglar, haha Skulle värkligen sitta fint med en Total Conversion på det. Men Data tekniken är ny inför mänskligheten, och den har många vackra år framför sig att utvecklas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Crysis kommer att se likadant ut på både DX9 och DX10. Allt ni hittills sett är DX9 versionen på X1900XTX (+X1900CF). Directx10 sägs vara snabbare än directx9, men vi minns alla hur SM3.0/SM2.0B skulle vara snabbare än vanlig SM2.0 - skillnaden var knappt märkbar. Men ge det tid, och DX10 kommer med dess nya shaders (t.ex. geometry shaders) att passera DX9 i grafik, precis som när HDR kom till SM3.0, och SM2.0 fick vara utan (ja, jag vet att det finns undantag). Jag är nyfiken på fysik i spel. Jag vill se mera av det vi fick njuta av i HL2. Därför är jag även nyfiken på hårdvaran som (kanske) kommer att behövas. Jag tror inte på PhysX, då det vi sett av det just nu är knappt något alls. Jag skulle mycket hellre vilja stoppa in ett X1600 kort, som dessutom är mkt billigare, för samma (bättre?) resultat. Dock har det blivit bekräftat att ati inte lanserar något sådant förräns 9-12 månader från nu. Men det ska bli intressant att se hur detta funkar i framtiden. På konsol sidan vill jag se tillverkare som börjar satsa på nya saker, som t.ex. förbättrade kontroller istället för prestanda. Konsoler kommer aldrig, jag repeterar, aldrig att vara ifatt/förbi PC. Se t.ex. på Xbox360, hur hypad var inte den? Sen kom ElderScrolls 4, och pangbong - nu var xboxen redan ifatt sprungen (då den inte klarar spelet stutter-fritt). Vad är då kvar? Inte något super-grafik monster... utan en vanlig Xbox med (mycket) förbättrad grafik, dvs ingenting speciellt. Se däremot på nya nintendon. Den har nyheter, finesser och kul grejjer. Bara själva kontrollen är bland det coolaste jag sett på länge. Att spela tennis ser ut att vara skitkul (t.ex. spela dubbel med en kompis). Nu slipper man sitta ned och förstöra sin kropp, utan kan istället få röra på axlarna och samtidigt ha kul. Jag vill se mera mod hos spelutvecklare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 18 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 Jag vill se mera mod hos spelutvecklare. Couldn't agree more. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 18 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 Något slags fängelse spel ... typ, Prison Break. Finns det något fängelse spel över huvudtaget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 18 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 Något slags fängelse spel ... typ, Prison Break. Finns det något fängelse spel över huvudtaget? En snabbt titt på webhallen så fick jag fram dom här.. http://www.webhallen.com/prod.php?id=33905 http://www.webhallen.com/prod.php?id=17470 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 18 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 En snabbt titt på webhallen så fick jag fram dom här.. http://www.webhallen.com/prod.php?id=33905 http://www.webhallen.com/prod.php?id=17470 Hur kunde du glömma Prisoner of War? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 18 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 Något slags fängelse spel ... typ, Prison Break. Finns det något fängelse spel över huvudtaget? Hade ett gammalt spel från 2000 hette typ Alcatraz: Prison Escape Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 18 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 1. Att kortet är DX9 betyder inte att det kommer att gå skitsegt i DX10, tvärtom. Eftersom det inte har stöd för alla effekter och sånt så kommer det bara att se lite fulare ut. Så var det iaf för mig när jag bytte från ett gammalt DX8 till DX9. 2. Halo 2. Eller är det 3 som kommer nu snart? Halo 2 Har väl kommit ? Antar Halo 3 Unlimted Saga till data Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 19 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2006 Längtar som fan till Halo 3! --- Men jag skulle vilja se någon mer realistisk shooter. Kanske att du tål max 4-5 skott mot dig. Och när du blir träffad så ska det märkas att du är träffad. Dvs du kan inte springa med en 5-10 kgs vapen om du har blivit träffad med 3 skott. Som om du börjar gå långsammare eller inte kan reagera lika snabbt eller nåt sånt vad vet jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 19 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2006 Längtar som fan till Halo 3! --- Men jag skulle vilja se någon mer realistisk shooter. Kanske att du tål max 4-5 skott mot dig. Och när du blir träffad så ska det märkas att du är träffad. Dvs du kan inte springa med en 5-10 kgs vapen om du har blivit träffad med 3 skott. Som om du börjar gå långsammare eller inte kan reagera lika snabbt eller nåt sånt vad vet jag. Red Orchestra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mateu Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Mitt drömmspel slulle vara en blandning av Gamsters 1 & 2 och GTA och så lite Sim City (att man kan bygga hus och så) och lite annat smått. Så man kan ge folk uppdrag, fria uppdrag, kidnappning, att man kan hamna i Fängelse och rymma från Fängelset, döda poliser, göra räder och fixa olagliga saker som man kan göra på Gansters 2, och att man kan åka runt i ett land eller två eller runt hela jorden (eller låtsas länder/värld) och ännu mer. Och att priserna sjunker med raket fart och att det blir billigare att göra spel utan att påverka spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Vore trevligt om folk kunde utveckla fler spel för att de gillar att skapa spel och inte för att vill ha pengar. I simplare termer, fler spel som Psychonauts, färre spel som NHL 2085. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Jag skulle uppskatta eller önska att Blizzard tar bort betalningen från World of Warcraft varje månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Något Vampyr och Varulvs spel vore väldigt soft Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts