Jump to content

Vad skulle du uppskatta innom spelvärlden?

I lol
 Share

Recommended Posts

Skulle vara kul att spela en Remake på GTA III och Max Payne 1.

Och att det skulle bli lättare och billigare att göra bra spel. Så man kan se HUGE rad av spel på

väggen i butiker.

Skulle också va bra om det där jäfla DirectX 10 skulle vara ute :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har hört att DirectX 10 inte gör så mycket skillnad grafiskt sett emot Dirext 9.c/b utan den ger mest en prestandaboost.

Japp, och det kan innebära att spelen kan göras med väldigt hög grafik utan lagg :ph34r:

Stora gräs fält och HDR utan problem :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, och det kan innebära att spelen kan göras med väldigt hög grafik utan lagg :ph34r:

Stora gräs fält och HDR utan problem :ermm:

Tror inte att spel skulle vara lika kul längre när det ser ut som att man tittar med egna ögon, är det bara jag som känner så ? HL2 graffen räcker för mig..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Tror inte att spel skulle vara lika kul längre när det ser ut som att man tittar med egna ögon, är det bara jag som känner så ? HL2 graffen räcker för mig..

Grafiskt sätt så behöver nog inte grafiken i dagens läge ändras så mycket.

Gräs är ju bara som en Bekvämlighet :ph34r:

Som kräver prestanda.

Men visst skulle det inte vara speciellt kul med spel med grafik som att se med ens egna ögon.

Det skulle nog göra det svårt för barn och sånt att skillja på värklighet och spel.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört att DirectX 10 inte gör så mycket skillnad grafiskt sett emot Dirext 9.c/b utan den ger mest en prestandaboost.

Ta dig en titt på Crysis, ett bra exempel på vad man (visuellt) kan skapa med DirectX 10. ;)

Själv vill jag nog se ett polisjaktspel där man spelar som polis. Minns när jag spelade Worlds Scariests Police Chases till Playstation för några år sedan, vad förbaskat bra spelet vad då. :) Men om ett nytt spel kommer vill jag att det ska mer realistiskt. WSPC är för mycket arkad för att jag ska kunna spela det nu - eller vad sägs om ett uppdrag där man ska skjuta sönder en stridsvagn med raketgevär från en vanlig patrullbil, utan backup/understöd? Aja, jag ska inte sitta och dissa spelet - jag hatar det inte nu heller, bara det att det har tappat.

Om ett nytt polisjaktsspel kommer ska det vara, som sagt, lite mer semirealistiskt. D.v.s.: Möjlighet att kalla på förstärkning/vara fler polisbilar i en jakt (detaljen som jag saknade i WSPC), helikopterunderstöd, spikmattor, ett mer naturligt "Patrol Mode", Inte så mycket skjutande från bilen (speciellt inte i bebyggda områden, och ännu speciellare inte med tunga vapen) och mer realistisk skjutande, tåligare polisbilar, bra uppdelning mellan stad och landsbygd på kartan, flera olika enheter med tillhörande uppgifter/uppdrag - vanliga patrullbilar, civilbilar, "highway patrol" och kanske t.o.m. APC på något uppdrag, ingen amerikansk moral/propagandra- kommentator på uppdragen...

Ungefär som ett SWAT4 i biljakts- version, fast litegrann mer åt arkadhållet men endå inte för mycket. Den coola känslan av att få jaga bovar ska infinna sig det med, såklart. Och sist, men inte minst, ett multiplayerläge där CO-OP är ett av inslagen! :)

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta dig en titt på Crysis, ett bra exempel på vad man (visuellt) kan skapa med DirectX 10. :)

Mjo, såg en ingame film av Crysis. Jag tror inte att detta var omöjligt att göra redan i DirectX 9.c men detta skulle vara så otroligt krävande för grafikkort utan DirectX 10 att bara folk med värsta monsterdatorer skulle kunna ha chansen att spela dom med en framerate som var spelbar. Jag vet ju inte om det är så... men det är vad jag tror.

Säger inte att det gick att göra exakt vad man kommer att kunna i DirectX 10, en liten grafisk uppdatering är det ju som minst, men jag tror mer tanke har lagts in på prestandaboostning. Btw så finns DirectX 10 beta ute, men inga spel(inga grafikkort ännu heller) stöder det ännu så det är inte så stor mening med att skaffa det. Grafikkort som stöder DirectX 10 kommer antagligen att komma med lanseringen av fulla DirectX 10.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Mjo, såg en ingame film av Crysis. Jag tror inte att detta var omöjligt att göra redan i DirectX 9.c men detta skulle vara så otroligt krävande för grafikkort utan DirectX 10 att bara folk med värsta monsterdatorer skulle kunna ha chansen att spela dom med en framerate som var spelbar. Jag vet ju inte om det är så... men det är vad jag tror.

Säger inte att det gick att göra exakt vad man kommer att kunna i DirectX 10, en liten grafisk uppdatering är det ju som minst, men jag tror mer tanke har lagts in på prestandaboostning.

Ett DX9 kort t.ex. GF7800GT/X skulle väl kunna kör det där på.. Lite lägre en Medium?

Vilka andra spel har blivit bestämda att använda DX10?

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[1]Ett DX9 kort t.ex. GF7800GT/X skulle väl kunna kör det där på.. Lite lägre en Medium?

[2]Vilka andra spel har blivit bestämda att använda DX10?

1. Att kortet är DX9 betyder inte att det kommer att gå skitsegt i DX10, tvärtom. Eftersom det inte har stöd för alla effekter och sånt så kommer det bara att se lite fulare ut. Så var det iaf för mig när jag bytte från ett gammalt DX8 till DX9.

2. Halo 2. Eller är det 3 som kommer nu snart?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor