Cortez Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 För att göra det så enkelt som möjligt: Det finns många bra filmer - som tyvärr fått väldigt kassa uppföljare med samma namn. Varför blir det så här? En film som slår stort på biograferna och blir hyllade av kritikerna, och då känner folk att det är stora pengar att tjäna på en uppföljare - och den behöver ju inte vara bra. Mycket reklam och mycket explosioner och stora silikontuttar i trailers kan nog få folk till biografen. Och mer behöver dom inte för att in en massa pengar på biobiljetter. Vilken film tycker ni har varit bra och sen fått en kass uppföljare med samma namn? Jag tycker själv filmen "Speed" var en bra film, men "Speed 2: Cruise Control är helt värdelös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Wah, finns så många. men in black tex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 2 Fast 2 Furious Och Tokyo Drift. Mest sämst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Scary Movie, bästa högst upp.. 1 2 3 4 2an är uppföljaren till 1an så det blir en aning sämre, 3an är uppföljaren till 2an så det blir ännu sämre 4an är en uppföljare till 3an så det blir ännu mer sämre.. The Ring, mycket bra och hemsk film. The Ring 2, inte lika hemsk, jag och min flickvän hade kul när vi kollade den istället för att ligga ihopkrupna och rysa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 (redigerad) Yeeeey andra gången idag det går trögt så jag råkar dubbelklicka! öhhmm... Sorry för dubbelbosten Redigerad 12 juli, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 (redigerad) Gudfadern III. Guuud, vilken hög glorifierat bajs. Som stand-alone-film är den väl ganska okej, men som Gudfadern-kapitel - fook nej. ("Nice. Rhymes.") Dödligt Vapen 2 är överraskande värdelös också, de andra uppföljarna är gudskelov mycket bättre. Redigerad 12 juli, 2006 av Pico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Första gången jag såg Stephen King's "Children of the Corn" så tyckte jag faktist den var ganska bra. Ska visst finnas ett par uppföljare på denna "kult" rullen. Såg tvåan och ja, tänker inte ödsla tid på att leta upp dom andra uppföljarna om man säger så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Saw 2 var rätt kass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Lejonkungen 2 Starship-troopers 2 är verkligen totalvärdelös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Well, obviously... Lejonkungen 2 och 3 Djungelboken 2 Bambi 2 (kan inte tänka mig något annat än att den blir hemsk) Disneyfilmer ska inte ha uppföljare, särskilt inte klassiker som Djungelboken och Bambi. Tvi vale. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 (redigerad) The Fast and The Furious är bra. 2 Fast 2 Furious går att se, fast den är egentligen riktigt kass, åtminstånde i handlingen. Tokyo Drift har jag inte sett än, men jag är inte alltför optimistisk.. Redigerad 12 juli, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Tycker man bara ska se på TFTF och 2F2F om man gillar bilar och smått action. Annars kommer man bara klaga och ge dåliga förhoppningar till andra. Terminator filmerna har ju jätte bra men det började bara bli sämre och sämre. Särskilt den sista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Resident Evil: Apocalypse Cube 2 Blää.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 (redigerad) Terminator-filmerna blir som sagt sämre för varje. Ettan och tvåan är bra, men trean håller inte samma höga klass. Fyran kommer med all säkerhet bli kass. Star Wars 1, 2 och 3 har jag aldrig gillat. Dem är inte ens hälften så bra som episod 4, 5 och 6. Redigerad 12 juli, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Tycker man bara ska se på TFTF och 2F2F om man gillar bilar och smått action. Annars kommer man bara klaga och ge dåliga förhoppningar till andra. Terminator filmerna har ju jätte bra men det började bara bli sämre och sämre. Särskilt den sista. Kan INTE hålla med dit om det. T1 undrar jag bara hur den kan ha blivit en sån klassiker, den var ju inte så hemskt bra. Tvåan däremot, det kallar jag grejer! Trean har jag sett, och jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker... Gällande F&F kan jag inte bestämma mig för vilken som är bäst. Sen tycker jag att Badboys 2 är långt bättre än Badboys 1! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Tycker man bara ska se på TFTF och 2F2F om man gillar bilar och smått action. Annars kommer man bara klaga och ge dåliga förhoppningar till andra. Terminator filmerna har ju jätte bra men det började bara bli sämre och sämre. Särskilt den sista. Terminator 2 är ju grymt mycket bättre än ettan. Sen är väll Jurassic Park ett exempel också. Ettan var bäst, tvåan var bra, trean var sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 80 och 90-tals filmer får teh win! Då var det iaf inte typ förbjudet att ha för mycket våld. Många filmer som är gjorda nu under 2000-talet så har varit så jäfla barnvänliga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Terminator-filmerna blir som sagt sämre för varje. Ettan och tvåan är bra, men trean håller inte samma höga klass. Fyran kommer med all säkerhet bli kass. Star Wars 1, 2 och 3 har jag aldrig gillat. Dem är inte ens hälften så bra som episod 4, 5 och 6. Du skojar? Det var ju dom tre första filmerna som kom som var bra. Dom andra är skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Du skojar? Det var ju dom tre första filmerna som kom som var bra. Dom andra är skit 4, 5 och 6 ÄR dom 3 första filmerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 (redigerad) 4, 5 och 6 ÄR dom 3 första filmerna. Ops, du har rätt. Jag tänkte på dom tre första som kom ut. Mitt fel. Redigerad 12 juli, 2006 av Lajnux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts