Jump to content

Homosexualitet och invandrare

ZcruweN
 Share

Har ni nått emot det?  

182 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag tänker nu berätta en sak som hände häromdagen:

Vi satt på bussen, på väg hem. På bussen sitter även fyra eller fem invandrare, väldigt högljudda, runt 16-års åldern.

Två av dem har med sig en varsin pinne, alltså en gren (!?) som de sitter och petar folk i håret med, varav mig en gång om min tjejkompis KONSTANT, trots att hon ber dem sluta ett X antal gånger.

Efter ca. 15-20 minuter på bussen får vi nog, hon ringer upp sin pappa som hämtar upp oss nästa station.

När vi ska gå av vid den stationen, petar en av killarna med pinnen mig i håret. Jag rycker tag i pinnen, knäcker den och slänger ut den. Men sen händer det roliga. (w00t)

Snubben knuffar till mig lite lätt, drar till med den dagliga repliken "jag knullar din mamma" och sedan hoppar ut ur bussen, hämtar pinnen igen och in igen! Det låter inte så roligt, men tro mig, det var skoj och se honom kriga för en avbruten pinne. (w00t)

Min kompis farsa körde ikapp bussen, men tyvärr hade de hoppat av redan.

Ibland tröttnar man på dem, speciellt när det förekommer sådana här händelser. Och det var inte första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 526
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tänker nu berätta en sak som hände häromdagen:

Vi satt på bussen, på väg hem. På bussen sitter även fyra eller fem invandrare, väldigt högljudda, runt 16-års åldern.

Två av dem har med sig en varsin pinne, alltså en gren (!?) som de sitter och petar folk i håret med, varav mig en gång om min tjejkompis KONSTANT, trots att hon ber dem sluta ett X antal gånger.

Efter ca. 15-20 minuter på bussen får vi nog, hon ringer upp sin pappa som hämtar upp oss nästa station.

När vi ska gå av vid den stationen, petar en av killarna med pinnen mig i håret. Jag rycker tag i pinnen, knäcker den och slänger ut den. Men sen händer det roliga. (w00t)

Snubben knuffar till mig lite lätt, drar till med den dagliga repliken "jag knullar din mamma" och sedan hoppar ut ur bussen, hämtar pinnen igen och in igen! Det låter inte så roligt, men tro mig, det var skoj och se honom kriga för en avbruten pinne. (w00t)

Min kompis farsa körde ikapp bussen, men tyvärr hade de hoppat av redan.

Ibland tröttnar man på dem, speciellt när det förekommer sådana här händelser. Och det var inte första gången.

Menar du på allvar att en svenskfödd person inte kan få för sig att peta folk i håret med en pinne?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du på allvar att en svenskfödd person inte kan få för sig att peta folk i håret med en pinne?

Nej. Eftersom tråden handlar till viss del om invandrare passade jag på att posta denna händelse här.

Dessutom är det inte första gången det händer sådana här händelser. Det har hänt förrut, och aldrig med en svensk person inblandad.

Men ändå. Är jag uppväxt i ett samhälle där det bor väldigt mycket invandrare med detta beteénde är det klart att jag får uppfattningen att alla invandrare är så. Och är någon annan uppväxt i ett samhälle där det bara bor trevliga invandrare är det klart att de får uppfattningen att alla är så.

Men - som jag har skrivit om och om igen - finns det trevliga invandrare också.

Edit:

Att en 16 åring skulle leka med en pinne känns väldigt overkligt...

Vad menar du - att du tror att jag ljuger eller att en svensk aldrig skulle göra så?

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej...

Så om jag skulle flytta till ett annat land och min pappa skulle bara få jobb som busschafför och jag skulle bo i ett ghetto med bara invandrare. Då är det alltså helt okej att bli kriminell bli stökig som fan i skolan och skolka.

Det här med att "invandrarna tar våra jobb" håller jag med dig om.

DET ÄR INTE SAMHÄLLETS FEL!

Precis... dom som röstar på SD har konstiga åsikter. Ska man rösta på ett parti bara för man inte gillar invandrare? Det som stör mig är att dom är starka som fan nere i Skåne. Men det kan ju ha och göra med Landskrona och Malmö. Där är ju mycket invandrargäng och sånt. Antagligen blir folk rasister då... men det är ju inte konstigt att "dom" känner sig utanför när man sätter alla i stora ghetton.

Stavas det ghetto eller getto?

Förklara dig. Varför inte bara skriva ut mitt namn? Är en rabarb en grönsak förresten? (w00t)

Våran diskussion (jag skiter i hur det stavas så ni kan hålla truten) handlade om hurvida det var samhällets fel eller inte. Min personliga åsikt om invandrare skrev jag aldrig.

Heh, det där kallar i alla fall jag att ändra sina åsikter.

Det var roligare att antyda än att skriva det rakt ut, precis som jag gjorde när jag blev intervjuad av Vice. När jag skrev att jag ångrade att jag röstade ja på Stellhells avgång, och att jag ångrade det pga att vissa fegisar inte stod för dina åsikter, då var det dig jag menade.

Förresten, du o-så-tuffe-92a-med-muffinsfetisch-och-som-skiter-i-hur-diskussion-stavas, du stavade rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor