Jump to content

Homosexualitet och invandrare

ZcruweN
 Share

Har ni nått emot det?  

182 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@Linkez:

Un: Om jag missförstod, så ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Det var absolut inte utav mening jag tog det fel.

Deux: Nej, jag förstod nog inte. Du får mer än gärna utveckla dig.

Trois: Det där begrep jag inte heller vidare väl. Inte vad du ville ha sagt med det, i alla fall. Var man känner att man hör hemma ska inte påverka ens rättighet till fri rörlighet. Än mindre ens rättighet till respekt.

---

@LunCh:

Se homo-, såväl som bi- och heterosexuell kärlek för vad det är; en stark känsla av samhörighet två människor emellan. Könet är inte det centrala i sammanhanget, och det hoppas jag att du kan förstå. Det finns inget, absolut inget, att rygga tillbaka över när du ser tutterduvsduos jollra förbi dig på sta’n - oavsett kombinationen av kön. De är lyckliga. Det är deras kärlek. Varför vilja motverka dem?

Över till invandrar/kultur-frågan;

Grejen med flaggor, sånger, danser mm. tillägnade fäderneslandet, är att de inte har någon betydande del av vår nutida kultur. Idag sysselsätter sig en svensk 13-årig gosse vanligtvis med att spela CS och planera vilken moped han ska köpa två år senare. Töser i samma ålder letar killar och lägger stor tanke åt skolan. Dräng- och pigliv är det inte många som lever. Kultur ändrar sig, som sagt. Nationalistiska tankebanor finns det dessutom noll mening med, och tillför samhället inget i förbättringsväg. Nationalism kan visserligen tolkas olika, men det orkar jag inte gå in på. Huvudsaken är att det har noll av betydelse för Sverige som land.

Och det är väl klart att du ska känna dig säker och inte behöva belastas med tanken om risken för övergrepp då du vandrar ute. Men kom ihåg att det är brottsligheten/segregationen man ska slå tillbaka mot – inte invandrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 526
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

@Linkez:

Över till invandrar/kultur-frågan;

Grejen med flaggor, sånger, danser mm. tillägnade fäderneslandet, är att de inte har någon betydande del av vår nutida kultur. Idag sysselsätter sig en svensk 13-årig gosse vanligtvis med att spela CS och planera vilken moped han ska köpa två år senare. Töser i samma ålder letar killar och lägger stor tanke åt skolan. Dräng- och pigliv är det inte många som lever. Kultur ändrar sig, som sagt. Nationalistiska tankebanor finns det dessutom noll mening med, och tillför samhället inget i förbättringsväg. Nationalism kan visserligen tolkas olika, men det orkar jag inte gå in på. Huvudsaken är att det har noll av betydelse för Sverige som land.

Och det är väl klart att du ska känna dig säker och inte behöva belastas med tanken om risken för övergrepp då du vandrar ute. Men kom ihåg att det är brottsligheten/segregationen man ska slå tillbaka mot – inte invandrarna.

Här håller jag delvis med dig. Jag tycker inte att man ska slå tillbaka på invandrarna! Man ska ju såklart slå till mot de kriminella.

Jag förstår att det låter som om jag är rasist, men i grund och botten är det du säger ungefär så som jag tycker. Dock tycker jag att det är fel att släppa in sådana personer som man vet styr den t.ex. Jugoslaviska maffian. Dessa människor kommer ju knappast att hjälpa Sverige att hålla ner brottsligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Haha, la märke till en sak nu som jag inte har gjort i denna tråden tidigare. LOL alltså.

Alla ni som påstår att 'homosexualitet är en sjukdom, varför skulle de annars finnas män och kvinnor? Det finns någon mening med heterosexualitet'.

Det är ju bara att garva åt er, hur dumma ni egentligen är. Det är inget bra argument.

Då kan man lika gärna jämföra med varför man klipper sig eller varför vissa rakar bort könshåret etc.

Håret är till för att skydda och samla upp smuts, det finns en mening med det också.

Dessutom är helt klart majoritetet på jorden hetero, så att tro att befolkningen kommer dö ut p.g.a. bögar och lesbianer är bara dumt.

Som sagt, det är inget bra argument det jag skrev.

Håller någon med? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NÄr vi ändå är inne på detta med homo snacket så.

Tycker ni att det är okej att bli kallad för bög, homo och liknande bara för att man pussade en killkompis? (är 100% hetero, det var bara en kul grej, ett par tjejer trodde inte att vi vågade)

Jag trodde det var du och jag!

Det är väl inte ok att kalla nån bög eller homo om den inte vill?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NÄr vi ändå är inne på detta med homo snacket så.

Tycker ni att det är okej att bli kallad för bög, homo och liknande bara för att man pussade en killkompis? (är 100% hetero, det var bara en kul grej, ett par tjejer trodde inte att vi vågade)

Mouahah. Så jävla rätt! Kan dock förstå att folk säger såna saker till dig, det är ju inte direkt något som händer jätteofta. Men stå på dig, tycker jag! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, la märke till en sak nu som jag inte har gjort i denna tråden tidigare. LOL alltså.

Alla ni som påstår att 'homosexualitet är en sjukdom, varför skulle de annars finnas män och kvinnor? Det finns någon mening med heterosexualitet'.

Det är ju bara att garva åt er, hur dumma ni egentligen är. Det är inget bra argument.

Då kan man lika gärna jämföra med varför man klipper sig eller varför vissa rakar bort könshåret etc.

Håret är till för att skydda och samla upp smuts, det finns en mening med det också.

Dessutom är helt klart majoritetet på jorden hetero, så att tro att befolkningen kommer dö ut p.g.a. bögar och lesbianer är bara dumt.

Som sagt, det är inget bra argument det jag skrev.

Håller någon med? :teehee:

Jag håller med dig, dock var ditt motargument ännu sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...