Jump to content

Homosexualitet och invandrare

ZcruweN
 Share

Har ni nått emot det?  

182 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 526
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men kom och ge mig smörj då.. tyck vad du vill och jag tycker vad jag vill :rolleyes:

Ja folkdans osv.. nationalsången och hissa flagan och sjunga den blommster tid nu kommer.. osv du fattar säkert,

som sagt dom ska anpassa sig, vi ska inte anpassa oss för dom.

Men jag har sagt det förut och säkert många andra.. det finns många snälla invandrare också.. men det är töligt när dom får en chans att komma hit och så bara bråkar dom, men det är väl inte bara deras fel..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@LunCh:

Nej, jag tänker inte acceptera dina ståndpunkter. Inte när de bygger på sådant trångsynt tänkande.

Låt mig börja med att diktera och tillrättavisa det du tycker om homosexualitet.

Du menar att det är äckligt med kärlek samkönade personer emellan. Varför? För att du helt enkelt är trångsynt. Homosexuell kärlek är inte mer äckligt än den kärlek du och din käresta känner för varandra. Jag kan visserligen inte tro annat än att du är för pubertal för att begripa att sex nödvändigtvis inte är det samma som kärlek, och att kärlek inte nödvändigtvis är det samma som sex. Men det låter jag vara osagt, och jag hoppas du förstår poängen. I alla fall; försök öppna ögonen för det faktum att kärlek alltid är kärlek, oavsett hur den yttrar sig, och upptäck hur roligare livet blir. All hat och vrede ersätts med lycka och möjligheten att ta in nya lärdomar.

Sedan påstod du att barnet skulle bli mobbat om det hushölls av två fäder, alternativt två mödrar. Det kan vara helt riktigt att så sker. Men vet du vad? - - Det är enbart ditt och dina vänners fel - ni som bär på homofobiska tankesätt. Det är ni som hyser hatet – det är ni som står ansvariga för olyckan. Mobbingen och hatet är vad som ska motverkas, inte möjligheten för barn att växa upp och känna trygghet hos dem de älskar.

Över till din negativa inställning till invandrare, vilken jag ska råda bot på.

För det första; vad har du för glädje av den gamla kultur du nämnde (groddans och snaps och fallerullanlej)? Ge mig en god förklaring, och jag bjuder garanterat upp dig till pompös logdans under glada dragspelstoners stämma. ”Dom ska anpassa sig, vi ska inte anpassa oss för dom” - Vad är det för skitsnack? Vi är individer, för tusan. Vi bestämmer i mån och mycket själva över hurdant vi vill leva. Och kultur ändrar sig med vinden. Det får du finna dig i.

För det andra; ”dom får en chans att komma hit och så bara bråkar dom”. Än du då? Har inte Sverige tagit bra hand om dig och ditt leverne? Har inte du fått gratis skola och vård? Ska inte du vara minst lika tacksam? Vad ger dig anledning till att få bråka mer än dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite fakta:

-Invandrare ÄR svenska.

-Alla invandrare är inte från mellanöstern.

Finns det inga invandrare borde rasister hata sitt eget folk?

Enligt mig är en invandrare inte svensk förrän han själv ser sig som svensk.

Var skrev jag att alla invandrare kommer från mellanöstern?

Klipp dig och skaffa ett liv. Jag blir så sur när folk verkligen försöker missuppfatta det man skriver.

Redigerad av Linkez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well done there, mate! Couldn´t agree more!

Oh. Jag älskar komplimanger. Tack för det.

… Du har inte lust att skriva på ett årskontrakt som min privata läderstrings-Mustafa. Hedersspank och andra trevligheter ingår.

Ehm... debatt var det...

@Linkez: Sverige ägs inte av någon speciell ras. Bara så att du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Corleone, klart att Sverige inte ägs av en ras. Men befolkningen måste ju våga kalla sig själva för svenskar. Skulle jag tvingas fly till t.ex. Ryssland skulle inte jag se mig själv som ryss. Jag skulle se mig som svensk i ganska många år!

Som jag ser det kan man inte göra skillnad på etnisk svensk som övrig svensk. Svensk som svensk, helt enkelt. Är du medborgare är du medborgare. Rättigheterna ska vara dem samma. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag ser det kan man inte göra skillnad på etnisk svensk som övrig svensk. Svensk som svensk, helt enkelt. Är du medborgare är du medborgare. Rättigheterna ska vara dem samma. Punkt.

Hur ska man svara till någon som ser världen på detta sätt?

Först: Sluta förvrida det jag skriver. Jag förstår inte det roliga i att (med mening) missuppfatta det någon skriver.

För det andra: Läs mitt förra inlägg en gång till.Uppfattat vad jag menar? Gud så bra om du har lyckats förstå något.

För det tredje: En invandrare har (om han har bott i Sverige i 3 år) exakt samma rättigheter som en etnisk svensk. Detta håller jag med om. Men det behöver ju inte betyda att han ser sig som svensk? Ser han sig inte som svensk tycker inte jag att andra ska uppfatta honom som svensk.

Redigerad av Linkez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@LunCh:

Nej, jag tänker inte acceptera dina ståndpunkter. Inte när de bygger på sådant trångsynt tänkande.

Låt mig börja med att diktera och tillrättavisa det du tycker om homosexualitet.

Du menar att det är äckligt med kärlek samkönade personer emellan. Varför? För att du helt enkelt är trångsynt. Homosexuell kärlek är inte mer äckligt än den kärlek du och din käresta känner för varandra. Jag kan visserligen inte tro annat än att du är för pubertal för att begripa att sex nödvändigtvis inte är det samma som kärlek, och att kärlek inte nödvändigtvis är det samma som sex. Men det låter jag vara osagt, och jag hoppas du förstår poängen. I alla fall; försök öppna ögonen för det faktum att kärlek alltid är kärlek, oavsett hur den yttrar sig, och upptäck hur roligare livet blir. All hat och vrede ersätts med lycka och möjligheten att ta in nya lärdomar.

Sedan påstod du att barnet skulle bli mobbat om det hushölls av två fäder, alternativt två mödrar. Det kan vara helt riktigt att så sker. Men vet du vad? - - Det är enbart ditt och dina vänners fel - ni som bär på homofobiska tankesätt. Det är ni som hyser hatet – det är ni som står ansvariga för olyckan. Mobbingen och hatet är vad som ska motverkas, inte möjligheten för barn att växa upp och känna trygghet hos dem de älskar.

Över till din negativa inställning till invandrare, vilken jag ska råda bot på.

För det första; vad har du för glädje av den gamla kultur du nämnde (groddans och snaps och fallerullanlej)? Ge mig en god förklaring, och jag bjuder garanterat upp dig till pompös logdans under glada dragspelstoners stämma. ”Dom ska anpassa sig, vi ska inte anpassa oss för dom” - Vad är det för skitsnack? Vi är individer, för tusan. Vi bestämmer i mån och mycket själva över hurdant vi vill leva. Och kultur ändrar sig med vinden. Det får du finna dig i.

För det andra; ”dom får en chans att komma hit och så bara bråkar dom”. Än du då? Har inte Sverige tagit bra hand om dig och ditt leverne? Har inte du fått gratis skola och vård? Ska inte du vara minst lika tacksam? Vad ger dig anledning till att få bråka mer än dem?

JO det ligger väl något i vad du säger. Ja du jag har rätt så svårt att förklara saker men ska försöka..

Jag har väl sagt det här förut men, jag vill inte bråka med någon men.. i minna ögon så ser jag det som sjukt att vara homo och jag tycker det är vidirgt och något fel. ja jag vet inte om det var så bra svar men...

Jo jag har mycket gädje över det gammla kulturen, jag vill kunna hissa flagan, sjunga nationalsången osv utan att bli kallad rasist. kunna gå på stan på kvällen utan att vara rädd att få däng. men ja det stora felet är väl att alla invandare sammlas på samma ställen runt om i sverige och är inte lite ut spida, men det går väl inte..

jadu hoppas du fatta något jag skrev.. blev lite konstigt men men

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har väl sagt det här förut men, jag vill inte bråka med någon men.. i minna ögon så ser jag det som sjukt att vara homo och jag tycker det är vidirgt och något fel. ja jag vet inte om det var så bra svar men...

Det var svårligen ett bra svar, men jag tror inte någon här har särskilt stor tro i att du kan uttrycka dig bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor