Jacker Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Om han skiter i att jobba och bidra med nåt till samhället så ska han få böter, fortsätter han borde det bli nån månad i fängelset. Kostar lika mycket som att låta honom gå på bidrag. Kanske lite mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Om han skiter i att jobba och bidra med nåt till samhället så ska han få böter, fortsätter han borde det bli nån månad i fängelset. Du är visst väldigt korkad, eller hur? Jag borde nästan rapportera dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Du är visst väldigt korkad, eller hur? Jag borde nästan rapportera dig. Bry dig inte om honom, han försöker bara få uppmärksamhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Bry dig inte om honom, han försöker bara få uppmärksamhet. Hahaha! Klassiker! Fast jag tror faktiskt att han i ärlighetens namn är sådär dum, så lite upprörd borde man väl få bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Hahaha! Klassiker! Sa du så där för att du tycker likadant eller för att du har hört den där femhundratjugo gånger och vill höra något nytt? Nåja, lite dum är han säkert men det märks att han försöker göra sig till också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Sa du så där för att du tycker likadant eller för att du har hört den där femhundratjugo gånger och vill höra något nytt? Nåja, lite dum är han säkert men det märks att han försöker göra sig till också. Jag sade så eftersom att jag fick härliga minnen från diplomatiska mellanstadielärare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Jag sade så eftersom att jag fick härliga minnen från diplomatiska mellanstadielärare. Håhå. Okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Kostar lika mycket som att låta honom gå på bidrag. Kanske lite mer. Ja men då får han iallfall ett straff. Och när han har fått det kanske han väljer att försöak skaffa jobb. Du är visst väldigt korkad, eller hur? Jag borde nästan rapportera dig. Vilken regel på forumet har jag brutit emot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Vilken regel på forumet har jag brutit emot? Han kanske menade 1.3. Skulle i alla fall vara skönt att slippa dig ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Han kanske menade 1.3. Skulle i alla fall vara skönt att slippa dig ett tag. Visste inte att det fanns en sån regel, skulle du kunna länka till den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Visste inte att det fanns en sån regel, skulle du kunna länka till den? Antar att dom syftar på denna: §1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet. Men jag ser inte att du har kränkt någon på detta forumet? Moroni har väl rätt att ha en åsikt precis som ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 3 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2006 Har inget emot homosexuella, speciellt inte Lesbiska håller med dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Om han skiter i att jobba och bidra med nåt till samhället så ska han få böter, fortsätter han borde det bli nån månad i fängelset. Tänk dig själv om du hade flyttat till Frankrike, och du vägrar arbeta eller "bidra något till samhället" när du nyss har blivit invandrare i det nya landet, samt att det finns "patrioter" som inte gillar dig för ditt utsprung, så hamnar du dömd till fängelset pga att "du vägrade arbeta eller "bidra något till samhället" i början", så ruttnar du i fängelset i EN HEL MÅNAD! Fatta nog hur dumt det låter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Antar att dom syftar på denna: §1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet. Men jag ser inte att du har kränkt någon på detta forumet? Moroni har väl rätt att ha en åsikt precis som ni? Jag syftade bara på att han är så dum så att han borde bli varnad. Men visst, han har väl rätt att ha en åsikt, synd att den inte riktigt är en fungerande sådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Jag syftade bara på att han är så dum så att han borde bli varnad. Men visst, han har väl rätt att ha en åsikt, synd att den inte riktigt är en fungerande sådan. Klart han ska få en varning för att han är dum!!!! StellHell manipulerar oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Tänk dig själv om du hade flyttat till Frankrike, och du vägrar arbeta eller "bidra något till samhället" när du nyss har blivit invandrare i det nya landet, samt att det finns "patrioter" som inte gillar dig för ditt utsprung, så hamnar du dömd till fängelset pga att "du vägrade arbeta eller "bidra något till samhället" i början", så ruttnar du i fängelset i EN HEL MÅNAD! Fatta nog hur dumt det låter. Du kanske inte såg vad jag skrev. Han ska först få böta. Fortsätter han kan han få åka in. Men jag förstå ändå inte. Om jag skulle flytta till Frankriek och bosätta mig där. Det är klart att jag skulle skaffa ett jobb då. Ska jag flytta till ett nytt land utan att bidra med något för dom. Klart han ska få en varning för att han är dum!!!! StellHell manipulerar oss. Håll käften. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Du kanske inte såg vad jag skrev. Han ska först få böta. Fortsätter han kan han få åka in. Men om han ska åka i fängelse så kan man lika bra fortsätta ge honom socialbidrag eftersom det är billigare än sätta honom i finkan. Samhällstjänst är det rätta tycker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Men om han ska åka i fängelse så kan man lika bra fortsätta ge honom socialbidrag eftersom det är billigare än sätta honom i finkan. Samhällstjänst är det rätta tycker jag Så han ska fortsätta att hålla på så, NEJ. Sätt han i fängelse även om det kostar. Sen har han förhoppnigsvis lärt sig en läxa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Så han ska fortsätta att hålla på så, NEJ. Sätt han i fängelse även om det kostar. Sen har han förhoppnigsvis lärt sig en läxa. Samhälltjänst! Då jobbar han till sitt socialbidrag och då märker han att han får lite pengar på den långa tid han får samhällsarbeta, och då kanske han lockas till ett jobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Du kanske inte såg vad jag skrev. Han ska först få böta. Fortsätter han kan han få åka in. Men jag förstå ändå inte. Om jag skulle flytta till Frankriek och bosätta mig där. Det är klart att jag skulle skaffa ett jobb då. Ska jag flytta till ett nytt land utan att bidra med något för dom. Håll käften. Om du skulle åka till frankrike skulle då nog få ett jobb ja. Men om du åkte t.ex. till Japan där man har en negativ inställning till utlänningar (vilket också kan observeras i Sverige, men inte i samma skala.) skulle du inte alls få jobb. Invandrare idag har stora problem att få jobb just p.g.a. att dem är invandrare. Självklart finns det också bidragsfuskare, och dem är så klart idioter och förtjänar inte att leva i vårt trevliga land. Om svenska företag skulle visa lite större sympati mot invandrare skulle det förmodligen lätta på problemet en hel del. Att invandringen idag inte är arbetskraftsinvandring försvårar dock problemet en hel del, men vi kan inte neka flyktingar eller sjuka asyl... Så du ser, din genomtänkta? idé faller på sin kant, då den inte är applicerbar på dagens svenska samhälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts