okka Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Vill man lära sig språket så kan man inom två år. Det är jag helt säker på. Bara att leva i danmark vardalgien lär man sig språket automatiskt utan att gå en språkkurs. Men sitter man hemma och ser på al-yazira så lär man sig inget. Sen om en person är utvecklingsstörd och kommer till landet, så tror jag de tar hänsyn till det. isåfall är de det ordet du har nämt 1000 gånger......idioter Och tyvärr består Danmark av ingenting annat än...idioter. Nej, Ceone, ett PROV ska inte vara avgörande för vare sig man får vara kvar i ett land eller ej, och det vet du väl mycket väl, då det rör sig om människoliv. Själva begreppet "kasta ut" borde inte ens finnas i ens jäkla tankegång då det rör sig om människoliv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Och tyvärr består Danmark av ingenting annat än...idioter. Nej, Ceone, ett PROV ska inte vara avgörande för vare sig man får vara kvar i ett land eller ej, och det vet du väl mycket väl, då det rör sig om människoliv. Själva begreppet "kasta ut" borde inte ens finnas i ens jäkla tankegång då det rör sig om människoliv. Tycker inte du att alla ska kunna officiela språket i ett land? Det fungerar inte annars Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Ceone: Det spelar ingen roll om den lagen finns, danskarna är fortfarande ett gäng rasister. Det är inte direkt så att det danska folket och språkskolorna står med öppna armar och välkomnar utlänningarna att bli en del av samhället. I ett land fullt med främlingsfientlighet är det inte konstigt att man blir omotiverad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Ungefär 90% här blev tappade och landade med huvudet när de var spädbarn. Kul att de där 10 procenten argumenterar bort de 90 procenten hur jädra enkelt som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Tycker inte du att alla ska kunna officiela språket i ett land? Det fungerar inte annars Kan han mycket väl tycka, men i slutändan handlar det om hur fort vi människor kan lära oss saker. Det finns ingen "gräns" för hur lång tid det tar för folk att lära sig ett språk. Det finns ingen byxa som passar allas ben. Detsamma går att se i skolan. Jag har jättelätt att lära mig matte. Behöver bara läsa igenom en ny grej en gång och det sitter. Jag vet andra som har mega-svårt att förstå vad som händer och inte alls hänger med. Inte kickas de ut ur mattekursen för det? Man lär sig inte heller använda en dator på något år. Tog mig hela 4 år innan jag förstod hur datorn och hela OS:et fungerar, och då satt jag ändå framför den relativt mycket. Folk måste ha tålamod. Man lär sig inte ett helt språk på en gång. Jag tror inte att en svensk skulle kunna lära sig kinesiska på 2 år. Så vitt jag vet måste man vara fullvuxen för att ens kunna läsa en tidining - det är ungefär 20års pluggande (förutsatt att man kan gå i skola). Gud vet hur lång tid det skulel ta utan hjälp av skolans lärare, böcker... Att lära sig kinesiska utan att gå i skola (de flesta invandrar-undommar kan ju rätt så bra svenska ändå - mycket pga. skolan) skulle vara omöjligt. Vuxna kanske inte vill gå i skola (och nej - ni tonåringar på detta forum har absolut inte ett skit att säga till om då ni inte vet hur ni skulle reagera på att behöva gå i skola igen efter ~20år utan). Så underskatta inte vad som krävs för att lära sig svenska. Det finns ingen simpel lösning på det här, men något man måste ge folk är tid. Utan tid kan vad som helst vara omöjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Pain to the max. Tack för förtydligande. Jaeger. Eftersom att vänstern = kreativitet och högern = steloperering så är det relativt enkelt att finta bort dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Jag har postat ett par inlägg i den här tråden, men inte riktigt uttalat mig om ämnet. Kanske är dags att göra det. Jag försvarade inte darkjaks åsikter när jag skrev att Tijas inlägg var naivt. Däremot tycker jag det är naivt, och delvis förolämpande, att säga åt än person att dem ska inse att dem är en "dålig människa". Annars håller jag faktiskt till det SlewME, The Dude, skribb och några andra har sagt. Människor är alltid... Människor. Det jag vill ha sagt är inprincip redan sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Jag tycker bara att folk som kommer hit och bara lever på bidrag å sen tar hit hela släkten som också lever på bidrag, har inget är att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Jag tycker bara att folk som kommer hit och bara lever på bidrag å sen tar hit hela släkten som också lever på bidrag, har inget är att göra. http://susning.nu/F%f6rdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 http://susning.nu/F%f6rdom AAAAAH!!! WOOOOOOOOORD!!! MMMMMMMM!!! YEEEEEEEEAH!!! Hänvisar till lätena någonstans i Pigeon John's underbara låt Be. Det är väl så jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Jag tycker bara att folk som kommer hit och bara lever på bidrag å sen tar hit hela släkten som också lever på bidrag, har inget är att göra. Om man inte vill jobba ja. Men de flesta vill jobba tror jag.... Min kompis har berättat detta: På hans praoplats där han praoade i en affär, kom det in en person varje dag som var vän till folket som arbetade i butiken och hälsade på. Han är arbetslös, lever på socialen.Han är 100% svenne. Problemet är inte att hitta ett jobb utan att han vill inte jobba. Han hade sagt en gång: "Palla jobba, jobba är för töntar" Ska man slänga ut honom ur landet då? Ja, tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Om man inte vill jobba ja. Men de flesta vill jobba tror jag.... Min kompis har berättat detta: På hans praoplats där han praoade i en affär, kom det in en person varje dag som var vän till folket som arbetade i butiken och hälsade på. Han är arbetslös, lever på socialen.Han är 100% svenne. Problemet är inte att hitta ett jobb utan att han vill inte jobba. Han hade sagt en gång: "Palla jobba, jobba är för töntar" Ska man slänga ut honom ur landet då? Ja, tycker jag. Istället för att kasta ut han ur sitt egna land kan han få böter eller i värsta fall fängelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Istället för att kasta ut han ur sitt egna land kan han få böter eller i värsta fall fängelse. Iorförsig, vilket land vill ha honom när han inte vill arbeta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Istället för att kasta ut han ur sitt egna land kan han få böter eller i värsta fall fängelse. Hahaha! Naaw. "Vill du jobba?" "Nej." "Då blir det fängelse." ... Ehm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Hahaha! Naaw. "Vill du jobba?" "Nej." "Då blir det fängelse." ... Ehm. Vad ska hända då? Ska han få fortsätta att få leva på socialen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Vad ska hända då? Ska han få fortsätta att få leva på socialen? Med vems pengar ska "han" betala böter med? Det blir ju inte billigare för oss om "han" ska sitta i fängelse. Är det inte så att bidrag beror på om man aktivt söker jobb eller inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Vad jag vet måste man ständigt söka arbete och visa ett intresse för det för att få socialbidrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 (redigerad) Vad ska hända då? Ska han få fortsätta att få leva på socialen? Min påg, A-kassa ges endast åt dem som [väldigt] aktivt frågar efter arbete. Och att man njuter av livet likt något annat maffiaöverhuvud om man inte arbetar är, ur min synvinkel, osannolikt. Sociala bidrag räcker vanligtvis inte till mer än en lättare månadsranson av matvaror, samt kostnaden för hyra. Redigerad 2 augusti, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Hahaha! Naaw. "Vill du jobba?" "Nej." "Då blir det fängelse." ... Ehm. Om han skiter i att jobba och bidra med nåt till samhället så ska han få böter, fortsätter han borde det bli nån månad i fängelset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Om han skiter i att jobba och bidra med nåt till samhället så ska han få böter, fortsätter han borde det bli nån månad i fängelset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts