Jump to content

Virus eller något skit :S

LunCh
 Share

Recommended Posts

Annars kan han väl dra ur mottagaren o se om den fortsätter och skriva eller om det slutar....?

Precis, dra ur kontakten till tangentbordets mottagare så borde det sluta om det nu var grannen :lol:

Kanske är någon på din kontaktlista som leker hax med MessengerDiscovery.

Då borde det väl ha slutat när han stänger av internet modemet? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa tippset:

1. Gå till grannen.

2. Slå ner hans fru/mamma, ta hennes kläder.

3. Ta grannens tangentbord.

4. Slå honom i skallen med det så tangentbordet flyger i bitar, och han tappar närminnet.

5. Ta dina kläder och gå hem :)

Ett äkta Hitman jobb

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa tippset:

1. Gå till grannen.

4. Slå honom i skallen med det så tangentbordet flyger i bitar, och han tappar närminnet.

5. Ta dina kläder och gå hem :)

Ett äkta Hitman jobb

aHahaAAhahaAHah!!1!1!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ett "virus" eller vad man nu skall kalla det. Är inte så haj på datorer, som jag kan skicka till dig.

Tex:

Jag säger till dig på msn: Vill du ha en cool bild?

-Jo för 17 gubbar att jag vill ha.

Jag skickar "bilden"

Du klickar på den men inget händer.

Plötsligt händer det som killen här beskriver, datorn kan skriva själv, cd/dvd spelaren öppnar och stänger sig själv mm.

Du har genom att klicka på "bilden" godkännt mitt inträde till din dator och jag har 100% tillgång till den. Hårdiskar, allt.

Farligt, farligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ett "virus" eller vad man nu skall kalla det. Är inte så haj på datorer, som jag kan skicka till dig.

Tex:

Jag säger till dig på msn: Vill du ha en cool bild?

-Jo för 17 gubbar att jag vill ha.

Jag skickar "bilden"

Du klickar på den men inget händer.

Plötsligt händer det som killen här beskriver, datorn kan skriva själv, cd/dvd spelaren öppnar och stänger sig själv mm.

Du har genom att klicka på "bilden" godkännt mitt inträde till din dator och jag har 100% tillgång till den. Hårdiskar, allt.

Farligt, farligt...

Optix Pro, eller? Alla dagens virusprogram klarar av det. Och, som sagt, det fortsatte även utan internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Borde det inte gå att fixa? Eller ska du byta till med tråd nu bara för det? :)

Det går att fixa genom att ha bly väggar (eller något annat material) som inte släpper igenom

elektroniska signaler. För vad han än gör så tar ju annars mottagaren upp signalerna.

när jag sa vad han än gör räknade jag inte med att dra ut sladden eller stänga av skiten på ett och annat sätt. ;)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att fixa genom att ha bly väggar (eller något annat material) som inte släpper igenom

elektroniska signaler. För vad han än gör så tar ju annars mottagaren upp signalerna.

när jag sa vad han än gör räknade jag inte med att dra ut sladden eller stänga av skiten på ett och annat sätt. ;)

Det är bäst han skaffar bly väggar. Så slipper han allt trassel med sladdar och sånt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bäst han skaffar bly väggar. Så slipper han allt trassel med sladdar och sånt. :)

Då är det ett till problem, Bly är ganska dyrt material, och han kan inte ta emot signaler som han behöver till

rummet, (exempel: Mobil telefon, Radio?). Aja det var nu 2 problem ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det ett till problem, Bly är ganska dyrt material, och han kan inte ta emot signaler som han behöver till

rummet, (exempel: Mobil telefon, Radio?). Aja det var nu 2 problem :P

Jo, kanske bäst att ta ditt första förslag då... :)

Bästa tippset:

1. Gå till grannen.

5. Ta dina kläder och gå hem happy.gif

Ett äkta Hitman jobb

Så kan du i alla fall ha kvar ditt egna trådlösa tangentbord och fortsätta ta emot signaler till radio, mobil mm. ;)

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Borde det inte gå att fixa? Eller ska du byta till med tråd nu bara för det? :)

Som Krax sa, byt port/kanal. Trådlösa tangentbord/möss brukar precis som trådlösa nätverk ha flera kanaler att välja bland så att man slipper sånt här. Leta lite i inställningsprogrammet bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor