SlewME Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 (redigerad) Tjena. Det är så att jag planerar en tävling till en sida som jag arbetar med och arbetat med ett tag. Innan jag startar tävligen så kommer jag att fråga runt på lite sidor för att se hur intresset är för en sådan tävling och vad man kan ändra på. Det är så att jag har tänkt en rekryteringstävling, det man vinner är inte VIP eller liknande utan man vinner 500kr-1000kr beroende på hur många som rekryteras. Det fungerar så att personen1 skickar en rekryteringslänk till personen2, personen2 klickar på länken och går därefter in och reggar sig på sidan. Då får personen1 vars länken tillhör personen1 cred för det och kommer då ett steg närmare pengarna. Reggar sig inte personen2 så får personen1 ingen cred för det. Det kommer att finnas en minimumgräns på hur många man måste rekrytera innan man kan vinna pengarna, detta för att inte någon ska rekrytera 2 st och vinna. Så min fråga är nu, vad tycker ni om tävlingen? Skulle du själv kunna tänka dig att rekrytera för att vinna pengar? Redigerad 9 juli, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Jag skulle aldrig ställa upp eftersom sådana tävlingar är både svåra och extremt tråkiga. Däremot är det ett bra sätt att få nya medlemmar på. Tyvärr tror jag att personer kommer fuska, och rekrytera sig själva med olika mailadresser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 (redigerad) Jag skulle aldrig ställa upp eftersom sådana tävlingar är både svåra och extremt tråkiga. Däremot är det ett bra sätt att få nya medlemmar på. Tyvärr tror jag att personer kommer fuska, och rekrytera sig själva med olika mailadresser. Har ipkoll, samt proxykoll. Så fuska lönar sig inte. Tråkiga javisst, tråkigt att jobba också, men det är det ända sättet att tjäna pengar på! Redigerad 9 juli, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Har ipkoll, samt proxykoll. Så fuska lönar sig inte. Tråkiga javisst, tråkigt att jobba också, men det är det ända sättet att tjäna pengar på! ENDA sättet är det väll ändå inte? Man kan väll råna banker eller gamla tanter eller nåt annat, det är väll inte JOBB? Fattar inte tävlingen riktigt, hur funka det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Har ipkoll, samt proxykoll. Så fuska lönar sig inte. Tråkiga javisst, tråkigt att jobba också, men det är det ända sättet att tjäna pengar på! Du kan ju inte jämföra en tävling med arbete. Tävlingar ska väl vara roliga, och priset en belöning? Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Du kan ju inte jämföra en tävling med arbete. Tävlingar ska väl vara roliga, och priset en belöning? Eller? De blir ju roliga. För den som vinner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 De blir ju roliga. För den som vinner. Du har en poäng där. En tävling behöver inte alltid vara roliga. Man kan göra det för att man får något också, i detta fall pengar. Har du en bättre idé hur man kan fixa besökare om man bara har så tråkiga medlemmar att ingen sprider hemsidan vidare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 De blir ju roliga. För den som vinner. Och för alla andra blir det skittråkigt. Jaja, jag ställer i alla fall bara upp i tävlingar som verkar intressanta och har ett motiverande pris. Är de tråkiga ska det vara ett riktigt lockande pris, och det är inte 500-1000 kronor. Visst vill jag gärna ha det, men dels är jag för lat och sedan vinner jag ändå aldrig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Och för alla andra blir det skittråkigt. Jaja, jag ställer i alla fall bara upp i tävlingar som verkar intressanta och har ett motiverande pris. Är de tråkiga ska det vara ett riktigt lockande pris, och det är inte 500-1000 kronor. Visst vill jag gärna ha det, men dels är jag för lat och sedan vinner jag ändå aldrig. Praktexempel på bortskämd unge? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Och för alla andra blir det skittråkigt. Jaja, jag ställer i alla fall bara upp i tävlingar som verkar intressanta och har ett motiverande pris. Är de tråkiga ska det vara ett riktigt lockande pris, och det är inte 500-1000 kronor. Visst vill jag gärna ha det, men dels är jag för lat och sedan vinner jag ändå aldrig. Nänä, Dremhack...hmm...nää just det. On topic, nej, jag skulle inte ställa upp. Skickar man inbjudan till 20 kompisar ställer 2 upp. Blir bara jobbigt. Tvinga inte folk att bli medlemmar, lägg tid på unika funktioner på sidan istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Nänä, Dremhack...hmm...nää just det. On topic, nej, jag skulle inte ställa upp. Skickar man inbjudan till 20 kompisar ställer 2 upp. Blir bara jobbigt. Tvinga inte folk att bli medlemmar, lägg tid på unika funktioner på sidan istället. Spelar ingen roll hur många unikafunktioner jag har om ingen sprider sidan vidare. Jag jobbar förfullt med den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Ställer nog inte upp, men är däremot nyfiken på vilken sida det är (eller har jag missat det?). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Nänä, Dremhack...hmm...nää just det. Haha, jag ställde faktiskt upp två gånger! Praktexempel på bortskämd unge? Ehh, va? Det finns mängder med tävlingar på internet där man kan vinna mer än 1000 kronor, är jag bortskämd bara för att jag inte orkar ställa upp i varenda en? Jag ställer upp i de med fetast priser, och i de som är roligast. Ställer nog inte upp, men är däremot nyfiken på vilken sida det är (eller har jag missat det?). Tryck på SlewME:s signatur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Haha, jag ställde faktiskt upp två gånger! Ehh, va? Det finns mängder med tävlingar på internet där man kan vinna mer än 1000 kronor, är jag bortskämd bara för att jag inte orkar ställa upp i varenda en? Jag ställer upp i de med fetast priser, och i de som är roligast. Tryck på SlewME:s signatur. Ok, du ställer jag en fråga till dig! Vad är en rolig tävling? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Ok, du ställer jag en fråga till dig! Vad är en rolig tävling? Där man ska skapa något är mycket roligare. Till exempel, gör en banner åt Beffo Community. Eller där det är ett spel, highscore vinner. Eller, frågor/en gåta. Tävlingar där man ska skriva motivering till olika saker är också grymt tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Där man ska skapa något är mycket roligare. Till exempel, gör en banner åt Beffo Community. Eller där det är ett spel, highscore vinner. Eller, frågor/en gåta. Tävlingar där man ska skriva motivering till olika saker är också grymt tråkigt. Hm, ja men det drar ju som sagt inte till sig besökare? Det är isf om man har en riktigt kul tävling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Hm, ja men det drar ju som sagt inte till sig besökare? Det är isf om man har en riktigt kul tävling. Ha två tävlingar då, en rekryteringstävling och en rolig tävling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 (redigerad) Jag tror att alla kan fixa folk som registrerar sig. Jag kan få 100 som gör det. Garanterat! Men poängen med det hela är väl att de skall stanna!? Visserligen blir det bra PR för sajten och en del fastnar säkert och stannar. Men majoriteten registrerar sig för sin kompis skull, för att sedan aldrig återvända igen. Tror det är bättre att göra PR på annat sätt. Fast som sagt, man kan se det på två sett. Man kan inte säga att något av sätten egentligen är dåligt. Redigerad 9 juli, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Tryck på SlewME:s signatur.Förstog nästan det, ville bara få det bekräftad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 10 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2006 Det fösta jag ser när jag kommer in på Beffo Lajnux: Jak er en snel hest =) Kom och lek med mig ^^, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts